Automobilky se v posledních letech stále odvážněji pouští do tvorby konceptů, jejichž původ bychom našli v hluboké historii, zatímco jejich design cílí na blízkou budoucnost - ostatně ve Frankfurtu bylo takových konceptů hned několik. Možná že i díky těmto krokům automobilek se stále více světových designérů odhodlává k podobným krokům, ostatně Citroen C-Électrique, který se inspiroval legendární "Kachnou" 2CV budiž důkazem.
Automobilky se v neuvěřitelně krátké době přeorientovaly na masivní vývoj elektromobilů, hybridů a vozů s funkcí autonomní jízdy, ovšem jejich design se často odráží od automobilů, které automobilka stvořila před desítkami let. Ostatně na autosalonu ve Frankfurtu to bylo krásně vidět na konceptu Honda Urban EV.
Tohoto trendu si všímají i různí amatérští designéři, kteří se designu věnují ve svém volném čase a své výtvory následně sdílejí na síti Behance.net, která občas nabízí neskutečnou podívanou. Není to tak dlouho, co jsme zde zveřejňovali moderní verzi legendárního BMW Isseta, která by se skvěle hodila do dnešních měst. Nyní pro vás máme koncept od Stefano Airoldi, který pod značkou Citroen kombinuje praktičnost a univerzálnost modelu 2CV zvaného "Kachna" s rozměry blízkými ryze městskému modernímu Smartu.
Svým designem se C-Électrique v davu rozhodně neztratí, ovšem z řady nákresů je patrné, že zde bylo vše podřízeno kompaktním rozměrům a komfortnímu cestování - zejména po městě. Na přední i zadní části tak nalezneme zcela minimální převisy, rozměrově by se měl vůz vejít do délky 3 metrů, ale uvnitř se přepraví až tři cestující. Toho bylo dosaženo umístěním sedačky pro třetího pasažéra do kufru, v úhlu 90 ° od směru jízdy. Řešení věru nezvyklé, avšak praktické.
Exteriér i interiér se vyznačuje zejména jednoduchostí, na exteriéru zřejmě nejvíce zaujmou LED světlomety vedle podsvíceného znaku a nezvykle masivní kola. V interiéru pak kromě nezvyklého sezení jistě stojí za povšimnutí palubní deska, která je zřejmě celá pokryta LCD displejem a složí tak jako obrovský infotainment panel pro posádku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?