Subaru Impreza WRX STI kabriolet je unikátní. A prodejce to ani netuší

Subaru Impreza WRX STI kabriolet z roku 2011
Subaru Impreza WRX STI kabriolet z roku 2011, foto: manchestersubaru.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. srpna 2017 10:55 | akt. 30. srpna 2017 11:20
Sdílej:

Od devadesátých let, kdy automobilka Subaru začala s produkcí modelu Impreza, jsme se dočkali řady karosářských verzí. Od sedanů, přes hatchbacky až po kombíky. Během té řady let ale Subaru nikdy nenabízelo model s karoserií kabriolet a troufáme si tvrdit, že to ani nemá v plánu. Přesto se po světě pár ostrých Imprez "nahoře bez" prohání a jedna je dokonce k mání.

Vzhledem k tomu, že na kabriolety si Subaru nikdy moc nepotrpělo, chvíli nám trvalo uvěřit, že tohle není žádný z řady grafických konceptů, které se na internetu vcelku pravidelně objevují. Tahle Impreza WRX STI je skutečným kabrioletem z roku 2011, který v současné době nabízí autobazar Manchester Subaru.

Unikátnosti vozu si možná nejsou vědomi ani v samotném bazaru, kde vůz inzerují jako "obyčejné" WRX s nájezdem necelých 10.000 mil. Prioritami tohoto čtyřdveřového "sedanu" mají podle inzerátu být "komfort, bezpečnost a výbava". Úplně přitom zapomínají zmínit, že se jedná o výkonnou verzi STI a že místo klasického sedanu dostane zákazník kabriolet, sice nezvykle čtyřdveřový, ale klasický kabriolet s plátěnou střechou.

Tato úprava však nevznikla v Japonsku, ale v USA, kde Imprezu v lednu roku 2011 přestavěli na kabriolet ve společnosti Newport Specialty Cars, která sídlí v Kalifornii - ostatně tam dávají kabriolety perfektní smysl takřka na jakémkoliv podvozku.

Z fotek se navíc zdá, že se jedná o skutečně zdařilou úpravu. Někteří by sice jejím elegantním tvarům mohli vytknout B sloupky, ty ale tvoří ochranný rám a zároveň zvyšují tuhost karoserie. Je ale otázkou, zda úpravci dostatečně vyztužili i prahy a podlahu, neboť karoserie Imprezy je poměrně dlouhá a zadní dveře na tuhosti příliš nepřidávají.

Překvapivě působivě ale vypadá plátěná střecha, která sice po složení vytváří menší bouli u kufru, ovšem po natažení dokonale navazuje na karoserii a silueta vozu se tak příliš nezměnila.

Pod kapotou vozu je navíc ukryt všem známý čtyřválcový motor o objemu 2,5 litru, který pohání všechna čtyři kola. Ten má navíc najeto pouhých 9,042 mil, což je v přepočtu cca 14.500 kilometrů. 

Tato nezvyklá Impreza, se kterou si můžete užít léto bez střechy a v zimě konstantní jízdu bokem, se navíc prodává za vcelku rozumných 26,967 dolarů, tedy cca 588 tisíc korun. Pokud byste po ní ale skutečně toužili, připravte si letenku a peníze na přepravní kontejner, tahle výjimečná Impreza totiž parkuje v USA.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.