Koncept Vision Mercedes-Maybach 6 Cabrio je bezesporu jedním z nejhezčích strojů, jaký jsme mohli za posledních několik měsíců vidět. Jeho elegance a styl učarovali mnohým, ovšem všichni také dobře vědí, že šance na jeho výrobu jsou minimální. Někteří přesto i nadále doufají a snaží si představit, jak by taková produkční verze mohla vypadat. A jedním z těchto lidí je i designér Aksyonov Nikita, který své dílo umístil na web Behance.
Tvůrce této "produkční úpravy", Aksyonov Nikita, zachoval vozu všechny jeho charakteristické tvary a křivky, včetně nádherné dlouhé kapoty s úchvatnou maskou a třícípé hvězdy na kapotě. Změny se tak dotkly zejména detailů.
Jedním z nejpatrnějších je použití nových světlometů, které s největší pravděpodobností pochází z jednoho z minulých konceptů Mercedes-Benz. To však není jediná změna v přední části. Kromě nových světlometů dostal Maybach i upravený nárazník se třemi ventilačními otvory.
S výjimkou nového dvoubarevného lakování zůstala většina karoserie stejná. Většinu vozu stále pokrývá skvěle zvolená modrá barva, ovšem vrchní část dostala bílý lak korespondující s barvou interiéru. Podběhy pak stále vyplňují elegantní 24" palcová kola.
Poměrně důrazné změny se ale dočkala zadní část, zejména zadní nárazník. Jeho křivky nyní narušuje difuzér a také dvě koncovky výfuku, které by však u elektrického konceptu neměly co dělat.
Tím už se dostáváme k pohonné soustavě. Zatímco původní koncept byl navržen pro použití čtyř elektromotorů o výkonu 551 kW (749 k), u produkční verze by se však slušelo sáhnout po poněkud tradičnějším spalovacím motoru, případně po hybridní pohonné jednotce.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.