Arnold Schwarzenegger, legenda Hollywoodských akčních trháků, patří k pár vyvoleným celebritám, díky kterým si zážitek z řízení armádního HMMWV mohl vychutnat i běžný smrtelník. Vozidla Hummer ovšem postupem času vyšla z módy a Schwarzenegger se stal bojovníkem za ekologii. Přesto se ale jejich cesty opět střetly.
Rakouská společnost Kreisel Electric sice sídlí jen kousek od českých hranic, přesto je povědomí o ní poměrně malé. To by se ale mohlo brzy změnit, neboť tato společnost specializující se na přestavby vozů v elektromobily spojuje svou značku i s celebritami jako je Arnold Schwarzenegger.
Právě ten byl předevčírem (19.9.2017) přítomen představení posledního výrobku této společnosti, kterým se stal plně elektrifikovaný Hummer H1. Spojení tohoto herce, bývalého politika a zapáleného ekologa s tímto automobilem je navíc notoricky známé, takže lepší celebritu si snad ani nemohli vybrat.
Elektrifikovaný Hummer H1 přitom stále vypadá zcela sériově, jen po jedo kapotou již nenajdeme mohutný spalovací motor, ale dvojice elektromotorů pohánějící všechna čtyři kola. Kombinovaný výkon elektromotorů představuje 360 kW (490 k), díky čemuž se tato 3.3 tuny vážící bestie dokáže rozpohybovat až do rychlosti 120 km/h. Díky bateriím o kapacitě 100 kWh by se měl dojezd pohybovat až okolo 300 km. Na projektu je ale úchvatný i čas, během kterého vznikal. Celá přestavba totiž zabrala pouhé dva měsíce.
Markus Kreisel, spoluzakladatel společnosti Kreisel Electric,ale oznámil, že žádná masová výroba Hummeru H1 se nechystá, ačkoliv je tato H1 doslova vlkem v rouše beránčím a jízda s ní je naprosto tichá a klidná.
Samotný Schwarzenegger byl z vozu doslova nadšen. Jak sám prohlásil, u společnosti Kreisel Electric už si nechal minulou zimu elektrifikovat i svůj Mercedes G-Class a nyní si převzal i elektrický Hummer. Pokud prý bude Kreisel Electric i nadále postupovat v tomto tempu, prý se brzy dočkáme doby, kdy bude létat z L.A. do Rakouska v elektrickém letadle.
Kromě představení elektrifikované H1 ale společnost otevřela i zcela nové vývojové a výrobní centrum o rozloze takřka 7.000 m2, které nabídne pracovní místa pro 200 lidí. Kromě vývojových dílen budova obsahuje také plně automatizovanou linku na výrobu speciálních bateriových boxů, které pohání jejich elektromobily.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.