Dino rozděluje vedení Ferrari. Proč se ho část managementu bojí?

Ferrari Dino
Ferrari Dino, foto: Rm Auctions
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. srpna 2017 09:43 | akt. 11. srpna 2017 10:51
Sdílej:

Management společnosti Ferrari v poslední době rozděluje otázka, zda se má automobilka pustit do výroby následovníka legendárního modelu Dino, který vznikl již v šedesátých letech. Zatímco jedni v něm vidí možnost oslovit mladší zákazníky, druzí se bojí nižší exkluzivity celé značky.

O debatách ohledně reinkarnace modelu Dino již mluvil i Sergio Marchione, CEO Ferrari, podle kterého se názory vcelku výrazně štěpí, neboť každý není přesvědčen o jeho příznivém přínosu značce jako takové. Dino totiž vždy platilo za nejlevnější model, což by podle některých mohlo ohrožovat reputaci Ferrari, jak informoval web AutoNews.

Sám Marchionne si však nemyslí, že by Ferrari touto dobou nutně potřebovalo levný model, který by oslovil mladé zákazníky. Automobilka totiž v posledních letech poměrně výrazně boduje u mladých zákazníků na Asijském trhu, kde se jí velice dobře daří, což potvrzuje mnoho analýz.

Místo  levnějšího základního modelu v podobně Ferrari Dino by tak Marchionne spíše preferoval možnost více  upoutat pozornost zákazníků klasickými hodnotami značky, mezi které patří styl, výkon nebo zvuk motoru. Těmito názory ale překvapil mnoho expertů na značku, neboť ho dlouho pokládali za člověka, který myšlenku na vznik Dina obhajoval.

Marchionne však prozatím zaujímá stejné stanovisko jako Luca di Montezemolo, bývalý ředitel automobilky. Ten vzniku Dina bránil dlouhé roky.

Osud modelu Dino je tak stále ve hvězdách, ovšem konečné rozhodnutí automobilky bychom se měli dozvědět začátkém příštího roku, kdy Ferrari oznámí své plány na následujících pět let. Součástí těchto plánů pak bude i osud modelu Dino.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.