Závody během různých historických Rally mají obvykle sloužit hlavně k pobavení diváků, ovšem stále se jedná o závody a tak řidiči dělají co je v jejich silách, aby dosáhli co nejlepšího umístění. Taková snaha ovšem často vede i k nehodám, jejichž následky mohou být různorodé - v tomto případě to odneslo Ferrari v hodnotě 25 až 50 milionů dolarů.
Celá událost se odehrála minulý pátek během kvalifikace do závodů RAC Tourist Trophy v rámci akce "Goodwood Revival" v západním Sussexu (Anglie). Řidič červeného Ferrari 250 GTO/64 Series se pokoušel předjet Corvette Stingray a Ferrari 250 LM, ovšem jeho manévr se mu nezdařil a skončil v bariéře z pneumatik.
Ze záběrů pořízených uvnitř kabiny je vidět, že Andy Newell, který seděl za volantem, se bez problémů dostal před Corvette Stingray a chtěl vnitřní stopou chtěl předjet i Ferrari 250 LM, ovšem nepočítal s tím, že si řidič před ním jedoucího Ferrari před zatáčkou přibrzdí. Newell proto musel jít tvrdě na brzdy, ovšem tím se dostal jeho vůz do smyku.
Celou událost ještě zhoršila tráva, na kterou se s vozem dostal a která nakonec vůz zcela přetočila o 180°. Když vůz pozadu klouzal k barierám, otevřela se zadní "aero-brzda", která se vůz snažila zbrzdit, ovšem neúspěšně. Náraz do zdi z pneumatik byl tak tvrdý, že řidič dokonce ohnul volant, kterého se pevně držel.
Následky? Pro řidiče dobré, pro automobil tragické - celá pravá část vozu je prohnutá a odřená. Kromě karoserie možná došlo i k poškození struktury vozu, ovšem to ještě bude muset potvrdit mechanik. Automobil sice po nárazu nastartoval a byl schopen dojet do relativního bezpečí, ovšem pokračování v závodu pro něj bylo vyloučené.
Vzhledem k tomu, že na světě existují zřejmě jen tři vozy tohoto typu, jeho renovace rozhodně bude mít smysl, ačkoliv náklady na ní zřejmě dosáhnou obrovských částek - cena samotného vozu se totiž odhaduje v rozmezí 25 až 50 milionu dolarů, tedy cca 543 milionů až 1 miliarda korun.
A proč vůbec takto drahý vůz jezdí závody? Protože k nim byl přeci postaven a mělo jít o jeho původní účel - jezdit, závodit a vyhrávat. Ne být jen vystaven a zamčen v garáži. Přístup majitele tohoto skvostu je tedy více než pozitivní, ovšem i za něj samotného doufáme, že měl vůz dobře pojištěn.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.