Volkswagen si pro letošní ročník frankfurtského autosalonu připravil mimo jiné i dva speciální koncepty pro svůj terénní Pick-up Amarok. Tenhle pracant se tak pod názvem Aventura Exclusive převlékne do elegantní barvy Arteonu, nebo oblékne černou pod názvem Dark Label. V každém případě ale Amaroku tahle změna stylu sluší
První z konceptů, Amarok Aventura Exclusive, dostal stejný kabát v odstínu kurkumové žluté, jakým se honosí i Volkswagen Arteon. Jeho vzhled dále ozvláštňuje řada chromových doplňků, bi-xenonové světlomety, kryt nákladového prostoru a v jeho podbězích se usadila 19" palcová hliníková kola.
Unikátní design se přenesl i do interiéru, kde najdeme černé kožené sedačky prošívané žlutou nití, jak jinak než v odstínu kurkumy. Nechybí ani kůží potažená volant, černá stropnice nebo infotainment systém s integrovanou navigací. Pod kapotou bychom pak nalezli 3.0 litrový naftový šestiválec o výkonu 190 kW (258k), který je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, která umí posílat výkon na všechna čtyři kola.
Druhý koncept, nesoucí název Dark Label, byl postaven na základě Amaroku Comfortline, ovšem jeho exteriér dostal matné lakování v odstínu "Indium" šedé a zrcátka spolu se zadním rámem jsou matně černá. Dalšími výraznými prvky jsou 18" palcová kola a upravená maska s chromovanými doplňky.
Interiér si víceméně zachoval svou původní podobu, ovšem designéři i sem aplikovali černou stropnici a na podlaze se objevily speciální koberečky s emblémem "Dark Label".
Pod kapotou bude na výběr ze dvou různých naftových šestiválců. Základní model nabídne výkon 120 kW (163 k) a šestistupňovou manuální převodovku. Pokud ale sáhnete po výkonnější verzi, dostanete k dispozici stádo 204 koní, které můžete spárovat buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým automatem.
Podle zpráv z webu CarScoops by se měl Amarok Dark Label dostat na německý trh začátkem jara a jeho cena by se měla pohybovat okolo 33,714 Euro, tedy cca 880 tisíc korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?