Sedmdesát let vývoje a inovací vedlo automobilku Ferrari až ke stavbě nádherného a technicky unikátního Ferrari LaFerrai Aperta, které po svém příchodu vzbudilo neskutečný rozruch. Mnoho zájemců však odešlo s prázdnou, neboť vůz byl vyprodán ještě dlouho před svou premiérou na autosalonu v Paříži.
Neúspěšné zájemce navíc celkem oprávněně pobouřila nabídka vozidel "z druhé ruky". Někteří majitelé Aperty či dealerství ji totiž neváhají nabídnout ke koupi za částku markantně přesahující cenu pořizovací - a to až o několik milionů dolarů.
Jeden z neúspěšných zájemců však nyní dostane příležitost svůj sen si splnit. Automobilka Ferrari ve spolupráci s aukční síní RM Sothebys se totiž rozhodla postavit ještě jeden, finální kus Aperty. Ta ponese výrobní číslo 210 a definitivně tak uzavře výrobní cyklus tohoto exkluzivního sportovního vozu.
Poslední Aperta s číslem 210 se bude dražit 9. září a mělo by jít o opravdu unikátní kus. Podle všeho by měla nést jedinečné zbarvení, které však bude odhaleno teprve až v den konání aukce. Pod kapotou však zůstane Aperta stále stejná, tedy vybavená 6.2 litrovým motorem V12 o výkonu 588 kw (800 k), který je doplněn o elektromotoru o výkonu 120 kW (163 k). Kombinovaný výkon tak činí 708 kW (963 k). Díky tomu zrychlí Aperta z 0 na 100 km/h za méně než 3 vteřiny a maximální rychlost se zastaví u 350 km/h.
Podle automobilky tento vůz vynikne právě díky svému zbarvení, unikátnosti i tomu, že je posledním vyrobeným a nese číslo 210. Tomu odpovídá i cena, kterou aukční síň za vůz očekává. Podle jejích odhadů by se mělo jednat o částku v rozpětí 3 až 4 miliony euro, tedy cca 78,2 až 104,3 milionu korun.
A zde přichází i důvod, proč byl tento poslední vůz postaven - všechny finance získané jeho dražbou totiž poputují na charitativní účely. Jedná se totiž o součást oslav 70. výročí od vzniku prvního automobilu se vzpínajícím se koněm ve znaku.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?