Málokterý národ si tak moc libuje v tabulkových hodnotách objemu zavazadlového prostoru, jako právě my. Není proto divu, že většina automobilek, kromě údajů o spotřebě, servíruje pod nos českým zákazníkům i údaje o velikosti kufru, nakládacím otvoru, a tak dále. Jak je na tom ale Tesla a její nový laciný elektromobil, který by se mohl dříve či později začít objevovat i v ČR?
Když jsme se v roce 2016 poprvé dočkali oficiálních snímků nové Tesly Model 3, řadě potencionálních zákazníků naběhly vrásky na čele z kufru, jeho velikosti, otvírání a nákladového prostoru. Elektrický sedan možná působí elegantně, ale mnoho lidí nechápalo, proč Tesla nevsadila na otvírání ve stylu Liftback/Hatchback, jako v případě Modelu S?
Odpovědi proč se Tesla rozhodla právě pro tento typ otvírání zavazadlového prostoru jsme se nedočkali, ovšem příval nových recenzí od zákazníků naznačuje, že obavy z nedostatku úložných prostor či jejich špatné přístupnosti můžeme hodit za hlavu - Tesla Model 3 toho uveze hodně a přístup k zavazadlům není nijak komplikovaný.
To ostatně dokazuje i následující video nového Majitele Tesly Model 3, který nechal nahlédnout jak do předního úložného prostoru, tak do klasického kufru v zadní části vozu. A zatímco do přední části bez problému uložíte i menší cestovní kufru a stále vám zůstane nějaké to místo, vzadu je prostor královský.
Navíc na rozdíl od před-produkční verze je přístup do kufru velice jednoduchý a elegantní, za což může jak velký úhel do kterého se víko otvírá, tak snížená zadní hrana, díky níž se nakládací prostor markantně zvětšil. Při představování Modelu 3 údajně Musk prohlásil, že bude možné v jejím kufru převézt i klasické kolo - a podle všeho své slovo opět dodrží.
Z poměrně krátkého videa je ale možné vyčíst i pravděpodobnou odpověď na otázku "Proč právě tenhle styl otvírání kufru?". Tou odpovědí by mohla být prosklená střecha, která působí nádherně a hlavně jako jeden velký a nepřerušený celek.
V kontrastu s červenou barvou navíc vůz vypadá naprosto skvostně, možná nedosahuje takové ladnosti jako Model S, ovšem i tak se jedná o velice zdařilý vůz.
A co se českých zákazníků týče, v současné době Tesla pracuje na maximalizaci svých výrobních kapacit, aby byla schopna uspokojit objednávky na cca 450.000 těchto vozů, ovšem dříve nebo později by mohly některé vozy dorazit i do ČR a to zejména prostřednictvím společnosti Alza.cz.
Ta má už v současnosti v nabídce několik elektromobilů a ráda by svou nabídku do budoucna ještě rozšířila, jak nám potvrdil její zástupce během předváděcí jízdy v Tesle Model S.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?