Koncept Vision Mercedes-Maybach 6 Cabrio je bezesporu jedním z nejhezčích strojů, jaký jsme mohli za posledních několik měsíců vidět. Jeho elegance a styl učarovali mnohým, ovšem všichni také dobře vědí, že šance na jeho výrobu jsou minimální. Někteří přesto i nadále doufají a snaží si představit, jak by taková produkční verze mohla vypadat. A jedním z těchto lidí je i designér Aksyonov Nikita, který své dílo umístil na web Behance.
Tvůrce této "produkční úpravy", Aksyonov Nikita, zachoval vozu všechny jeho charakteristické tvary a křivky, včetně nádherné dlouhé kapoty s úchvatnou maskou a třícípé hvězdy na kapotě. Změny se tak dotkly zejména detailů.
Jedním z nejpatrnějších je použití nových světlometů, které s největší pravděpodobností pochází z jednoho z minulých konceptů Mercedes-Benz. To však není jediná změna v přední části. Kromě nových světlometů dostal Maybach i upravený nárazník se třemi ventilačními otvory.
S výjimkou nového dvoubarevného lakování zůstala většina karoserie stejná. Většinu vozu stále pokrývá skvěle zvolená modrá barva, ovšem vrchní část dostala bílý lak korespondující s barvou interiéru. Podběhy pak stále vyplňují elegantní 24" palcová kola.
Poměrně důrazné změny se ale dočkala zadní část, zejména zadní nárazník. Jeho křivky nyní narušuje difuzér a také dvě koncovky výfuku, které by však u elektrického konceptu neměly co dělat.
Tím už se dostáváme k pohonné soustavě. Zatímco původní koncept byl navržen pro použití čtyř elektromotorů o výkonu 551 kW (749 k), u produkční verze by se však slušelo sáhnout po poněkud tradičnějším spalovacím motoru, případně po hybridní pohonné jednotce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.