Závody během různých historických Rally mají obvykle sloužit hlavně k pobavení diváků, ovšem stále se jedná o závody a tak řidiči dělají co je v jejich silách, aby dosáhli co nejlepšího umístění. Taková snaha ovšem často vede i k nehodám, jejichž následky mohou být různorodé - v tomto případě to odneslo Ferrari v hodnotě 25 až 50 milionů dolarů.
Celá událost se odehrála minulý pátek během kvalifikace do závodů RAC Tourist Trophy v rámci akce "Goodwood Revival" v západním Sussexu (Anglie). Řidič červeného Ferrari 250 GTO/64 Series se pokoušel předjet Corvette Stingray a Ferrari 250 LM, ovšem jeho manévr se mu nezdařil a skončil v bariéře z pneumatik.
Ze záběrů pořízených uvnitř kabiny je vidět, že Andy Newell, který seděl za volantem, se bez problémů dostal před Corvette Stingray a chtěl vnitřní stopou chtěl předjet i Ferrari 250 LM, ovšem nepočítal s tím, že si řidič před ním jedoucího Ferrari před zatáčkou přibrzdí. Newell proto musel jít tvrdě na brzdy, ovšem tím se dostal jeho vůz do smyku.
Celou událost ještě zhoršila tráva, na kterou se s vozem dostal a která nakonec vůz zcela přetočila o 180°. Když vůz pozadu klouzal k barierám, otevřela se zadní "aero-brzda", která se vůz snažila zbrzdit, ovšem neúspěšně. Náraz do zdi z pneumatik byl tak tvrdý, že řidič dokonce ohnul volant, kterého se pevně držel.
Následky? Pro řidiče dobré, pro automobil tragické - celá pravá část vozu je prohnutá a odřená. Kromě karoserie možná došlo i k poškození struktury vozu, ovšem to ještě bude muset potvrdit mechanik. Automobil sice po nárazu nastartoval a byl schopen dojet do relativního bezpečí, ovšem pokračování v závodu pro něj bylo vyloučené.
Vzhledem k tomu, že na světě existují zřejmě jen tři vozy tohoto typu, jeho renovace rozhodně bude mít smysl, ačkoliv náklady na ní zřejmě dosáhnou obrovských částek - cena samotného vozu se totiž odhaduje v rozmezí 25 až 50 milionu dolarů, tedy cca 543 milionů až 1 miliarda korun.
A proč vůbec takto drahý vůz jezdí závody? Protože k nim byl přeci postaven a mělo jít o jeho původní účel - jezdit, závodit a vyhrávat. Ne být jen vystaven a zamčen v garáži. Přístup majitele tohoto skvostu je tedy více než pozitivní, ovšem i za něj samotného doufáme, že měl vůz dobře pojištěn.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.