BMW Isetta patří dodnes k těm nejzvláštnějším vozům, jaké můžeme na silnicích potkat. V době svého vzniku však byla pro automobilku doslova spásou a v blízkých letech by její kompaktní rozměry mohly znovu nabrat na významu.
Člověk ani nemusí žít v mnohamilionovém městě, aby si všiml narůstajících problémů s dopravou a parkováním. Posledním trendem na trhu s automobily jsou sice přerostlé a krabicoidní SUV, ovšem pro ty ve městě dochází místo a dřív nebo později se lidé opět začnou vracet ke kompaktnějším vozům. A přesně to by mohla být ohromná šance pro moderní reinkarnaci Isetty.
To si uvědomil i grafický designér Justin Hyunjung Cho, který se do návrhu takového vozu pustil a výsledek vystavil na webu Behance.net. Stejně jako originální Isetta i její moderní dvojče vyniká kompaktními rozměry a netradičním nastupováním. Místo klasických dveří totiž cestující využívají k nastupování a vystupování čelní stranu automobilu.
Ovšem zatímco u Isetty zde byly klasické dveře s volantem, otevírající se šikmo doleva a vzhůru, moderní Isetta by mohla disponovat posuvnými dveřmi otvíranými pouze vzhůru, což by jistě usnadnilo nastupování pokud někdo zastaví těsně před vámi.
Z prvního pohledu na prostorný interiér je jasné, že vůz je koncipován jako autonomní. Zmizela totiž většina ovládacích prvků včetně volantu. Nastavení komfortního vybavení pak bude koncipováno zřejmě přes dotykový panel či jiný pokročilý technologický systém.
Isetta by se také mohla stát součástí programu sdílení vozidel BMW ReachNow. Automobil byste si tak mohli přivolat prostřednictvím svého telefonu a pak byste si jen užívali ničím nerušenou jízdu. Jak je navíc z obrázků patrné, parkování by byla vyloženě radost.
Celý projekt BMW i1 ISETTA je dokonale zpracován i prezentován a před jeho autorem je třeba hluboce smeknout.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.