V uvolněné atmosféře sedmdesátých let, tedy alespoň na západě, se řada lidí pouštěla do vývoje různých stavebnic, s jejichž pomocí jste si mohli přestavět svůj jinak nudný a všední vůz do podoby něčeho, co se jen tak nevidí.
Jednou z takových stavebnic je i tento Invader GT IV od společnosti Autokit z roku 1976, který se nedávno objevil na eBay. Tento vůz, který vznikl na platformě Volkswagenu Brouk, se kromě nevšedního designu a obrovských světlometů mohl pochlubit například i dveřmi ve stylu "Gullwing".
Vzhledem k tomu, že vůz se prodával jako stavebnice, je kvalita provedení značně proměnlivá. Minimálně z dostupných fotek se však zdá, že se stavbou tohoto kousku si dal někdo záležet. Web BarnFinds, který na Invader upozornil, navíc zdůrazňuje i příkladně zachovalý interiér. Ten nabízí kožené/koženkové čalounění, světlé koberce a sportovní sedačky.
Pod zadní kapotou byl umístěn motor 1.6 litru z Beetlu. Tento motor však doznal pár úprav, neboť se jedná o motor z Baja-Beetle. Motor je ale v současné době mimo vůz. Podle inzerátu by ale měl být plně funkční.
Pokud by ale majitel měl zájem umístit do vozu motor, který by výkonem odpovídal vzhledu, pak by mohl sáhnout po motoru EJ22T ze Subaru, který by měl do vozu s pár úpravami skvěle sednout.
A cena? Vůz už byl jednou na prodej na inzertním webu Craiglist, kde za něj prodejce požadoval 3.000 dolarů. Nyní je však vůz vystaven na ebay s vyvolávací cenou 2.450 dolarů (54,300 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?