Subaru Impreza WRX STI kabriolet je unikátní. A prodejce to ani netuší

Subaru Impreza WRX STI kabriolet z roku 2011
Subaru Impreza WRX STI kabriolet z roku 2011, foto: manchestersubaru.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. srpna 2017 10:55 | akt. 30. srpna 2017 11:20
Sdílej:

Od devadesátých let, kdy automobilka Subaru začala s produkcí modelu Impreza, jsme se dočkali řady karosářských verzí. Od sedanů, přes hatchbacky až po kombíky. Během té řady let ale Subaru nikdy nenabízelo model s karoserií kabriolet a troufáme si tvrdit, že to ani nemá v plánu. Přesto se po světě pár ostrých Imprez "nahoře bez" prohání a jedna je dokonce k mání.

Vzhledem k tomu, že na kabriolety si Subaru nikdy moc nepotrpělo, chvíli nám trvalo uvěřit, že tohle není žádný z řady grafických konceptů, které se na internetu vcelku pravidelně objevují. Tahle Impreza WRX STI je skutečným kabrioletem z roku 2011, který v současné době nabízí autobazar Manchester Subaru.

Unikátnosti vozu si možná nejsou vědomi ani v samotném bazaru, kde vůz inzerují jako "obyčejné" WRX s nájezdem necelých 10.000 mil. Prioritami tohoto čtyřdveřového "sedanu" mají podle inzerátu být "komfort, bezpečnost a výbava". Úplně přitom zapomínají zmínit, že se jedná o výkonnou verzi STI a že místo klasického sedanu dostane zákazník kabriolet, sice nezvykle čtyřdveřový, ale klasický kabriolet s plátěnou střechou.

Tato úprava však nevznikla v Japonsku, ale v USA, kde Imprezu v lednu roku 2011 přestavěli na kabriolet ve společnosti Newport Specialty Cars, která sídlí v Kalifornii - ostatně tam dávají kabriolety perfektní smysl takřka na jakémkoliv podvozku.

Z fotek se navíc zdá, že se jedná o skutečně zdařilou úpravu. Někteří by sice jejím elegantním tvarům mohli vytknout B sloupky, ty ale tvoří ochranný rám a zároveň zvyšují tuhost karoserie. Je ale otázkou, zda úpravci dostatečně vyztužili i prahy a podlahu, neboť karoserie Imprezy je poměrně dlouhá a zadní dveře na tuhosti příliš nepřidávají.

Překvapivě působivě ale vypadá plátěná střecha, která sice po složení vytváří menší bouli u kufru, ovšem po natažení dokonale navazuje na karoserii a silueta vozu se tak příliš nezměnila.

Pod kapotou vozu je navíc ukryt všem známý čtyřválcový motor o objemu 2,5 litru, který pohání všechna čtyři kola. Ten má navíc najeto pouhých 9,042 mil, což je v přepočtu cca 14.500 kilometrů. 

Tato nezvyklá Impreza, se kterou si můžete užít léto bez střechy a v zimě konstantní jízdu bokem, se navíc prodává za vcelku rozumných 26,967 dolarů, tedy cca 588 tisíc korun. Pokud byste po ní ale skutečně toužili, připravte si letenku a peníze na přepravní kontejner, tahle výjimečná Impreza totiž parkuje v USA.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.