Automobilky Nissan a Mercedes toho příliš společného nemají, ovšem tyto dva modely toho spojuje mnoho, včetně stejného názvu. Kdo ale vyhraje v přímém srovnání na okruhu? Starší a léty prověřený Nissan GT-R, nebo nový a divoký Mercedes-AMG GT R?
Odpověď na tuto otázku se rozhodli najít lidé z Motor Trend, kteří na svém YouTube kanále Motor Trend Channel zveřejnili video srovnávající jak techniku a chování obou vozů, tak jejich čas během ostrého kola na okruhu Mazda Raceway Laguna Seca.
Hned na začátek se nejspíš sluší připomenout si základní technické rozdíly mezi vozy. Pojďme tedy začít u křiklavě zeleného Mercedesu-AMG GT R, který spoléhá na pohon pouze zadní nápravy. Aby však řidiči měli jeho ovládání snazší, je zadní náprava řiditelná. Díky tomu se pak Mercedes cítí v zatáčkách skvěle.
Naopak vůz ze země vycházejícího slunce, Nissan GT-R, už roky spoléhá na jeden z nejpropracovanějších systémů pohonu všech kol, díky čemuž je v zatáčkách naprosto fantastický. A to už takřka 10 let, od vydání jeho první verze.
Pod jeho kapotou se navíc ukrývá dnes již legendární 3.8 litrový a dvakrát přeplňovaný motor V6, který v této Nismo verzi produkuje 600 koní a 652 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h nebylo u tohoto modelu zveřejněno, ovšem předchozí generace se pohybovaly okolo času 2.8 sekundy.
Německý konkurent však pod svým zeleným kabátem ukrývá také pěkné stádo kobyl. Jeho 4.0 litrový biturbo osmiválec do V posílá na zadní kola výkon 577 koní a točivý moment ohromujících 700 Nm. Díky tomu dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 3.6 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 318 km/h.
Pokud vás tedy zajímá, který z vozů je na okruhu rychlejší, rozhodně vám doporučujeme se na video podívat. Přímé srovnání z jízdy na okruhu najdete v čase 18:48, kdy za volant obou vozů usedá Randy Pobst a začíná se měřit ostré kolo.
Nechceme vám kazit překvapení z výsledku, ovšem nejspíš budete udiveni rozdílem, který činil 2 sekundy. Možná se to nezdá jako moc, ovšem ve světě motorsportu je to zatraceně hodně. Moderátoři však vysvětlují, že "druhý vůz" ztrácel hlavně kvůli rozhodnutí automobilky neobout ho na lepší pneumatiky a nevybavit ho silnějšími karbon-keramickými brzdami.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.