Subaru Impreza WRX STI kabriolet je unikátní. A prodejce to ani netuší

Subaru Impreza WRX STI kabriolet z roku 2011
Subaru Impreza WRX STI kabriolet z roku 2011, foto: manchestersubaru.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. srpna 2017 10:55 | akt. 30. srpna 2017 11:20
Sdílej:

Od devadesátých let, kdy automobilka Subaru začala s produkcí modelu Impreza, jsme se dočkali řady karosářských verzí. Od sedanů, přes hatchbacky až po kombíky. Během té řady let ale Subaru nikdy nenabízelo model s karoserií kabriolet a troufáme si tvrdit, že to ani nemá v plánu. Přesto se po světě pár ostrých Imprez "nahoře bez" prohání a jedna je dokonce k mání.

Vzhledem k tomu, že na kabriolety si Subaru nikdy moc nepotrpělo, chvíli nám trvalo uvěřit, že tohle není žádný z řady grafických konceptů, které se na internetu vcelku pravidelně objevují. Tahle Impreza WRX STI je skutečným kabrioletem z roku 2011, který v současné době nabízí autobazar Manchester Subaru.

Unikátnosti vozu si možná nejsou vědomi ani v samotném bazaru, kde vůz inzerují jako "obyčejné" WRX s nájezdem necelých 10.000 mil. Prioritami tohoto čtyřdveřového "sedanu" mají podle inzerátu být "komfort, bezpečnost a výbava". Úplně přitom zapomínají zmínit, že se jedná o výkonnou verzi STI a že místo klasického sedanu dostane zákazník kabriolet, sice nezvykle čtyřdveřový, ale klasický kabriolet s plátěnou střechou.

Tato úprava však nevznikla v Japonsku, ale v USA, kde Imprezu v lednu roku 2011 přestavěli na kabriolet ve společnosti Newport Specialty Cars, která sídlí v Kalifornii - ostatně tam dávají kabriolety perfektní smysl takřka na jakémkoliv podvozku.

Z fotek se navíc zdá, že se jedná o skutečně zdařilou úpravu. Někteří by sice jejím elegantním tvarům mohli vytknout B sloupky, ty ale tvoří ochranný rám a zároveň zvyšují tuhost karoserie. Je ale otázkou, zda úpravci dostatečně vyztužili i prahy a podlahu, neboť karoserie Imprezy je poměrně dlouhá a zadní dveře na tuhosti příliš nepřidávají.

Překvapivě působivě ale vypadá plátěná střecha, která sice po složení vytváří menší bouli u kufru, ovšem po natažení dokonale navazuje na karoserii a silueta vozu se tak příliš nezměnila.

Pod kapotou vozu je navíc ukryt všem známý čtyřválcový motor o objemu 2,5 litru, který pohání všechna čtyři kola. Ten má navíc najeto pouhých 9,042 mil, což je v přepočtu cca 14.500 kilometrů. 

Tato nezvyklá Impreza, se kterou si můžete užít léto bez střechy a v zimě konstantní jízdu bokem, se navíc prodává za vcelku rozumných 26,967 dolarů, tedy cca 588 tisíc korun. Pokud byste po ní ale skutečně toužili, připravte si letenku a peníze na přepravní kontejner, tahle výjimečná Impreza totiž parkuje v USA.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?