Arnold Schwarzenegger, legenda Hollywoodských akčních trháků, patří k pár vyvoleným celebritám, díky kterým si zážitek z řízení armádního HMMWV mohl vychutnat i běžný smrtelník. Vozidla Hummer ovšem postupem času vyšla z módy a Schwarzenegger se stal bojovníkem za ekologii. Přesto se ale jejich cesty opět střetly.
Rakouská společnost Kreisel Electric sice sídlí jen kousek od českých hranic, přesto je povědomí o ní poměrně malé. To by se ale mohlo brzy změnit, neboť tato společnost specializující se na přestavby vozů v elektromobily spojuje svou značku i s celebritami jako je Arnold Schwarzenegger.
Právě ten byl předevčírem (19.9.2017) přítomen představení posledního výrobku této společnosti, kterým se stal plně elektrifikovaný Hummer H1. Spojení tohoto herce, bývalého politika a zapáleného ekologa s tímto automobilem je navíc notoricky známé, takže lepší celebritu si snad ani nemohli vybrat.
Elektrifikovaný Hummer H1 přitom stále vypadá zcela sériově, jen po jedo kapotou již nenajdeme mohutný spalovací motor, ale dvojice elektromotorů pohánějící všechna čtyři kola. Kombinovaný výkon elektromotorů představuje 360 kW (490 k), díky čemuž se tato 3.3 tuny vážící bestie dokáže rozpohybovat až do rychlosti 120 km/h. Díky bateriím o kapacitě 100 kWh by se měl dojezd pohybovat až okolo 300 km. Na projektu je ale úchvatný i čas, během kterého vznikal. Celá přestavba totiž zabrala pouhé dva měsíce.
Markus Kreisel, spoluzakladatel společnosti Kreisel Electric,ale oznámil, že žádná masová výroba Hummeru H1 se nechystá, ačkoliv je tato H1 doslova vlkem v rouše beránčím a jízda s ní je naprosto tichá a klidná.
Samotný Schwarzenegger byl z vozu doslova nadšen. Jak sám prohlásil, u společnosti Kreisel Electric už si nechal minulou zimu elektrifikovat i svůj Mercedes G-Class a nyní si převzal i elektrický Hummer. Pokud prý bude Kreisel Electric i nadále postupovat v tomto tempu, prý se brzy dočkáme doby, kdy bude létat z L.A. do Rakouska v elektrickém letadle.
Kromě představení elektrifikované H1 ale společnost otevřela i zcela nové vývojové a výrobní centrum o rozloze takřka 7.000 m2, které nabídne pracovní místa pro 200 lidí. Kromě vývojových dílen budova obsahuje také plně automatizovanou linku na výrobu speciálních bateriových boxů, které pohání jejich elektromobily.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?