Od devadesátých let, kdy automobilka Subaru začala s produkcí modelu Impreza, jsme se dočkali řady karosářských verzí. Od sedanů, přes hatchbacky až po kombíky. Během té řady let ale Subaru nikdy nenabízelo model s karoserií kabriolet a troufáme si tvrdit, že to ani nemá v plánu. Přesto se po světě pár ostrých Imprez "nahoře bez" prohání a jedna je dokonce k mání.
Vzhledem k tomu, že na kabriolety si Subaru nikdy moc nepotrpělo, chvíli nám trvalo uvěřit, že tohle není žádný z řady grafických konceptů, které se na internetu vcelku pravidelně objevují. Tahle Impreza WRX STI je skutečným kabrioletem z roku 2011, který v současné době nabízí autobazar Manchester Subaru.
Unikátnosti vozu si možná nejsou vědomi ani v samotném bazaru, kde vůz inzerují jako "obyčejné" WRX s nájezdem necelých 10.000 mil. Prioritami tohoto čtyřdveřového "sedanu" mají podle inzerátu být "komfort, bezpečnost a výbava". Úplně přitom zapomínají zmínit, že se jedná o výkonnou verzi STI a že místo klasického sedanu dostane zákazník kabriolet, sice nezvykle čtyřdveřový, ale klasický kabriolet s plátěnou střechou.
Tato úprava však nevznikla v Japonsku, ale v USA, kde Imprezu v lednu roku 2011 přestavěli na kabriolet ve společnosti Newport Specialty Cars, která sídlí v Kalifornii - ostatně tam dávají kabriolety perfektní smysl takřka na jakémkoliv podvozku.
Z fotek se navíc zdá, že se jedná o skutečně zdařilou úpravu. Někteří by sice jejím elegantním tvarům mohli vytknout B sloupky, ty ale tvoří ochranný rám a zároveň zvyšují tuhost karoserie. Je ale otázkou, zda úpravci dostatečně vyztužili i prahy a podlahu, neboť karoserie Imprezy je poměrně dlouhá a zadní dveře na tuhosti příliš nepřidávají.
Překvapivě působivě ale vypadá plátěná střecha, která sice po složení vytváří menší bouli u kufru, ovšem po natažení dokonale navazuje na karoserii a silueta vozu se tak příliš nezměnila.
Pod kapotou vozu je navíc ukryt všem známý čtyřválcový motor o objemu 2,5 litru, který pohání všechna čtyři kola. Ten má navíc najeto pouhých 9,042 mil, což je v přepočtu cca 14.500 kilometrů.
Tato nezvyklá Impreza, se kterou si můžete užít léto bez střechy a v zimě konstantní jízdu bokem, se navíc prodává za vcelku rozumných 26,967 dolarů, tedy cca 588 tisíc korun. Pokud byste po ní ale skutečně toužili, připravte si letenku a peníze na přepravní kontejner, tahle výjimečná Impreza totiž parkuje v USA.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?