Sedmdesát let vývoje a inovací vedlo automobilku Ferrari až ke stavbě nádherného a technicky unikátního Ferrari LaFerrai Aperta, které po svém příchodu vzbudilo neskutečný rozruch. Mnoho zájemců však odešlo s prázdnou, neboť vůz byl vyprodán ještě dlouho před svou premiérou na autosalonu v Paříži.
Neúspěšné zájemce navíc celkem oprávněně pobouřila nabídka vozidel "z druhé ruky". Někteří majitelé Aperty či dealerství ji totiž neváhají nabídnout ke koupi za částku markantně přesahující cenu pořizovací - a to až o několik milionů dolarů.
Jeden z neúspěšných zájemců však nyní dostane příležitost svůj sen si splnit. Automobilka Ferrari ve spolupráci s aukční síní RM Sothebys se totiž rozhodla postavit ještě jeden, finální kus Aperty. Ta ponese výrobní číslo 210 a definitivně tak uzavře výrobní cyklus tohoto exkluzivního sportovního vozu.
Poslední Aperta s číslem 210 se bude dražit 9. září a mělo by jít o opravdu unikátní kus. Podle všeho by měla nést jedinečné zbarvení, které však bude odhaleno teprve až v den konání aukce. Pod kapotou však zůstane Aperta stále stejná, tedy vybavená 6.2 litrovým motorem V12 o výkonu 588 kw (800 k), který je doplněn o elektromotoru o výkonu 120 kW (163 k). Kombinovaný výkon tak činí 708 kW (963 k). Díky tomu zrychlí Aperta z 0 na 100 km/h za méně než 3 vteřiny a maximální rychlost se zastaví u 350 km/h.
Podle automobilky tento vůz vynikne právě díky svému zbarvení, unikátnosti i tomu, že je posledním vyrobeným a nese číslo 210. Tomu odpovídá i cena, kterou aukční síň za vůz očekává. Podle jejích odhadů by se mělo jednat o částku v rozpětí 3 až 4 miliony euro, tedy cca 78,2 až 104,3 milionu korun.
A zde přichází i důvod, proč byl tento poslední vůz postaven - všechny finance získané jeho dražbou totiž poputují na charitativní účely. Jedná se totiž o součást oslav 70. výročí od vzniku prvního automobilu se vzpínajícím se koněm ve znaku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?