Volkswagen si pro letošní ročník frankfurtského autosalonu připravil mimo jiné i dva speciální koncepty pro svůj terénní Pick-up Amarok. Tenhle pracant se tak pod názvem Aventura Exclusive převlékne do elegantní barvy Arteonu, nebo oblékne černou pod názvem Dark Label. V každém případě ale Amaroku tahle změna stylu sluší
První z konceptů, Amarok Aventura Exclusive, dostal stejný kabát v odstínu kurkumové žluté, jakým se honosí i Volkswagen Arteon. Jeho vzhled dále ozvláštňuje řada chromových doplňků, bi-xenonové světlomety, kryt nákladového prostoru a v jeho podbězích se usadila 19" palcová hliníková kola.
Unikátní design se přenesl i do interiéru, kde najdeme černé kožené sedačky prošívané žlutou nití, jak jinak než v odstínu kurkumy. Nechybí ani kůží potažená volant, černá stropnice nebo infotainment systém s integrovanou navigací. Pod kapotou bychom pak nalezli 3.0 litrový naftový šestiválec o výkonu 190 kW (258k), který je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, která umí posílat výkon na všechna čtyři kola.
Druhý koncept, nesoucí název Dark Label, byl postaven na základě Amaroku Comfortline, ovšem jeho exteriér dostal matné lakování v odstínu "Indium" šedé a zrcátka spolu se zadním rámem jsou matně černá. Dalšími výraznými prvky jsou 18" palcová kola a upravená maska s chromovanými doplňky.
Interiér si víceméně zachoval svou původní podobu, ovšem designéři i sem aplikovali černou stropnici a na podlaze se objevily speciální koberečky s emblémem "Dark Label".
Pod kapotou bude na výběr ze dvou různých naftových šestiválců. Základní model nabídne výkon 120 kW (163 k) a šestistupňovou manuální převodovku. Pokud ale sáhnete po výkonnější verzi, dostanete k dispozici stádo 204 koní, které můžete spárovat buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým automatem.
Podle zpráv z webu CarScoops by se měl Amarok Dark Label dostat na německý trh začátkem jara a jeho cena by se měla pohybovat okolo 33,714 Euro, tedy cca 880 tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.