Ve Frankfurtu nás čeká premiéra řada zajímavých automobilů, ovšem Mercedes-AMG Project One mezi nimi výrazně vyčnívá. Zatímco ostatní automobilky se chtějí prezentovat ekologickou a praktickou budoucností, Mercedes odhalí sportovní vůz inspirovaný vozy F1, pod jehož kapotou se dokonce motor z formule ukrývá.
O novém supersportovním vozu ze stáje Mercedes-AMG, který známe pod označením Project One, už se mluví poměrně dlouho, ale stále toho o něm nevíme moc. Nyní ale na veřejnost pronikla další fotka, tentokrát poprvé z interiéru vozu.
Fotka, za jíjímž vznikem stojí šéf divize AMG Tobiers Moers, odhaluje plně digitální přístrojový štít za volantem a také poměrně velký displej infotainmentu v palubní desce. Za pozornost ale stojí i volant, který byl silně inspirován formulí 1, pravděpodobně je také vyroben z karbonu, můžeme na něm spatřit řadu různých tlačítek a na jeho horní straně jsou LED diody pomáhající řidiči se správně načasovaným řazením.
Na fotce je také vidět, že vozu chybí středové zpětné zrcátko. To ale není příliš překvapivé, neboť už na prvních fotografiích zadní části vozu se zdálo, že zde chybí zadní okno. Zda boční zrcátka nahradí kamery a displeje u A sloupků se ale z fotografie bohužel nedozvíme.
?? INSIDE #AMGprojectOne HyperCar via Tobias Moers ? at AMG high performance powertrains in Brixworth UK ?? note the F1 inspired wheel, and very Mercedes digital displays... See you at @iaamesse You 1000BHP 218MPH beauty!! ??? #AMGhypercar #ProjectONE #AMGhighperformancepowertrains #R50 #AMGR50
Pro připomenutí: Mercedes-AMG Project One má být poháněn takřka stejným 1.6 litrovým přeplňovaným motorem, který využívají i vozy Formule 1. S těmi by vůz měl sdílet i systém KERS (systém rekuperace kinetické energie), díky čemuž by výkon mohl dosahovat až 1.000 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.