Automobilky Nissan a Mercedes toho příliš společného nemají, ovšem tyto dva modely toho spojuje mnoho, včetně stejného názvu. Kdo ale vyhraje v přímém srovnání na okruhu? Starší a léty prověřený Nissan GT-R, nebo nový a divoký Mercedes-AMG GT R?
Odpověď na tuto otázku se rozhodli najít lidé z Motor Trend, kteří na svém YouTube kanále Motor Trend Channel zveřejnili video srovnávající jak techniku a chování obou vozů, tak jejich čas během ostrého kola na okruhu Mazda Raceway Laguna Seca.
Hned na začátek se nejspíš sluší připomenout si základní technické rozdíly mezi vozy. Pojďme tedy začít u křiklavě zeleného Mercedesu-AMG GT R, který spoléhá na pohon pouze zadní nápravy. Aby však řidiči měli jeho ovládání snazší, je zadní náprava řiditelná. Díky tomu se pak Mercedes cítí v zatáčkách skvěle.
Naopak vůz ze země vycházejícího slunce, Nissan GT-R, už roky spoléhá na jeden z nejpropracovanějších systémů pohonu všech kol, díky čemuž je v zatáčkách naprosto fantastický. A to už takřka 10 let, od vydání jeho první verze.
Pod jeho kapotou se navíc ukrývá dnes již legendární 3.8 litrový a dvakrát přeplňovaný motor V6, který v této Nismo verzi produkuje 600 koní a 652 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h nebylo u tohoto modelu zveřejněno, ovšem předchozí generace se pohybovaly okolo času 2.8 sekundy.
Německý konkurent však pod svým zeleným kabátem ukrývá také pěkné stádo kobyl. Jeho 4.0 litrový biturbo osmiválec do V posílá na zadní kola výkon 577 koní a točivý moment ohromujících 700 Nm. Díky tomu dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h v čase okolo 3.6 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 318 km/h.
Pokud vás tedy zajímá, který z vozů je na okruhu rychlejší, rozhodně vám doporučujeme se na video podívat. Přímé srovnání z jízdy na okruhu najdete v čase 18:48, kdy za volant obou vozů usedá Randy Pobst a začíná se měřit ostré kolo.
Nechceme vám kazit překvapení z výsledku, ovšem nejspíš budete udiveni rozdílem, který činil 2 sekundy. Možná se to nezdá jako moc, ovšem ve světě motorsportu je to zatraceně hodně. Moderátoři však vysvětlují, že "druhý vůz" ztrácel hlavně kvůli rozhodnutí automobilky neobout ho na lepší pneumatiky a nevybavit ho silnějšími karbon-keramickými brzdami.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.