Mercedes-AMG vs. Aston Martin, kdo zvítězí v souboji hybridních hypersportů?

Mercedes-AMG Project One
Mercedes-AMG Project One, foto: Daimler AG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. září 2017 13:38
Sdílej:

Není tomu tak dávno, co na piedestalu sportovních vozů stála svatá trojice Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari a McLaren F1. Časy se ale mění ale ale mění a vývoj letí nezadržitelným tempem kupředu, což dokazuje jak Mercedes-AMG Project one, tak Aston Martin Valkyrie - dva novodobí uchazeči o titul krále hypersportovních vozů

Mercedes-AMG získal jistý náskok svou veřejnou prezentací na letošním Frankfurtském Autosalonu, kde ukázal takřka vše a pochlubil se kompletním vozem. Aston Martin na svou oficiální premiéru doprovázenou uvedením technických parametrů sice stále čeká, ovšem vzhledem k tomu, že Project One se k prvním zákazníkům dostane nejdříve za 18 měsíců, zřejmě si budou oba vozy konkurovat. K tomu se ale ještě dostaneme. Pojďme se nyní porovnat na jejich základní srovnání v základních parametrech:

Design

Design obou vozů byl plně podřízen technice, ovšem oba designérské týmy pojali poněkud odlišný postoj. Zatímco Project One by se mohl směle zařadit na závodní dráhu vedle LaFerrari nebo Koenigseggu One:1, Valkyrie působí spíše jako koncept, který se z filmového plátna dostal až na stůl designérů automobilky.

Design obou vozů si je v mnoha ohledech podobný, ostatně pokaždé šlo o dosažení co nejnižšího odporu a maximálního přítlaku, ovšem každý na to šel z jiné strany. Zatímco Project One vsadil na nízkou a širokou stavbu s výrazným nasávacím otvorem na střeše a vysunovacím křídlem, Aston Martin vypadá spíše jako extrémně aerodynamický kokpit přidělaný ke čtyřem kolům. Je sice vyšší, ovšem o dostatečný přítlak se stará masivní přední i zadní spoiler. Společným prvkem je pak zadní centrální výfuk.

Pohonné jednotky

Oba stroje využívají hybridních pohonných jednotek, ovšem každý sází na jiný počet válců nebo hybridní technologii. Konstruktéři Valkyrie zatím drží detaily ohledně jejího motoru pod pokličkou, ovšem mělo by se jednat o 6.5 litrový atmosferický motor V12 o výkonu 820 koní, který je schopen pracovat s hybridní technologií KERS, známou ze závodů F1. Díky tomu se může výkon vyhoupnout i přes hranici 1,000 koní.

Oproti tomu Project One využívá přepracovaný 1,6 litrový přeplňovaný motor V6 známý z vozů Formule 1, který je schopen točit se až na 11,000 otáček. Navíc je vůz doplněn čtveřicí elektromotorů, z nichž dva jsou přímo na předních kolech. Celkový výkon se tak pohybuje na hranici 1,000 koní.

Interiér

U obou vozů už známe i podobu interiéru, který je v obou případech velice čistý, jednoduchý a plně účelový. Oběma interiérům dominuje několik displejů, hranaté volanty a la F1 a dvojice tvarovaných sportovních sedaček. Project One nabízí i nastavitelný volant a pedály, Valkyrie ovšem sází na závodní sezení jako v kokpitu F1, takže kotníky řidiče budou o něco výše jak jeho stehna.

Samotná sedačka pak má být vytvarována přímo pro daného řidiče. Ještě jednou zajímavostí Valkyrie je i volant se zabudovaným displejem, který bude demontovatelný.

Cena a dostupnost

Oba tyto hypersportovní vozy budou skutečně velmi exkluzivní záležitostí, takže s masovou výrobou skutečně nepočítejte. Zatímco Mercedes-AMG Project One by měl být vyroben v 275 kusech za cenu 2,75 milionu euro/ kus (cca 71.8 milionu), Valkyrie vznikne v pouhých 125 kusech pro silniční využití a 25 pro závodní účely. Jeho cena není známa, ovšem odhaduje se v rozmezí 2 až 3 miliony Euro (52,2 až 78,3 milionu korun). Všechny plánované kusy už ale byly zákazníky zamluveny, přitom prví dodávky Mercedesu se očekávají až za 18 měsíců, v případě Aston Martinu bohužel žádné číslo neznáme.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.