Koupě Ferrari vždy udělá radost minimálně dvěma lidem: majiteli nového vozu a řediteli společnosti. Tohle LaFerrari Aperta všek bude výjimečné tím, že z jeho prodeje bude mít radost lidí mnohem víc: zisky získané z jeho dražby totiž poputují na dobročinné a charitativní účely. Ostatně jen a kvůli tomu byl tento vůz vyroben.
K oslavě sedmdesáti let od výroby prvního vozu Ferrari vznikl v automobilce ambiciozní projekt: 209 speciálních modelů LaFerrari Aperta, které svým majitelům nabídnou charakteristické jízdní výkony i pocit absolutní exkluzivity. Nakonec ovšem bylo vyrobenou 210 kusů, přičemž ten poslední bude vydražen ve prospěch charitativní organizace "Save the Children".
Aukce se bude konat 9. září tohoto roku pod taktovkou akční společnosti RM Sothebys v rámci akce "leggenda e Passione". Místem konání aukce pak bude legendární okruh automobilky Ferrari, Fiorano.
Aby v lidech automobilka povzbudila chuť přihazovat, dala poslední vyrobené Apertě zcela jedinečný kabát. Červený metalický lak nese odstín "Rosso Fuoco" a je doplněn dvěma bílými závodními pruhy v odstínu "Bianco Italia", které se táhnou od předního nárazníku až po zadní kapotu.
Interiér vozu zdobí převážně Alcantara a lesklý černý karbon. Na mnoha místech ovšem najdeme i černou nebo červenou kůži, která je navíc prošívána červenou nití.
Po skončení aukce, jejíž zisky se zřejmě vyšplhají do závratných výšin, poputují všechny získané prostředky charitativní organizaci "Save the Children", která je využije pro mezinárodní vzdělávací programy. Tato dražba bude součástí třídenního programu slavností v Maranellu, kam se lze dostat pouze na pozvání.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.