Mercedes-AMG vs. Aston Martin, kdo zvítězí v souboji hybridních hypersportů?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. září 2017, 13:38 Google+

Není tomu tak dávno, co na piedestalu sportovních vozů stála svatá trojice Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari a McLaren F1. Časy se ale mění ale ale mění a vývoj letí nezadržitelným tempem kupředu, což dokazuje jak Mercedes-AMG Project one, tak Aston Martin Valkyrie - dva novodobí uchazeči o titul krále hypersportovních vozů

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG Project One

Mercedes-AMG Project One | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Mercedes-AMG získal jistý náskok svou veřejnou prezentací na letošním Frankfurtském Autosalonu, kde ukázal takřka vše a pochlubil se kompletním vozem. Aston Martin na svou oficiální premiéru doprovázenou uvedením technických parametrů sice stále čeká, ovšem vzhledem k tomu, že Project One se k prvním zákazníkům dostane nejdříve za 18 měsíců, zřejmě si budou oba vozy konkurovat. K tomu se ale ještě dostaneme. Pojďme se nyní porovnat na jejich základní srovnání v základních parametrech:

Design

Design obou vozů byl plně podřízen technice, ovšem oba designérské týmy pojali poněkud odlišný postoj. Zatímco Project One by se mohl směle zařadit na závodní dráhu vedle LaFerrari nebo Koenigseggu One:1, Valkyrie působí spíše jako koncept, který se z filmového plátna dostal až na stůl designérů automobilky.

img-responsive

Mercedes-AMG Project One | foto: Daimler AG

img-responsive

Aston Martin Valkyrie | foto: Aston Martin

Design obou vozů si je v mnoha ohledech podobný, ostatně pokaždé šlo o dosažení co nejnižšího odporu a maximálního přítlaku, ovšem každý na to šel z jiné strany. Zatímco Project One vsadil na nízkou a širokou stavbu s výrazným nasávacím otvorem na střeše a vysunovacím křídlem, Aston Martin vypadá spíše jako extrémně aerodynamický kokpit přidělaný ke čtyřem kolům. Je sice vyšší, ovšem o dostatečný přítlak se stará masivní přední i zadní spoiler. Společným prvkem je pak zadní centrální výfuk.

Pohonné jednotky

Oba stroje využívají hybridních pohonných jednotek, ovšem každý sází na jiný počet válců nebo hybridní technologii. Konstruktéři Valkyrie zatím drží detaily ohledně jejího motoru pod pokličkou, ovšem mělo by se jednat o 6.5 litrový atmosferický motor V12 o výkonu 820 koní, který je schopen pracovat s hybridní technologií KERS, známou ze závodů F1. Díky tomu se může výkon vyhoupnout i přes hranici 1,000 koní.

Oproti tomu Project One využívá přepracovaný 1,6 litrový přeplňovaný motor V6 známý z vozů Formule 1, který je schopen točit se až na 11,000 otáček. Navíc je vůz doplněn čtveřicí elektromotorů, z nichž dva jsou přímo na předních kolech. Celkový výkon se tak pohybuje na hranici 1,000 koní.

Interiér

U obou vozů už známe i podobu interiéru, který je v obou případech velice čistý, jednoduchý a plně účelový. Oběma interiérům dominuje několik displejů, hranaté volanty a la F1 a dvojice tvarovaných sportovních sedaček. Project One nabízí i nastavitelný volant a pedály, Valkyrie ovšem sází na závodní sezení jako v kokpitu F1, takže kotníky řidiče budou o něco výše jak jeho stehna.

img-responsive

Mercedes-AMG Project One | foto: Daimler AG

img-responsive

Aston Martin Valkyrie | foto: Aston Martin

Samotná sedačka pak má být vytvarována přímo pro daného řidiče. Ještě jednou zajímavostí Valkyrie je i volant se zabudovaným displejem, který bude demontovatelný.

Cena a dostupnost

Oba tyto hypersportovní vozy budou skutečně velmi exkluzivní záležitostí, takže s masovou výrobou skutečně nepočítejte. Zatímco Mercedes-AMG Project One by měl být vyroben v 275 kusech za cenu 2,75 milionu euro/ kus (cca 71.8 milionu), Valkyrie vznikne v pouhých 125 kusech pro silniční využití a 25 pro závodní účely. Jeho cena není známa, ovšem odhaduje se v rozmezí 2 až 3 miliony Euro (52,2 až 78,3 milionu korun). Všechny plánované kusy už ale byly zákazníky zamluveny, přitom prví dodávky Mercedesu se očekávají až za 18 měsíců, v případě Aston Martinu bohužel žádné číslo neznáme.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-AMG vs. Aston Martin, kdo zvítězí v souboji hybridních hypersportů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Toyota Hilux Invincible 50

Neporazitelný Pick-up slaví 50. narozeniny, s věkem ale rozhodně nevyměkl

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud