Isetta kdysi zachránila automobilku BMW, teď by mohla vyřešit problémy s dopravou

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 1. září 2017, 09:55 Google+

BMW Isetta patří dodnes k těm nejzvláštnějším vozům, jaké můžeme na silnicích potkat. V době svého vzniku však byla pro automobilku doslova spásou a v blízkých letech by její kompaktní rozměry mohly znovu nabrat na významu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW i1 ISETTA

BMW i1 ISETTA | foto: behance.net

Sdílejte článek

Člověk ani nemusí žít v mnohamilionovém městě, aby si všiml narůstajících problémů s dopravou a parkováním. Posledním trendem na trhu s automobily jsou sice přerostlé a krabicoidní SUV, ovšem pro ty ve městě dochází místo a dřív nebo později se lidé opět začnou vracet ke kompaktnějším vozům. A přesně to by mohla být ohromná šance pro moderní reinkarnaci Isetty.

To si uvědomil i grafický designér  Justin Hyunjung Cho, který se do návrhu takového vozu pustil a výsledek vystavil na webu Behance.net. Stejně jako originální Isetta i její moderní dvojče vyniká kompaktními rozměry a netradičním nastupováním. Místo klasických dveří totiž cestující využívají k nastupování a vystupování čelní stranu automobilu.

Ovšem zatímco u Isetty zde byly klasické dveře s volantem, otevírající se šikmo doleva a vzhůru, moderní Isetta by mohla disponovat posuvnými dveřmi otvíranými pouze vzhůru, což by jistě usnadnilo nastupování pokud někdo zastaví těsně před vámi.

Z prvního pohledu na prostorný interiér je jasné, že vůz je koncipován jako autonomní. Zmizela totiž většina ovládacích prvků včetně volantu. Nastavení komfortního vybavení pak bude koncipováno zřejmě přes dotykový panel či jiný pokročilý technologický systém.

Isetta by se také mohla stát součástí programu sdílení vozidel BMW ReachNow. Automobil byste si tak mohli přivolat prostřednictvím svého telefonu a pak byste si jen užívali ničím nerušenou jízdu. Jak je navíc z obrázků patrné, parkování by byla vyloženě radost.

Celý projekt BMW i1 ISETTA je dokonale zpracován i prezentován a před jeho autorem je třeba hluboce smeknout.

Vytisknout

Diskuze: Isetta kdysi zachránila automobilku BMW, teď by mohla vyřešit problémy s dopravou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

McLaren 12C s úpravou od HyperCar dosahuje výkonu 1,200 koní

Klasický McLaren 12C vám nestačí? Pak zkuste úpravu od HyperCar, dostanete 1…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud