Sedmdesát let vývoje a inovací vedlo automobilku Ferrari až ke stavbě nádherného a technicky unikátního Ferrari LaFerrai Aperta, které po svém příchodu vzbudilo neskutečný rozruch. Mnoho zájemců však odešlo s prázdnou, neboť vůz byl vyprodán ještě dlouho před svou premiérou na autosalonu v Paříži.
Neúspěšné zájemce navíc celkem oprávněně pobouřila nabídka vozidel "z druhé ruky". Někteří majitelé Aperty či dealerství ji totiž neváhají nabídnout ke koupi za částku markantně přesahující cenu pořizovací - a to až o několik milionů dolarů.
Jeden z neúspěšných zájemců však nyní dostane příležitost svůj sen si splnit. Automobilka Ferrari ve spolupráci s aukční síní RM Sothebys se totiž rozhodla postavit ještě jeden, finální kus Aperty. Ta ponese výrobní číslo 210 a definitivně tak uzavře výrobní cyklus tohoto exkluzivního sportovního vozu.
Poslední Aperta s číslem 210 se bude dražit 9. září a mělo by jít o opravdu unikátní kus. Podle všeho by měla nést jedinečné zbarvení, které však bude odhaleno teprve až v den konání aukce. Pod kapotou však zůstane Aperta stále stejná, tedy vybavená 6.2 litrovým motorem V12 o výkonu 588 kw (800 k), který je doplněn o elektromotoru o výkonu 120 kW (163 k). Kombinovaný výkon tak činí 708 kW (963 k). Díky tomu zrychlí Aperta z 0 na 100 km/h za méně než 3 vteřiny a maximální rychlost se zastaví u 350 km/h.
Podle automobilky tento vůz vynikne právě díky svému zbarvení, unikátnosti i tomu, že je posledním vyrobeným a nese číslo 210. Tomu odpovídá i cena, kterou aukční síň za vůz očekává. Podle jejích odhadů by se mělo jednat o částku v rozpětí 3 až 4 miliony euro, tedy cca 78,2 až 104,3 milionu korun.
A zde přichází i důvod, proč byl tento poslední vůz postaven - všechny finance získané jeho dražbou totiž poputují na charitativní účely. Jedná se totiž o součást oslav 70. výročí od vzniku prvního automobilu se vzpínajícím se koněm ve znaku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?