Ve Frankfurtu nás čeká premiéra řada zajímavých automobilů, ovšem Mercedes-AMG Project One mezi nimi výrazně vyčnívá. Zatímco ostatní automobilky se chtějí prezentovat ekologickou a praktickou budoucností, Mercedes odhalí sportovní vůz inspirovaný vozy F1, pod jehož kapotou se dokonce motor z formule ukrývá.
O novém supersportovním vozu ze stáje Mercedes-AMG, který známe pod označením Project One, už se mluví poměrně dlouho, ale stále toho o něm nevíme moc. Nyní ale na veřejnost pronikla další fotka, tentokrát poprvé z interiéru vozu.
Fotka, za jíjímž vznikem stojí šéf divize AMG Tobiers Moers, odhaluje plně digitální přístrojový štít za volantem a také poměrně velký displej infotainmentu v palubní desce. Za pozornost ale stojí i volant, který byl silně inspirován formulí 1, pravděpodobně je také vyroben z karbonu, můžeme na něm spatřit řadu různých tlačítek a na jeho horní straně jsou LED diody pomáhající řidiči se správně načasovaným řazením.
Na fotce je také vidět, že vozu chybí středové zpětné zrcátko. To ale není příliš překvapivé, neboť už na prvních fotografiích zadní části vozu se zdálo, že zde chybí zadní okno. Zda boční zrcátka nahradí kamery a displeje u A sloupků se ale z fotografie bohužel nedozvíme.
?? INSIDE #AMGprojectOne HyperCar via Tobias Moers ? at AMG high performance powertrains in Brixworth UK ?? note the F1 inspired wheel, and very Mercedes digital displays... See you at @iaamesse You 1000BHP 218MPH beauty!! ??? #AMGhypercar #ProjectONE #AMGhighperformancepowertrains #R50 #AMGR50
Pro připomenutí: Mercedes-AMG Project One má být poháněn takřka stejným 1.6 litrovým přeplňovaným motorem, který využívají i vozy Formule 1. S těmi by vůz měl sdílet i systém KERS (systém rekuperace kinetické energie), díky čemuž by výkon mohl dosahovat až 1.000 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?