Pokud i vy netrpělivě čekáte na exkluzivní sportovní vůz z produkce Audi Sport, na kterém automobilka odprezentuje své výjimečné schopnosti na poli estetiky, výkonu i ovládání, máme pro vás špatnou zprávu. Podle samotného šéfa této divize, Stephana Winklemanna, si na podobný vůz ještě pár let počkáme. Přednost totiž dostane několik rychlých SUV.
Málokdo na světě ví o exkluzivních sportovních vozech tolik, jako právě současný šéf Audi Sport Stephan Winkelmann, který dříve vedl automobilku Lamborghini. Právě za jeho éry došlo ke stavbě několika exkluzivních a hlavně limitovaných edicí vozů, po kterých se takřka okamžitě zaprášilo. Jak sám Winkelmann řekl pro AutoNews, velmi se těší na práci na podobném projektu, o který je i mezi zákazníky slušný zájem.
Navzdory poptávce si ale tito zákazníci budou muset nějakou chvíli počkat, neboť Winklemann a jeho divize teď budou mít pár let pěkně napilno. Řada automobilů s označením RS by se totiž měla rozrůst o několik modelů, mezi kterými by neměly chybět ani dva crossovery. Winkelmann sice odmítl potvrdit o jaké vozy půjde, ovšem s největší pravděpodobností ještě letos dorazí na trh ostrá Audi RS Q5 a následovat by ji mohla vrcholná RS verze modelu Q8.
Kromě SUV a crossoverů ale lidé z Audi Sport investují svůj čas a úsilí i do vývoje nových ostrých modelů RS4, RS6 a také neustále zlepšují nabídku Audi R8. Aby toho ale nebylo málo, věnují se technici této divize i sportovní verzi čistě elektrického modelu E-Tron. Společnost by v roce 2018 ráda dostala na trh SUV E-Tron Quattro, který by následující rok měl následovat model E-Tron Sportback.
Po těchto dvou E-Tronech od Audi by se měl v roce 2020 představit i sportovní E-Tron z produkce Audi Sport, který by měl disponovat karoserií na pomezí kupé/sedan nebo kupé/SUV, jak uvedl sám Wilkenmann. Všechny tyto elektrické modely by měly nabízet ideální poměr mezi výkonem a dojezdem,protože Audi Sport očekává, že lidé budou chtít tyto vozy využívat ke každodennímu užívání.
Až po všech těchto plánovaných modelech budou mít v Audi Sport konečně dost času na stavbu exkluzivního sportovního vozu, který by se měl usídlit nad modelem R8 a představovat tak vrchol z nabídky sportovních vozů této značky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.