Arnold Schwarzenegger, legenda Hollywoodských akčních trháků, patří k pár vyvoleným celebritám, díky kterým si zážitek z řízení armádního HMMWV mohl vychutnat i běžný smrtelník. Vozidla Hummer ovšem postupem času vyšla z módy a Schwarzenegger se stal bojovníkem za ekologii. Přesto se ale jejich cesty opět střetly.
Rakouská společnost Kreisel Electric sice sídlí jen kousek od českých hranic, přesto je povědomí o ní poměrně malé. To by se ale mohlo brzy změnit, neboť tato společnost specializující se na přestavby vozů v elektromobily spojuje svou značku i s celebritami jako je Arnold Schwarzenegger.
Právě ten byl předevčírem (19.9.2017) přítomen představení posledního výrobku této společnosti, kterým se stal plně elektrifikovaný Hummer H1. Spojení tohoto herce, bývalého politika a zapáleného ekologa s tímto automobilem je navíc notoricky známé, takže lepší celebritu si snad ani nemohli vybrat.
Elektrifikovaný Hummer H1 přitom stále vypadá zcela sériově, jen po jedo kapotou již nenajdeme mohutný spalovací motor, ale dvojice elektromotorů pohánějící všechna čtyři kola. Kombinovaný výkon elektromotorů představuje 360 kW (490 k), díky čemuž se tato 3.3 tuny vážící bestie dokáže rozpohybovat až do rychlosti 120 km/h. Díky bateriím o kapacitě 100 kWh by se měl dojezd pohybovat až okolo 300 km. Na projektu je ale úchvatný i čas, během kterého vznikal. Celá přestavba totiž zabrala pouhé dva měsíce.
Markus Kreisel, spoluzakladatel společnosti Kreisel Electric,ale oznámil, že žádná masová výroba Hummeru H1 se nechystá, ačkoliv je tato H1 doslova vlkem v rouše beránčím a jízda s ní je naprosto tichá a klidná.
Samotný Schwarzenegger byl z vozu doslova nadšen. Jak sám prohlásil, u společnosti Kreisel Electric už si nechal minulou zimu elektrifikovat i svůj Mercedes G-Class a nyní si převzal i elektrický Hummer. Pokud prý bude Kreisel Electric i nadále postupovat v tomto tempu, prý se brzy dočkáme doby, kdy bude létat z L.A. do Rakouska v elektrickém letadle.
Kromě představení elektrifikované H1 ale společnost otevřela i zcela nové vývojové a výrobní centrum o rozloze takřka 7.000 m2, které nabídne pracovní místa pro 200 lidí. Kromě vývojových dílen budova obsahuje také plně automatizovanou linku na výrobu speciálních bateriových boxů, které pohání jejich elektromobily.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.