Frankfurtský autosalon, jehož veřejná část se koná od 16. do 24. září, patří mezi největší a nejzajímavější autosalony na světě. Dá se tedy počítat s tím, že si pro nás automobilky připravili něco zajímavého.
Pro nás má autosalon ve Frankfurtu ale ještě jednu významnou vlastnost: z Prahy se na výstaviště vzdálené cca 520 kilometrů dostanete automobilem za necelých 5 a půl hodiny jízdy - samozřejmě bez dopravních komplikací. Otázkou tedy je "Proč se na IAA 2017 ve Frankfurtu vypravit?"
Pojďme se tedy podívat, co by nám měl Frankfurt podle dostupných zpráv nabídnout.
Audi: Představení zcela nové Audi A8 s autonomním řízením na 3. úrovni, představení menšího modelu A7 nebo premiéra RS5 Cabriolet s plátěnou střechou.
Bentley: Ve Frankfurtu bychom se mohli konečně dočkat představení 3. generace oblíbeného opulentního kočáru Continental GT.
BMW: Od BMW bychom se toho mohli ve Frankfurtu dočkat nejvíce. Kromě evropské premiéry modelu M5 se dočkáme i představení nového BMW 6 GT a BMW X3, faceliftovaného modelu i3, nové otevřené verze BMW i8 Roadster nebo nového konceptu X7, který by měl prostorem a výbavou zastínit BMW X5.
Borgward: Německo-Čínská značka by měla ve Frankfurtu odhalit nový sportovní vůz, o kterém toho ale bohužel mnoho nevíme.
Chery: Čínská společnost by podle všeho měla ve Frankfurtu představit nové SUV / Crossover zaměřený na potřeby a tužby evropských zákazníků.
Dacia: Několik posledních spekulací hovoří o tom, že Frankfurt by se mohl stát místem představení nové verze jinak velmi oblíbené Dacie Duster.
Ferrari: Italská automobilka by měla představit model Portofino, který se objevil z ničeho nic a nahradil již zastaralejší Ferrari California.
Ford: potvrdil účast s tím, že by mělo být představeno několik modelů. O jaké půjde však bohužel nevíme.
Honda: Ve Frankfurtu by měla být Honda reprezentována omlazeným supermini Jazz a možná i hybridní verzí v Británii vyráběného SUV CR-V.
Hyundai: si pro nás připravila hned několik novinek. Nejzajímavější novinkou ze světa výkonu bude model i30 N, který by rád konkuroval VW Golf R. Bez odezvy nezůstane ani prostorné i30 Fastback, které někteří označují za nového konkurenta Octavie. Poslední novinkou pak bude crossover Kona.
Jaguar: poprvé vystaví na autosalonu své nové SUV E-Pace, které předtím viděli pouze návštěvníci oficiální premiéry konané v Londýně během července.
KIA: si nenechá ujít příležitost vystavit na Frankfurtu nové SUV Stonic. Některé zdroje pak uvádí, že by mohl být vystaven i koncept Kia Cee'd třetí generace.
Lexus: bude prezentovat crossover NX a hatchback CT. O přítomnosti obou vozů na akci už jsme vás mimo jiné informovali v jiném článku.
Mercedes-Benz: má pro nás doslova nálož novinek. Rozhodně tím nejzajímavějším, možná z celého Frankfurtu, bude odhalení revolučního sportovního vozu Mercedes-AMG Projet One, který by chtěl konkurovat i Bugatti Chiron. Dále se dočkáme elektrického konceptu EQ Hatchback, faceliftovaného kupé S-Class a premiéry pick-upu X-Class.
Mini: očekává se premiéra elektricky poháněného konceptu Mini
Porsche: Premiéra nového Cayenne
Renault: nová generace oblíbeného ostrého hatchbacku Megane RS.
Seat: Seat představí ve Frankfurtu nové SUV Arona
Škoda: Naše domácí automobilka si pro Frankfurt představí hned dvě zajímavosti. Jednou bude Karoq s novým digitálním přístrojovým panelem, druhou pak modifikovaná verze elektrického konceptu Vision E
Smart: Zřejmě se dočkáme představení konceptu CASE, který by měl být autonomním elektromobilem vhodným pro sdílení.
Suzuki: Jak už jsme dříve informovali, Suzuki představí ve Frankfurtu ostrý hatchback Swift Sport.
Opel: Představení zcela nového SUV Grandland X a dost možná i premiéra rychlejší Insignie GSi.
Volkswagen: Na autosalonu ve Frankfurtu představí Volkswagen nedávno prezentované SUV T-Roc, již dříve odhalené Polo a také omlazenou verzi Golfu Sportsvan.
Jak jste si zřejmě všimli, některé známé automobilky na autosalonu zcela chybí, u některých si pak nejsme slibovanými vozy zcela jisti. Seznam by se tak mohl během několika týdnů ještě několikrát měnit a aktualizovat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.