Pokud jste se několik posledních dnů nezdržovali mimo civilizaci, pak vám nemohl uniknout nový rekord, který si připsal sportovní automobil Bugatti Chiron. Ten totiž dokázal akcelerovat z 0 na 400 km/h a následně zastavit za pouhých 41,96 sekundy.
Tato působivá jízda se uskutečnila minulý měsíc, kdy za volant Chironu usedl zkušený závodník Juan Pable Montoya. Ten si nakonec připsal nejen nový světový rekord, ale i osobní rychlostní rekord, který nově činí 420 km/h.
Bugatti už krátce po vytvoření rekordu přislíbilo, že se o detaily pochlubí na frankfurtském autosalonu - a jak automobilka řekla, taky nyní i činí. Ostatně zde se můžete podívat na záznam tiskové konference, která se ve Frankfurtu uskutečnila.
Zapálení motorističtí fanoušci si pak mohou na autosalonu ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září, prohlédnout přímo samotný Chiron, se kterým bylo rekordu dosaženo. Většina z čtenářů to již nejspíš ví, ovšem jen pro připomenutí: pod jeho kapotou se ukrývá 8.0 litrový motor W16 o výkonu rovných 1,500 koňských sil s točivým momentem 1,600 Nm.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?