Pokud vás někdy zajímalo, jak vypadá rozborka motoru nejprodávanějšího roadsteru na světě, pak jste na správně. Alex Muir z YouTube kanálu "How a Car Work" totiž vytvořil dokonalé stop-motion video, na kterém kompletně rozebral motor z druhé generace Mazdy MX-5.
Nad vytvořením tohoto videa strávil Muir a jeho tým asi patnáct dnů, během kterých rozebrali motor, vytvořili přes 2500 fotografií, ty následně upravili a následně spojili do perfektní stop-motion animace.
I přes profesionální kvalitu se však náklady podrželo udržet na naprostém minimu, jak informoval Belfast Telegraph. K focení "vznášejících se" dílů totiž tým využil různé vlasce, struny, ramínka nebo různé kousky dřeva. Ve výsledku si však ničeho takového nevšimnete.
Tahle stop-motion animace však není jediným videm z dílny How a Car Works. Celkem zde můžete najít přes 20 hodin videí, které se věnují rozebírání Mazdy MX-5 druhé generace, ze které zřejmě pochází i tento motor. Má to ale malý háček - pokud budete chtít přístup ke kompletním materiálům, bude vás to něco stát.
Za cenu 20 dolarů (440 kč) však dostanete přístup k sérii videí, které vám lépe pomohou porozumět nejen Mazdě Mx-5, ale většině vozidel na silnicích. Jak sám Alex Muir v jednom z videí říká, Mazdu Mx-5 si tým How a Car Works vybral zcela úmyslně, neboť se toho na ní dá ukázat maximum ze světa motorů. Od klasického čtyřválcového motoru, přes manuální převodovku a diferenciál až po problémy s uvolňováním zarezlých šroubů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?