V uvolněné atmosféře sedmdesátých let, tedy alespoň na západě, se řada lidí pouštěla do vývoje různých stavebnic, s jejichž pomocí jste si mohli přestavět svůj jinak nudný a všední vůz do podoby něčeho, co se jen tak nevidí.
Jednou z takových stavebnic je i tento Invader GT IV od společnosti Autokit z roku 1976, který se nedávno objevil na eBay. Tento vůz, který vznikl na platformě Volkswagenu Brouk, se kromě nevšedního designu a obrovských světlometů mohl pochlubit například i dveřmi ve stylu "Gullwing".
Vzhledem k tomu, že vůz se prodával jako stavebnice, je kvalita provedení značně proměnlivá. Minimálně z dostupných fotek se však zdá, že se stavbou tohoto kousku si dal někdo záležet. Web BarnFinds, který na Invader upozornil, navíc zdůrazňuje i příkladně zachovalý interiér. Ten nabízí kožené/koženkové čalounění, světlé koberce a sportovní sedačky.
Pod zadní kapotou byl umístěn motor 1.6 litru z Beetlu. Tento motor však doznal pár úprav, neboť se jedná o motor z Baja-Beetle. Motor je ale v současné době mimo vůz. Podle inzerátu by ale měl být plně funkční.
Pokud by ale majitel měl zájem umístit do vozu motor, který by výkonem odpovídal vzhledu, pak by mohl sáhnout po motoru EJ22T ze Subaru, který by měl do vozu s pár úpravami skvěle sednout.
A cena? Vůz už byl jednou na prodej na inzertním webu Craiglist, kde za něj prodejce požadoval 3.000 dolarů. Nyní je však vůz vystaven na ebay s vyvolávací cenou 2.450 dolarů (54,300 korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?