Málokterý národ si tak moc libuje v tabulkových hodnotách objemu zavazadlového prostoru, jako právě my. Není proto divu, že většina automobilek, kromě údajů o spotřebě, servíruje pod nos českým zákazníkům i údaje o velikosti kufru, nakládacím otvoru, a tak dále. Jak je na tom ale Tesla a její nový laciný elektromobil, který by se mohl dříve či později začít objevovat i v ČR?
Když jsme se v roce 2016 poprvé dočkali oficiálních snímků nové Tesly Model 3, řadě potencionálních zákazníků naběhly vrásky na čele z kufru, jeho velikosti, otvírání a nákladového prostoru. Elektrický sedan možná působí elegantně, ale mnoho lidí nechápalo, proč Tesla nevsadila na otvírání ve stylu Liftback/Hatchback, jako v případě Modelu S?
Odpovědi proč se Tesla rozhodla právě pro tento typ otvírání zavazadlového prostoru jsme se nedočkali, ovšem příval nových recenzí od zákazníků naznačuje, že obavy z nedostatku úložných prostor či jejich špatné přístupnosti můžeme hodit za hlavu - Tesla Model 3 toho uveze hodně a přístup k zavazadlům není nijak komplikovaný.
To ostatně dokazuje i následující video nového Majitele Tesly Model 3, který nechal nahlédnout jak do předního úložného prostoru, tak do klasického kufru v zadní části vozu. A zatímco do přední části bez problému uložíte i menší cestovní kufru a stále vám zůstane nějaké to místo, vzadu je prostor královský.
Navíc na rozdíl od před-produkční verze je přístup do kufru velice jednoduchý a elegantní, za což může jak velký úhel do kterého se víko otvírá, tak snížená zadní hrana, díky níž se nakládací prostor markantně zvětšil. Při představování Modelu 3 údajně Musk prohlásil, že bude možné v jejím kufru převézt i klasické kolo - a podle všeho své slovo opět dodrží.
Z poměrně krátkého videa je ale možné vyčíst i pravděpodobnou odpověď na otázku "Proč právě tenhle styl otvírání kufru?". Tou odpovědí by mohla být prosklená střecha, která působí nádherně a hlavně jako jeden velký a nepřerušený celek.
V kontrastu s červenou barvou navíc vůz vypadá naprosto skvostně, možná nedosahuje takové ladnosti jako Model S, ovšem i tak se jedná o velice zdařilý vůz.
A co se českých zákazníků týče, v současné době Tesla pracuje na maximalizaci svých výrobních kapacit, aby byla schopna uspokojit objednávky na cca 450.000 těchto vozů, ovšem dříve nebo později by mohly některé vozy dorazit i do ČR a to zejména prostřednictvím společnosti Alza.cz.
Ta má už v současnosti v nabídce několik elektromobilů a ráda by svou nabídku do budoucna ještě rozšířila, jak nám potvrdil její zástupce během předváděcí jízdy v Tesle Model S.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?