Pokud vás někdy zajímalo, jak vypadá rozborka motoru nejprodávanějšího roadsteru na světě, pak jste na správně. Alex Muir z YouTube kanálu "How a Car Work" totiž vytvořil dokonalé stop-motion video, na kterém kompletně rozebral motor z druhé generace Mazdy MX-5.
Nad vytvořením tohoto videa strávil Muir a jeho tým asi patnáct dnů, během kterých rozebrali motor, vytvořili přes 2500 fotografií, ty následně upravili a následně spojili do perfektní stop-motion animace.
I přes profesionální kvalitu se však náklady podrželo udržet na naprostém minimu, jak informoval Belfast Telegraph. K focení "vznášejících se" dílů totiž tým využil různé vlasce, struny, ramínka nebo různé kousky dřeva. Ve výsledku si však ničeho takového nevšimnete.
Tahle stop-motion animace však není jediným videm z dílny How a Car Works. Celkem zde můžete najít přes 20 hodin videí, které se věnují rozebírání Mazdy MX-5 druhé generace, ze které zřejmě pochází i tento motor. Má to ale malý háček - pokud budete chtít přístup ke kompletním materiálům, bude vás to něco stát.
Za cenu 20 dolarů (440 kč) však dostanete přístup k sérii videí, které vám lépe pomohou porozumět nejen Mazdě Mx-5, ale většině vozidel na silnicích. Jak sám Alex Muir v jednom z videí říká, Mazdu Mx-5 si tým How a Car Works vybral zcela úmyslně, neboť se toho na ní dá ukázat maximum ze světa motorů. Od klasického čtyřválcového motoru, přes manuální převodovku a diferenciál až po problémy s uvolňováním zarezlých šroubů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.