Pokud jste se několik posledních dnů nezdržovali mimo civilizaci, pak vám nemohl uniknout nový rekord, který si připsal sportovní automobil Bugatti Chiron. Ten totiž dokázal akcelerovat z 0 na 400 km/h a následně zastavit za pouhých 41,96 sekundy.
Tato působivá jízda se uskutečnila minulý měsíc, kdy za volant Chironu usedl zkušený závodník Juan Pable Montoya. Ten si nakonec připsal nejen nový světový rekord, ale i osobní rychlostní rekord, který nově činí 420 km/h.
Bugatti už krátce po vytvoření rekordu přislíbilo, že se o detaily pochlubí na frankfurtském autosalonu - a jak automobilka řekla, taky nyní i činí. Ostatně zde se můžete podívat na záznam tiskové konference, která se ve Frankfurtu uskutečnila.
Zapálení motorističtí fanoušci si pak mohou na autosalonu ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září, prohlédnout přímo samotný Chiron, se kterým bylo rekordu dosaženo. Většina z čtenářů to již nejspíš ví, ovšem jen pro připomenutí: pod jeho kapotou se ukrývá 8.0 litrový motor W16 o výkonu rovných 1,500 koňských sil s točivým momentem 1,600 Nm.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.