Automobilky se v posledních letech stále odvážněji pouští do tvorby konceptů, jejichž původ bychom našli v hluboké historii, zatímco jejich design cílí na blízkou budoucnost - ostatně ve Frankfurtu bylo takových konceptů hned několik. Možná že i díky těmto krokům automobilek se stále více světových designérů odhodlává k podobným krokům, ostatně Citroen C-Électrique, který se inspiroval legendární "Kachnou" 2CV budiž důkazem.
Automobilky se v neuvěřitelně krátké době přeorientovaly na masivní vývoj elektromobilů, hybridů a vozů s funkcí autonomní jízdy, ovšem jejich design se často odráží od automobilů, které automobilka stvořila před desítkami let. Ostatně na autosalonu ve Frankfurtu to bylo krásně vidět na konceptu Honda Urban EV.
Tohoto trendu si všímají i různí amatérští designéři, kteří se designu věnují ve svém volném čase a své výtvory následně sdílejí na síti Behance.net, která občas nabízí neskutečnou podívanou. Není to tak dlouho, co jsme zde zveřejňovali moderní verzi legendárního BMW Isseta, která by se skvěle hodila do dnešních měst. Nyní pro vás máme koncept od Stefano Airoldi, který pod značkou Citroen kombinuje praktičnost a univerzálnost modelu 2CV zvaného "Kachna" s rozměry blízkými ryze městskému modernímu Smartu.
Svým designem se C-Électrique v davu rozhodně neztratí, ovšem z řady nákresů je patrné, že zde bylo vše podřízeno kompaktním rozměrům a komfortnímu cestování - zejména po městě. Na přední i zadní části tak nalezneme zcela minimální převisy, rozměrově by se měl vůz vejít do délky 3 metrů, ale uvnitř se přepraví až tři cestující. Toho bylo dosaženo umístěním sedačky pro třetího pasažéra do kufru, v úhlu 90 ° od směru jízdy. Řešení věru nezvyklé, avšak praktické.
Exteriér i interiér se vyznačuje zejména jednoduchostí, na exteriéru zřejmě nejvíce zaujmou LED světlomety vedle podsvíceného znaku a nezvykle masivní kola. V interiéru pak kromě nezvyklého sezení jistě stojí za povšimnutí palubní deska, která je zřejmě celá pokryta LCD displejem a složí tak jako obrovský infotainment panel pro posádku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.