Ve Frankfurtu nás čeká premiéra řada zajímavých automobilů, ovšem Mercedes-AMG Project One mezi nimi výrazně vyčnívá. Zatímco ostatní automobilky se chtějí prezentovat ekologickou a praktickou budoucností, Mercedes odhalí sportovní vůz inspirovaný vozy F1, pod jehož kapotou se dokonce motor z formule ukrývá.
O novém supersportovním vozu ze stáje Mercedes-AMG, který známe pod označením Project One, už se mluví poměrně dlouho, ale stále toho o něm nevíme moc. Nyní ale na veřejnost pronikla další fotka, tentokrát poprvé z interiéru vozu.
Fotka, za jíjímž vznikem stojí šéf divize AMG Tobiers Moers, odhaluje plně digitální přístrojový štít za volantem a také poměrně velký displej infotainmentu v palubní desce. Za pozornost ale stojí i volant, který byl silně inspirován formulí 1, pravděpodobně je také vyroben z karbonu, můžeme na něm spatřit řadu různých tlačítek a na jeho horní straně jsou LED diody pomáhající řidiči se správně načasovaným řazením.
Na fotce je také vidět, že vozu chybí středové zpětné zrcátko. To ale není příliš překvapivé, neboť už na prvních fotografiích zadní části vozu se zdálo, že zde chybí zadní okno. Zda boční zrcátka nahradí kamery a displeje u A sloupků se ale z fotografie bohužel nedozvíme.
?? INSIDE #AMGprojectOne HyperCar via Tobias Moers ? at AMG high performance powertrains in Brixworth UK ?? note the F1 inspired wheel, and very Mercedes digital displays... See you at @iaamesse You 1000BHP 218MPH beauty!! ??? #AMGhypercar #ProjectONE #AMGhighperformancepowertrains #R50 #AMGR50
Pro připomenutí: Mercedes-AMG Project One má být poháněn takřka stejným 1.6 litrovým přeplňovaným motorem, který využívají i vozy Formule 1. S těmi by vůz měl sdílet i systém KERS (systém rekuperace kinetické energie), díky čemuž by výkon mohl dosahovat až 1.000 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?