Ve Frankfurtu nás čeká premiéra řada zajímavých automobilů, ovšem Mercedes-AMG Project One mezi nimi výrazně vyčnívá. Zatímco ostatní automobilky se chtějí prezentovat ekologickou a praktickou budoucností, Mercedes odhalí sportovní vůz inspirovaný vozy F1, pod jehož kapotou se dokonce motor z formule ukrývá.
O novém supersportovním vozu ze stáje Mercedes-AMG, který známe pod označením Project One, už se mluví poměrně dlouho, ale stále toho o něm nevíme moc. Nyní ale na veřejnost pronikla další fotka, tentokrát poprvé z interiéru vozu.
Fotka, za jíjímž vznikem stojí šéf divize AMG Tobiers Moers, odhaluje plně digitální přístrojový štít za volantem a také poměrně velký displej infotainmentu v palubní desce. Za pozornost ale stojí i volant, který byl silně inspirován formulí 1, pravděpodobně je také vyroben z karbonu, můžeme na něm spatřit řadu různých tlačítek a na jeho horní straně jsou LED diody pomáhající řidiči se správně načasovaným řazením.
Na fotce je také vidět, že vozu chybí středové zpětné zrcátko. To ale není příliš překvapivé, neboť už na prvních fotografiích zadní části vozu se zdálo, že zde chybí zadní okno. Zda boční zrcátka nahradí kamery a displeje u A sloupků se ale z fotografie bohužel nedozvíme.
?? INSIDE #AMGprojectOne HyperCar via Tobias Moers ? at AMG high performance powertrains in Brixworth UK ?? note the F1 inspired wheel, and very Mercedes digital displays... See you at @iaamesse You 1000BHP 218MPH beauty!! ??? #AMGhypercar #ProjectONE #AMGhighperformancepowertrains #R50 #AMGR50
Pro připomenutí: Mercedes-AMG Project One má být poháněn takřka stejným 1.6 litrovým přeplňovaným motorem, který využívají i vozy Formule 1. S těmi by vůz měl sdílet i systém KERS (systém rekuperace kinetické energie), díky čemuž by výkon mohl dosahovat až 1.000 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.