Pokud vás někdy zajímalo, jak vypadá rozborka motoru nejprodávanějšího roadsteru na světě, pak jste na správně. Alex Muir z YouTube kanálu "How a Car Work" totiž vytvořil dokonalé stop-motion video, na kterém kompletně rozebral motor z druhé generace Mazdy MX-5.
Nad vytvořením tohoto videa strávil Muir a jeho tým asi patnáct dnů, během kterých rozebrali motor, vytvořili přes 2500 fotografií, ty následně upravili a následně spojili do perfektní stop-motion animace.
I přes profesionální kvalitu se však náklady podrželo udržet na naprostém minimu, jak informoval Belfast Telegraph. K focení "vznášejících se" dílů totiž tým využil různé vlasce, struny, ramínka nebo různé kousky dřeva. Ve výsledku si však ničeho takového nevšimnete.
Tahle stop-motion animace však není jediným videm z dílny How a Car Works. Celkem zde můžete najít přes 20 hodin videí, které se věnují rozebírání Mazdy MX-5 druhé generace, ze které zřejmě pochází i tento motor. Má to ale malý háček - pokud budete chtít přístup ke kompletním materiálům, bude vás to něco stát.
Za cenu 20 dolarů (440 kč) však dostanete přístup k sérii videí, které vám lépe pomohou porozumět nejen Mazdě Mx-5, ale většině vozidel na silnicích. Jak sám Alex Muir v jednom z videí říká, Mazdu Mx-5 si tým How a Car Works vybral zcela úmyslně, neboť se toho na ní dá ukázat maximum ze světa motorů. Od klasického čtyřválcového motoru, přes manuální převodovku a diferenciál až po problémy s uvolňováním zarezlých šroubů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?