Mezi výrobci SUV a lehkých terénních automobilů se v poslední době rozmohl zajímavý trend: Každý se snaží dokázat, kolik toho jejich model utáhne. Osobně sem sice ještě nikdy neviděl nikoho v luxusním SUV, kdo by za sebou táhl byť jen vlek, ovšem podle výrobců takových vozů majitelům zřejmě stačí jen ta jistota, že kdyby chtěli, tak mohou.
A majitelé nového Land Roveru Discovery mohou opravdu hodně, jak ukazuje poslední spot této britské automobilky. Ostatně Land Rover má s taháním těžkých nákladů poměrně bohaté zkušenosti, vždyť už první generace se chlubila odtaženým vlakem, na což po čase navázaly i další generace.
Tentokrát si ovšem lidé z Land Roveru řekli, že to chce změnu. A tak koleje vystřídala rovná silnice kdesi na australském kontinentu a místo klasického vlaku si za sebe Discovery zapřáhlo australskou specialitku v podobě Road Trainu - tedy silničního vlaku.
Toto monstrum se skládá z tahače o výkonu 529 koní s točivým momentem 2,983 Nm a sedmi návěsů s nákladem. Celá soustava měří takřka 100 metrů a její váha se pohybuje okolo 110 tun.
Taková sestava je extrémní dokonce i na Austrálii, takže pro natáčení tohoto spotu musel mít Land Rover speciální povolení a muselo kvůli němu být uzavřeno i pár desítek kilometrů silnic.
A jak celý experiment dopadl? Hádat můžete třikrát, ale je mi celkem jasné, že uhodnete napoprvé. Ačkoliv byla tažená sestava téměř 30 x těžší než samotný vůz, po menších problémech s rozjezdem se celý kolos dal do pohybu.
Přitom kromě továrního úchytu na tažnou tyč byl celý automobil zcela sériový, pod jeho kapotou byl standardní naftový 3.0 litr Td6 o výkonu 258 koní s točivým momentem 600 Nm a výkon přenášela na všechna čtyři kola osmistupňová automatická převodovka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?