Mercedes-AMG získal jistý náskok svou veřejnou prezentací na letošním Frankfurtském Autosalonu, kde ukázal takřka vše a pochlubil se kompletním vozem. Aston Martin na svou oficiální premiéru doprovázenou uvedením technických parametrů sice stále čeká, ovšem vzhledem k tomu, že Project One se k prvním zákazníkům dostane nejdříve za 18 měsíců, zřejmě si budou oba vozy konkurovat. K tomu se ale ještě dostaneme. Pojďme se nyní porovnat na jejich základní srovnání v základních parametrech:
Design
Design obou vozů byl plně podřízen technice, ovšem oba designérské týmy pojali poněkud odlišný postoj. Zatímco Project One by se mohl směle zařadit na závodní dráhu vedle LaFerrari nebo Koenigseggu One:1, Valkyrie působí spíše jako koncept, který se z filmového plátna dostal až na stůl designérů automobilky.
Design obou vozů si je v mnoha ohledech podobný, ostatně pokaždé šlo o dosažení co nejnižšího odporu a maximálního přítlaku, ovšem každý na to šel z jiné strany. Zatímco Project One vsadil na nízkou a širokou stavbu s výrazným nasávacím otvorem na střeše a vysunovacím křídlem, Aston Martin vypadá spíše jako extrémně aerodynamický kokpit přidělaný ke čtyřem kolům. Je sice vyšší, ovšem o dostatečný přítlak se stará masivní přední i zadní spoiler. Společným prvkem je pak zadní centrální výfuk.
Pohonné jednotky
Oba stroje využívají hybridních pohonných jednotek, ovšem každý sází na jiný počet válců nebo hybridní technologii. Konstruktéři Valkyrie zatím drží detaily ohledně jejího motoru pod pokličkou, ovšem mělo by se jednat o 6.5 litrový atmosferický motor V12 o výkonu 820 koní, který je schopen pracovat s hybridní technologií KERS, známou ze závodů F1. Díky tomu se může výkon vyhoupnout i přes hranici 1,000 koní.
Oproti tomu Project One využívá přepracovaný 1,6 litrový přeplňovaný motor V6 známý z vozů Formule 1, který je schopen točit se až na 11,000 otáček. Navíc je vůz doplněn čtveřicí elektromotorů, z nichž dva jsou přímo na předních kolech. Celkový výkon se tak pohybuje na hranici 1,000 koní.
Interiér
U obou vozů už známe i podobu interiéru, který je v obou případech velice čistý, jednoduchý a plně účelový. Oběma interiérům dominuje několik displejů, hranaté volanty a la F1 a dvojice tvarovaných sportovních sedaček. Project One nabízí i nastavitelný volant a pedály, Valkyrie ovšem sází na závodní sezení jako v kokpitu F1, takže kotníky řidiče budou o něco výše jak jeho stehna.
Samotná sedačka pak má být vytvarována přímo pro daného řidiče. Ještě jednou zajímavostí Valkyrie je i volant se zabudovaným displejem, který bude demontovatelný.
Cena a dostupnost
Oba tyto hypersportovní vozy budou skutečně velmi exkluzivní záležitostí, takže s masovou výrobou skutečně nepočítejte. Zatímco Mercedes-AMG Project One by měl být vyroben v 275 kusech za cenu 2,75 milionu euro/ kus (cca 71.8 milionu), Valkyrie vznikne v pouhých 125 kusech pro silniční využití a 25 pro závodní účely. Jeho cena není známa, ovšem odhaduje se v rozmezí 2 až 3 miliony Euro (52,2 až 78,3 milionu korun). Všechny plánované kusy už ale byly zákazníky zamluveny, přitom prví dodávky Mercedesu se očekávají až za 18 měsíců, v případě Aston Martinu bohužel žádné číslo neznáme.