Automobilky Nissan a Mercedes toho příliš společného nemají, ovšem tyto dva modely toho spojuje mnoho, včetně stejného názvu. Kdo ale vyhraje v přímém srovnání na okruhu? Starší a léty prověřený Nissan GT-R, nebo nový a divoký Mercedes-AMG GT R?
Odpověď na tuto otázku se rozhodli najít lidé z Motor Trend, kteří na svém YouTube kanále Motor Trend Channel zveřejnili video srovnávající jak techniku a chování obou vozů, tak jejich čas během ostrého kola na okruhu Mazda Raceway Laguna Seca.
Hned na začátek se nejspíš sluší připomenout si základní technické rozdíly mezi vozy. Pojďme tedy začít u křiklavě zeleného Mercedesu-AMG GT R, který spoléhá na pohon pouze zadní nápravy. Aby však řidiči měli jeho ovládání snazší, je zadní náprava řiditelná. Díky tomu se pak Mercedes cítí v zatáčkách skvěle.
Naopak vůz ze země vycházejícího slunce, Nissan GT-R, už roky spoléhá na jeden z nejpropracovanějších systémů pohonu všech kol, díky čemuž je v zatáčkách naprosto fantastický. A to už takřka 10 let, od vydání jeho první verze.
Pod jeho kapotou se navíc ukrývá dnes již legendární 3.8 litrový a dvakrát přeplňovaný motor V6, který v této Nismo verzi produkuje 600 koní a 652 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h nebylo u tohoto modelu zveřejněno, ovšem předchozí generace se pohybovaly okolo času 2.8 sekundy.
Německý konkurent však pod svým zeleným kabátem ukrývá také pěkné stádo kobyl. Jeho 4.0 litrový biturbo osmiválec do V posílá na zadní kola výkon 577 koní a točivý moment ohromujících 700 Nm. Díky tomu dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 3.6 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 318 km/h.
Pokud vás tedy zajímá, který z vozů je na okruhu rychlejší, rozhodně vám doporučujeme se na video podívat. Přímé srovnání z jízdy na okruhu najdete v čase 18:48, kdy za volant obou vozů usedá Randy Pobst a začíná se měřit ostré kolo.
Nechceme vám kazit překvapení z výsledku, ovšem nejspíš budete udiveni rozdílem, který činil 2 sekundy. Možná se to nezdá jako moc, ovšem ve světě motorsportu je to zatraceně hodně. Moderátoři však vysvětlují, že "druhý vůz" ztrácel hlavně kvůli rozhodnutí automobilky neobout ho na lepší pneumatiky a nevybavit ho silnějšími karbon-keramickými brzdami.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.