Od devadesátých let, kdy automobilka Subaru začala s produkcí modelu Impreza, jsme se dočkali řady karosářských verzí. Od sedanů, přes hatchbacky až po kombíky. Během té řady let ale Subaru nikdy nenabízelo model s karoserií kabriolet a troufáme si tvrdit, že to ani nemá v plánu. Přesto se po světě pár ostrých Imprez "nahoře bez" prohání a jedna je dokonce k mání.
Vzhledem k tomu, že na kabriolety si Subaru nikdy moc nepotrpělo, chvíli nám trvalo uvěřit, že tohle není žádný z řady grafických konceptů, které se na internetu vcelku pravidelně objevují. Tahle Impreza WRX STI je skutečným kabrioletem z roku 2011, který v současné době nabízí autobazar Manchester Subaru.
Unikátnosti vozu si možná nejsou vědomi ani v samotném bazaru, kde vůz inzerují jako "obyčejné" WRX s nájezdem necelých 10.000 mil. Prioritami tohoto čtyřdveřového "sedanu" mají podle inzerátu být "komfort, bezpečnost a výbava". Úplně přitom zapomínají zmínit, že se jedná o výkonnou verzi STI a že místo klasického sedanu dostane zákazník kabriolet, sice nezvykle čtyřdveřový, ale klasický kabriolet s plátěnou střechou.
Tato úprava však nevznikla v Japonsku, ale v USA, kde Imprezu v lednu roku 2011 přestavěli na kabriolet ve společnosti Newport Specialty Cars, která sídlí v Kalifornii - ostatně tam dávají kabriolety perfektní smysl takřka na jakémkoliv podvozku.
Z fotek se navíc zdá, že se jedná o skutečně zdařilou úpravu. Někteří by sice jejím elegantním tvarům mohli vytknout B sloupky, ty ale tvoří ochranný rám a zároveň zvyšují tuhost karoserie. Je ale otázkou, zda úpravci dostatečně vyztužili i prahy a podlahu, neboť karoserie Imprezy je poměrně dlouhá a zadní dveře na tuhosti příliš nepřidávají.
Překvapivě působivě ale vypadá plátěná střecha, která sice po složení vytváří menší bouli u kufru, ovšem po natažení dokonale navazuje na karoserii a silueta vozu se tak příliš nezměnila.
Pod kapotou vozu je navíc ukryt všem známý čtyřválcový motor o objemu 2,5 litru, který pohání všechna čtyři kola. Ten má navíc najeto pouhých 9,042 mil, což je v přepočtu cca 14.500 kilometrů.
Tato nezvyklá Impreza, se kterou si můžete užít léto bez střechy a v zimě konstantní jízdu bokem, se navíc prodává za vcelku rozumných 26,967 dolarů, tedy cca 588 tisíc korun. Pokud byste po ní ale skutečně toužili, připravte si letenku a peníze na přepravní kontejner, tahle výjimečná Impreza totiž parkuje v USA.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?