Audi Sport potřebuje postavit pár rychlých SUV, než dojde na pořádný sporťák

Ilustrační foto (Audi R8 V10 Plus v tuningovém hávu od firmy ABT)
Ilustrační foto (Audi R8 V10 Plus v tuningovém hávu od firmy ABT), foto: Abt Sportsline GmbH
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. září 2017 09:59 | akt. 4. září 2017 12:03
Sdílej:

Pokud i vy netrpělivě čekáte na exkluzivní sportovní vůz z produkce Audi Sport, na kterém automobilka odprezentuje své výjimečné schopnosti na poli estetiky, výkonu i ovládání, máme pro vás špatnou zprávu. Podle samotného šéfa této divize, Stephana Winklemanna, si na podobný vůz ještě pár let počkáme. Přednost totiž dostane několik rychlých SUV.

Málokdo na světě ví o exkluzivních sportovních vozech tolik, jako právě současný šéf Audi Sport Stephan Winkelmann, který dříve vedl automobilku Lamborghini. Právě za jeho éry došlo ke stavbě několika exkluzivních a hlavně limitovaných edicí vozů, po kterých se takřka okamžitě zaprášilo. Jak sám Winkelmann řekl pro AutoNews, velmi se těší na práci na podobném projektu, o který je i mezi zákazníky slušný zájem.

Navzdory poptávce si ale tito zákazníci budou muset nějakou chvíli počkat, neboť Winklemann a jeho divize teď budou mít pár let pěkně napilno. Řada automobilů s označením RS by se totiž měla rozrůst o několik modelů, mezi kterými by neměly chybět ani dva crossovery. Winkelmann sice odmítl potvrdit o jaké vozy půjde, ovšem s největší pravděpodobností ještě letos dorazí na trh ostrá Audi RS Q5 a následovat by ji mohla vrcholná RS verze modelu Q8.

Kromě SUV a crossoverů ale lidé z Audi Sport investují svůj čas a úsilí i do vývoje nových ostrých modelů RS4, RS6 a také neustále zlepšují nabídku Audi R8. Aby toho ale nebylo málo, věnují se technici této divize i sportovní verzi čistě elektrického modelu E-Tron. Společnost by v roce 2018 ráda dostala na trh SUV E-Tron Quattro, který by následující rok měl následovat model E-Tron Sportback.

Po těchto dvou E-Tronech od Audi by se měl v roce 2020 představit i sportovní E-Tron z produkce Audi Sport, který by měl disponovat karoserií na pomezí kupé/sedan nebo kupé/SUV, jak uvedl sám Wilkenmann. Všechny tyto elektrické modely by měly nabízet ideální poměr mezi výkonem a dojezdem,protože Audi Sport očekává, že lidé budou chtít tyto vozy využívat ke každodennímu užívání.

Až po všech těchto plánovaných modelech budou mít v Audi Sport konečně dost času na stavbu exkluzivního sportovního vozu, který by se měl usídlit nad modelem R8 a představovat tak vrchol z nabídky sportovních vozů této značky.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.