Automobilky se v posledních letech stále odvážněji pouští do tvorby konceptů, jejichž původ bychom našli v hluboké historii, zatímco jejich design cílí na blízkou budoucnost - ostatně ve Frankfurtu bylo takových konceptů hned několik. Možná že i díky těmto krokům automobilek se stále více světových designérů odhodlává k podobným krokům, ostatně Citroen C-Électrique, který se inspiroval legendární "Kachnou" 2CV budiž důkazem.
Automobilky se v neuvěřitelně krátké době přeorientovaly na masivní vývoj elektromobilů, hybridů a vozů s funkcí autonomní jízdy, ovšem jejich design se často odráží od automobilů, které automobilka stvořila před desítkami let. Ostatně na autosalonu ve Frankfurtu to bylo krásně vidět na konceptu Honda Urban EV.
Tohoto trendu si všímají i různí amatérští designéři, kteří se designu věnují ve svém volném čase a své výtvory následně sdílejí na síti Behance.net, která občas nabízí neskutečnou podívanou. Není to tak dlouho, co jsme zde zveřejňovali moderní verzi legendárního BMW Isseta, která by se skvěle hodila do dnešních měst. Nyní pro vás máme koncept od Stefano Airoldi, který pod značkou Citroen kombinuje praktičnost a univerzálnost modelu 2CV zvaného "Kachna" s rozměry blízkými ryze městskému modernímu Smartu.
Svým designem se C-Électrique v davu rozhodně neztratí, ovšem z řady nákresů je patrné, že zde bylo vše podřízeno kompaktním rozměrům a komfortnímu cestování - zejména po městě. Na přední i zadní části tak nalezneme zcela minimální převisy, rozměrově by se měl vůz vejít do délky 3 metrů, ale uvnitř se přepraví až tři cestující. Toho bylo dosaženo umístěním sedačky pro třetího pasažéra do kufru, v úhlu 90 ° od směru jízdy. Řešení věru nezvyklé, avšak praktické.
Exteriér i interiér se vyznačuje zejména jednoduchostí, na exteriéru zřejmě nejvíce zaujmou LED světlomety vedle podsvíceného znaku a nezvykle masivní kola. V interiéru pak kromě nezvyklého sezení jistě stojí za povšimnutí palubní deska, která je zřejmě celá pokryta LCD displejem a složí tak jako obrovský infotainment panel pro posádku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?