Automobilka Kia představí ve dnech 31. 8. – 3. 9. na automobilové výstavě Auta na Náplavce v exkluzivní české předpremiéře svůj nový crossover ze segmentu B, Kia Stonic. Značka tak pokračuje v trendu, který započala již letos v červnu na motoristické slavnosti LEGENDY, kdy v předpremiéře představila svůj nový a dlouho očekávaný sportovní fastback Stinger.
„Po oficiálním evropském představení nového modelu často uběhne řada měsíců, než se tento model dostane také do České republiky, jelikož české premiéry pořádáme až před zahájením samotného prodeje vozu. Zároveň však nechceme naše fanoušky a motoristické nadšence nechat zbytečně čekat, proto naše novinky při vhodných příležitostech rádi českému publiku představíme,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR manager společnosti KIA MOTORS CZECH s tím, že výstava na pražské náplavce je ideální příležitostí ukázat Stonic široké veřejnosti.
Kia Stonic, která nabízí nejširší možnosti individualizace interiéru i exteriéru v dosavadní historii automobilky KIA a bude se nabízet ve dvaceti dvoubarevných kombinacích, tak bude hlavní hvězdou prezentace značky. Návštěvníci se budou moci osvěžit „Stonicem“ při pohledu na žlutočerné barevné provedení karoserie crossoveru. Na vlastní oči se mohou také přesvědčit o prostornosti interiéru, který kontrastuje s jeho kompaktními rozměry, a poměřit si jeho atraktivní vnější i vnitřní design.
Kromě nového crossoveru, který by se po uvedení na český trh měl stát jedním z bestsellerů značky KIA, si návštěvníci budou moci prohlédnout také současnou vlajkovou loď automobilky. Stylová KIA Optima Sportswagon, nabízí kromě velkoryse pojatého vnitřního rozměru a zavazadlového prostoru o objemu 552 l především jedinečné motorizace – sportovní GT 2,0T-GDI; 1,7CRDi; 2,0GDI PHEV a nově také 2,0CVVT.
KIA představí i své současné bestsellery, kterými jsou modely cee’d, Rio a Sportage. Model cee’d, který spolu s třetí generací SUV Sportage před více než 10 lety odstartoval dramatickou změnu ve vnímání značky KIA na českém i evropském trhu, zákazníkům ukáže, proč je stále nejoblíbenějším modelem KIA v České republice. Od roku 2006 se na českém trhu prodalo již více než 35 tisíc vozů tohoto modelu. Nadčasový design a výbava i vlastnosti leckdy typické pro vozy střední třídy, stejně jako atraktivní cenové zvýhodnění, to vše živí neutuchající zájem o tento model.
Návštěvníci si budou moci prohlédnout také nejpopulárnější SUV značky KIA, legendární model Sportage. Ten jako první jasně ukázal, že design prodává a že zákazníci od svého vozu očekávají stejným dílem praktičnost, bezpečnost i atraktivní vzhled. Sportage získala tak nejen řadu prestižních ocenění na poli produktového designu, ať už jde o IF Design, či Red Dot Award, ale především srdce zákazníků v České republice i zahraničí.
K vidění bude také nová městská KIA Rio nabitá nejmodernějšími technologiemi, která se řadí mezi největší vozy v segmentu B a zároveň je jediným vozem v tomto segmentu, který disponuje systémem autonomního brzdění (AEB) s funkcí rozpoznávání chodců. Rio oproti předešlé generaci designově vyspělo a získalo řadu prvků, které nejsou v segmentu B obvyklé. Podobně jako cee’d tak v řadě parametrů překonává vozy ve své třídě a proniká do segmentu o třídu vyššího.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.