Koupě Ferrari vždy udělá radost minimálně dvěma lidem: majiteli nového vozu a řediteli společnosti. Tohle LaFerrari Aperta všek bude výjimečné tím, že z jeho prodeje bude mít radost lidí mnohem víc: zisky získané z jeho dražby totiž poputují na dobročinné a charitativní účely. Ostatně jen a kvůli tomu byl tento vůz vyroben.
K oslavě sedmdesáti let od výroby prvního vozu Ferrari vznikl v automobilce ambiciozní projekt: 209 speciálních modelů LaFerrari Aperta, které svým majitelům nabídnou charakteristické jízdní výkony i pocit absolutní exkluzivity. Nakonec ovšem bylo vyrobenou 210 kusů, přičemž ten poslední bude vydražen ve prospěch charitativní organizace "Save the Children".
Aukce se bude konat 9. září tohoto roku pod taktovkou akční společnosti RM Sothebys v rámci akce "leggenda e Passione". Místem konání aukce pak bude legendární okruh automobilky Ferrari, Fiorano.
Aby v lidech automobilka povzbudila chuť přihazovat, dala poslední vyrobené Apertě zcela jedinečný kabát. Červený metalický lak nese odstín "Rosso Fuoco" a je doplněn dvěma bílými závodními pruhy v odstínu "Bianco Italia", které se táhnou od předního nárazníku až po zadní kapotu.
Interiér vozu zdobí převážně Alcantara a lesklý černý karbon. Na mnoha místech ovšem najdeme i černou nebo červenou kůži, která je navíc prošívána červenou nití.
Po skončení aukce, jejíž zisky se zřejmě vyšplhají do závratných výšin, poputují všechny získané prostředky charitativní organizaci "Save the Children", která je využije pro mezinárodní vzdělávací programy. Tato dražba bude součástí třídenního programu slavností v Maranellu, kam se lze dostat pouze na pozvání.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.