Lidé využívají k překonání světových rychlostních rekordů různé pohonné systémy, ovšem využití vody se zdálo být dlouho opomíjené. To se ale rozhodl změnit jistý François Gissy, který na své tříkolce poháněné natlakovanou vodou zvládl akceleraci z 0 na 100 km/h za 0,551 sekundy.
Pokud jste se někdy rozjeli na tříkolce z prudkého kopce, zřejmě si pamatujete ten zvláštní pocit nejistoty až děsu. A teď si představte, že byste seděli na tříkolce, kterou pohání stlačená voda o tlaku 6.000 PSI. Přesně takovou si totiž postavil jistý François Gissy.
Když pak na závodní trati uvolnil ventil karbonové nádrže na 35 galonů, cca 132 litrů, vystřelila jeho tříkolka vstříc rychlosti 100 km/h za pouhé 0,551 sekundy. Zrychlení bylo tak extrémní, že na "pilota" působilo jednu chvíli přetížení až 5.138 G. Nádrž ale byla během chvíle prázdná, ovšem i tak měla tříkolka dost energie na to, aby dosáhla rychlosti 261 km/h.
Gissy se sice snažil nepodcenit bezpečnostní přípravu, ale řekněme si upřímně, při takto extrémní rychlosti by mu asi ani motorkářské rukavice a helma příliš nepomohly.
Pokud si s údivem klepete na čelo a myslíte si že něco podobného mohlo napadnout snad jenom obyvatele Ruska či USA, pak vás možná překvapíme. Celý "pokus" se odehrával na okruhu Paul Ricard ve Francii.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?