Sedmdesát let vývoje a inovací vedlo automobilku Ferrari až ke stavbě nádherného a technicky unikátního Ferrari LaFerrai Aperta, které po svém příchodu vzbudilo neskutečný rozruch. Mnoho zájemců však odešlo s prázdnou, neboť vůz byl vyprodán ještě dlouho před svou premiérou na autosalonu v Paříži.
Neúspěšné zájemce navíc celkem oprávněně pobouřila nabídka vozidel "z druhé ruky". Někteří majitelé Aperty či dealerství ji totiž neváhají nabídnout ke koupi za částku markantně přesahující cenu pořizovací - a to až o několik milionů dolarů.
Jeden z neúspěšných zájemců však nyní dostane příležitost svůj sen si splnit. Automobilka Ferrari ve spolupráci s aukční síní RM Sothebys se totiž rozhodla postavit ještě jeden, finální kus Aperty. Ta ponese výrobní číslo 210 a definitivně tak uzavře výrobní cyklus tohoto exkluzivního sportovního vozu.
Poslední Aperta s číslem 210 se bude dražit 9. září a mělo by jít o opravdu unikátní kus. Podle všeho by měla nést jedinečné zbarvení, které však bude odhaleno teprve až v den konání aukce. Pod kapotou však zůstane Aperta stále stejná, tedy vybavená 6.2 litrovým motorem V12 o výkonu 588 kw (800 k), který je doplněn o elektromotoru o výkonu 120 kW (163 k). Kombinovaný výkon tak činí 708 kW (963 k). Díky tomu zrychlí Aperta z 0 na 100 km/h za méně než 3 vteřiny a maximální rychlost se zastaví u 350 km/h.
Podle automobilky tento vůz vynikne právě díky svému zbarvení, unikátnosti i tomu, že je posledním vyrobeným a nese číslo 210. Tomu odpovídá i cena, kterou aukční síň za vůz očekává. Podle jejích odhadů by se mělo jednat o částku v rozpětí 3 až 4 miliony euro, tedy cca 78,2 až 104,3 milionu korun.
A zde přichází i důvod, proč byl tento poslední vůz postaven - všechny finance získané jeho dražbou totiž poputují na charitativní účely. Jedná se totiž o součást oslav 70. výročí od vzniku prvního automobilu se vzpínajícím se koněm ve znaku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.