Nový Land Rover opět ukázal své svaly, 110 tunový náklad pro něj nebyl problém

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. září 2017, 17:04 Google+

Mezi výrobci SUV a lehkých terénních automobilů se v poslední době rozmohl zajímavý trend: Každý se snaží dokázat, kolik toho jejich model utáhne. Osobně sem sice ještě nikdy neviděl nikoho v luxusním SUV, kdo by za sebou táhl byť jen vlek, ovšem podle výrobců takových vozů majitelům zřejmě stačí jen ta jistota, že kdyby chtěli, tak mohou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Rover Discovery se bez problémů popral i se 110 tunovým nákladem

Land Rover Discovery se bez problémů popral i se 110 tunovým nákladem | foto: Land Rover

Sdílejte článek

A majitelé nového Land Roveru Discovery mohou opravdu hodně, jak ukazuje poslední spot této britské automobilky. Ostatně Land Rover má s taháním těžkých nákladů poměrně bohaté zkušenosti, vždyť už první generace se chlubila odtaženým vlakem, na což po čase navázaly i další generace.

Tentokrát si ovšem lidé z Land Roveru řekli, že to chce změnu. A tak koleje vystřídala rovná silnice kdesi na australském kontinentu a místo klasického vlaku si za sebe Discovery zapřáhlo australskou specialitku v podobě Road Trainu - tedy silničního vlaku.

Toto monstrum se skládá z tahače o výkonu 529 koní s točivým momentem 2,983 Nm a sedmi návěsů s nákladem. Celá soustava měří takřka 100 metrů a její váha se pohybuje okolo 110 tun.

Taková sestava je extrémní dokonce i na Austrálii, takže pro natáčení tohoto spotu musel mít Land Rover speciální povolení a muselo kvůli němu být uzavřeno i pár desítek kilometrů silnic. 

A jak celý experiment dopadl? Hádat můžete třikrát, ale je mi celkem jasné, že uhodnete napoprvé. Ačkoliv byla tažená sestava téměř 30 x těžší než samotný vůz, po menších problémech s rozjezdem se celý kolos dal do pohybu.

Přitom kromě továrního úchytu na tažnou tyč byl celý automobil zcela sériový, pod jeho kapotou byl standardní naftový 3.0 litr Td6 o výkonu 258 koní s točivým momentem 600 Nm a výkon přenášela na všechna čtyři kola osmistupňová automatická převodovka.

Vytisknout

Diskuze: Nový Land Rover opět ukázal své svaly, 110 tunový náklad pro něj nebyl problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Revoluční motor z dílny Mercedes-AMG

Němečtí technici opět ohromili svět, jejich motor boří zavedené mýty

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud