Automobilky Nissan a Mercedes toho příliš společného nemají, ovšem tyto dva modely toho spojuje mnoho, včetně stejného názvu. Kdo ale vyhraje v přímém srovnání na okruhu? Starší a léty prověřený Nissan GT-R, nebo nový a divoký Mercedes-AMG GT R?
Odpověď na tuto otázku se rozhodli najít lidé z Motor Trend, kteří na svém YouTube kanále Motor Trend Channel zveřejnili video srovnávající jak techniku a chování obou vozů, tak jejich čas během ostrého kola na okruhu Mazda Raceway Laguna Seca.
Hned na začátek se nejspíš sluší připomenout si základní technické rozdíly mezi vozy. Pojďme tedy začít u křiklavě zeleného Mercedesu-AMG GT R, který spoléhá na pohon pouze zadní nápravy. Aby však řidiči měli jeho ovládání snazší, je zadní náprava řiditelná. Díky tomu se pak Mercedes cítí v zatáčkách skvěle.
Naopak vůz ze země vycházejícího slunce, Nissan GT-R, už roky spoléhá na jeden z nejpropracovanějších systémů pohonu všech kol, díky čemuž je v zatáčkách naprosto fantastický. A to už takřka 10 let, od vydání jeho první verze.
Pod jeho kapotou se navíc ukrývá dnes již legendární 3.8 litrový a dvakrát přeplňovaný motor V6, který v této Nismo verzi produkuje 600 koní a 652 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h nebylo u tohoto modelu zveřejněno, ovšem předchozí generace se pohybovaly okolo času 2.8 sekundy.
Německý konkurent však pod svým zeleným kabátem ukrývá také pěkné stádo kobyl. Jeho 4.0 litrový biturbo osmiválec do V posílá na zadní kola výkon 577 koní a točivý moment ohromujících 700 Nm. Díky tomu dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 3.6 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 318 km/h.
Pokud vás tedy zajímá, který z vozů je na okruhu rychlejší, rozhodně vám doporučujeme se na video podívat. Přímé srovnání z jízdy na okruhu najdete v čase 18:48, kdy za volant obou vozů usedá Randy Pobst a začíná se měřit ostré kolo.
Nechceme vám kazit překvapení z výsledku, ovšem nejspíš budete udiveni rozdílem, který činil 2 sekundy. Možná se to nezdá jako moc, ovšem ve světě motorsportu je to zatraceně hodně. Moderátoři však vysvětlují, že "druhý vůz" ztrácel hlavně kvůli rozhodnutí automobilky neobout ho na lepší pneumatiky a nevybavit ho silnějšími karbon-keramickými brzdami.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.