Velký souboj GTR! Kdo bude na okruhu rychlejší, Nissan nebo Mercedes?

Mercedes-AMG GT R vs. Nissan GT-R Nismo, který z nich bude rychlejší na okruhu?
Mercedes-AMG GT R vs. Nissan GT-R Nismo, který z nich bude rychlejší na okruhu?, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. srpna 2017 10:49
Sdílej:

Automobilky Nissan a Mercedes toho příliš společného nemají, ovšem tyto dva modely toho spojuje mnoho, včetně stejného názvu. Kdo ale vyhraje v přímém srovnání na okruhu? Starší a léty prověřený Nissan GT-R, nebo nový a divoký Mercedes-AMG GT R?

Odpověď na tuto otázku se rozhodli najít lidé z Motor Trend, kteří na svém YouTube kanále Motor Trend Channel zveřejnili video srovnávající jak techniku a chování obou vozů, tak jejich čas během ostrého kola na okruhu Mazda Raceway Laguna Seca.

Hned na začátek se nejspíš sluší připomenout si základní technické rozdíly mezi vozy. Pojďme tedy začít u křiklavě zeleného Mercedesu-AMG GT R, který spoléhá na pohon pouze zadní nápravy. Aby však řidiči měli jeho ovládání snazší, je zadní náprava řiditelná. Díky tomu se pak Mercedes cítí v zatáčkách skvěle.

Naopak vůz ze země vycházejícího slunce, Nissan GT-R, už roky spoléhá na jeden z nejpropracovanějších systémů pohonu všech kol, díky čemuž je v zatáčkách naprosto fantastický. A to už takřka 10 let, od vydání jeho první verze.

Pod jeho kapotou se navíc ukrývá dnes již legendární 3.8 litrový a dvakrát přeplňovaný motor V6, který v této Nismo verzi produkuje 600 koní a 652 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h nebylo u tohoto modelu zveřejněno, ovšem předchozí generace se pohybovaly okolo času 2.8 sekundy.

Německý konkurent však pod svým zeleným kabátem ukrývá také pěkné stádo kobyl. Jeho 4.0 litrový biturbo osmiválec do V posílá na zadní kola výkon 577 koní a točivý moment ohromujících 700 Nm. Díky tomu dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 3.6 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 318 km/h.

Pokud vás tedy zajímá, který z vozů je na okruhu rychlejší, rozhodně vám doporučujeme se na video podívat. Přímé srovnání z jízdy na okruhu najdete v čase 18:48, kdy za volant obou vozů usedá Randy Pobst a začíná se měřit ostré kolo.

Nechceme vám kazit překvapení z výsledku, ovšem nejspíš budete udiveni  rozdílem, který činil 2 sekundy. Možná se to nezdá jako moc, ovšem ve světě motorsportu je to zatraceně hodně. Moderátoři však vysvětlují, že "druhý vůz" ztrácel hlavně kvůli rozhodnutí automobilky neobout ho na lepší pneumatiky a nevybavit ho silnějšími karbon-keramickými brzdami. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.