V uvolněné atmosféře sedmdesátých let, tedy alespoň na západě, se řada lidí pouštěla do vývoje různých stavebnic, s jejichž pomocí jste si mohli přestavět svůj jinak nudný a všední vůz do podoby něčeho, co se jen tak nevidí.
Jednou z takových stavebnic je i tento Invader GT IV od společnosti Autokit z roku 1976, který se nedávno objevil na eBay. Tento vůz, který vznikl na platformě Volkswagenu Brouk, se kromě nevšedního designu a obrovských světlometů mohl pochlubit například i dveřmi ve stylu "Gullwing".
Vzhledem k tomu, že vůz se prodával jako stavebnice, je kvalita provedení značně proměnlivá. Minimálně z dostupných fotek se však zdá, že se stavbou tohoto kousku si dal někdo záležet. Web BarnFinds, který na Invader upozornil, navíc zdůrazňuje i příkladně zachovalý interiér. Ten nabízí kožené/koženkové čalounění, světlé koberce a sportovní sedačky.
Pod zadní kapotou byl umístěn motor 1.6 litru z Beetlu. Tento motor však doznal pár úprav, neboť se jedná o motor z Baja-Beetle. Motor je ale v současné době mimo vůz. Podle inzerátu by ale měl být plně funkční.
Pokud by ale majitel měl zájem umístit do vozu motor, který by výkonem odpovídal vzhledu, pak by mohl sáhnout po motoru EJ22T ze Subaru, který by měl do vozu s pár úpravami skvěle sednout.
A cena? Vůz už byl jednou na prodej na inzertním webu Craiglist, kde za něj prodejce požadoval 3.000 dolarů. Nyní je však vůz vystaven na ebay s vyvolávací cenou 2.450 dolarů (54,300 korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.