Mezi výrobci SUV a lehkých terénních automobilů se v poslední době rozmohl zajímavý trend: Každý se snaží dokázat, kolik toho jejich model utáhne. Osobně sem sice ještě nikdy neviděl nikoho v luxusním SUV, kdo by za sebou táhl byť jen vlek, ovšem podle výrobců takových vozů majitelům zřejmě stačí jen ta jistota, že kdyby chtěli, tak mohou.
A majitelé nového Land Roveru Discovery mohou opravdu hodně, jak ukazuje poslední spot této britské automobilky. Ostatně Land Rover má s taháním těžkých nákladů poměrně bohaté zkušenosti, vždyť už první generace se chlubila odtaženým vlakem, na což po čase navázaly i další generace.
Tentokrát si ovšem lidé z Land Roveru řekli, že to chce změnu. A tak koleje vystřídala rovná silnice kdesi na australském kontinentu a místo klasického vlaku si za sebe Discovery zapřáhlo australskou specialitku v podobě Road Trainu - tedy silničního vlaku.
Toto monstrum se skládá z tahače o výkonu 529 koní s točivým momentem 2,983 Nm a sedmi návěsů s nákladem. Celá soustava měří takřka 100 metrů a její váha se pohybuje okolo 110 tun.
Taková sestava je extrémní dokonce i na Austrálii, takže pro natáčení tohoto spotu musel mít Land Rover speciální povolení a muselo kvůli němu být uzavřeno i pár desítek kilometrů silnic.
A jak celý experiment dopadl? Hádat můžete třikrát, ale je mi celkem jasné, že uhodnete napoprvé. Ačkoliv byla tažená sestava téměř 30 x těžší než samotný vůz, po menších problémech s rozjezdem se celý kolos dal do pohybu.
Přitom kromě továrního úchytu na tažnou tyč byl celý automobil zcela sériový, pod jeho kapotou byl standardní naftový 3.0 litr Td6 o výkonu 258 koní s točivým momentem 600 Nm a výkon přenášela na všechna čtyři kola osmistupňová automatická převodovka.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?