Nový Land Rover opět ukázal své svaly, 110 tunový náklad pro něj nebyl problém

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. září 2017, 17:04 Google+

Mezi výrobci SUV a lehkých terénních automobilů se v poslední době rozmohl zajímavý trend: Každý se snaží dokázat, kolik toho jejich model utáhne. Osobně sem sice ještě nikdy neviděl nikoho v luxusním SUV, kdo by za sebou táhl byť jen vlek, ovšem podle výrobců takových vozů majitelům zřejmě stačí jen ta jistota, že kdyby chtěli, tak mohou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Rover Discovery se bez problémů popral i se 110 tunovým nákladem

Land Rover Discovery se bez problémů popral i se 110 tunovým nákladem | foto: Land Rover

Sdílejte článek

A majitelé nového Land Roveru Discovery mohou opravdu hodně, jak ukazuje poslední spot této britské automobilky. Ostatně Land Rover má s taháním těžkých nákladů poměrně bohaté zkušenosti, vždyť už první generace se chlubila odtaženým vlakem, na což po čase navázaly i další generace.

Tentokrát si ovšem lidé z Land Roveru řekli, že to chce změnu. A tak koleje vystřídala rovná silnice kdesi na australském kontinentu a místo klasického vlaku si za sebe Discovery zapřáhlo australskou specialitku v podobě Road Trainu - tedy silničního vlaku.

Toto monstrum se skládá z tahače o výkonu 529 koní s točivým momentem 2,983 Nm a sedmi návěsů s nákladem. Celá soustava měří takřka 100 metrů a její váha se pohybuje okolo 110 tun.

Taková sestava je extrémní dokonce i na Austrálii, takže pro natáčení tohoto spotu musel mít Land Rover speciální povolení a muselo kvůli němu být uzavřeno i pár desítek kilometrů silnic. 

A jak celý experiment dopadl? Hádat můžete třikrát, ale je mi celkem jasné, že uhodnete napoprvé. Ačkoliv byla tažená sestava téměř 30 x těžší než samotný vůz, po menších problémech s rozjezdem se celý kolos dal do pohybu.

Přitom kromě továrního úchytu na tažnou tyč byl celý automobil zcela sériový, pod jeho kapotou byl standardní naftový 3.0 litr Td6 o výkonu 258 koní s točivým momentem 600 Nm a výkon přenášela na všechna čtyři kola osmistupňová automatická převodovka.

Vytisknout

Diskuze: Nový Land Rover opět ukázal své svaly, 110 tunový náklad pro něj nebyl problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Revoluční motor z dílny Mercedes-AMG

Němečtí technici opět ohromili svět, jejich motor boří zavedené mýty

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud