Management společnosti Ferrari v poslední době rozděluje otázka, zda se má automobilka pustit do výroby následovníka legendárního modelu Dino, který vznikl již v šedesátých letech. Zatímco jedni v něm vidí možnost oslovit mladší zákazníky, druzí se bojí nižší exkluzivity celé značky.
O debatách ohledně reinkarnace modelu Dino již mluvil i Sergio Marchione, CEO Ferrari, podle kterého se názory vcelku výrazně štěpí, neboť každý není přesvědčen o jeho příznivém přínosu značce jako takové. Dino totiž vždy platilo za nejlevnější model, což by podle některých mohlo ohrožovat reputaci Ferrari, jak informoval web AutoNews.
Sám Marchionne si však nemyslí, že by Ferrari touto dobou nutně potřebovalo levný model, který by oslovil mladé zákazníky. Automobilka totiž v posledních letech poměrně výrazně boduje u mladých zákazníků na Asijském trhu, kde se jí velice dobře daří, což potvrzuje mnoho analýz.
Místo levnějšího základního modelu v podobně Ferrari Dino by tak Marchionne spíše preferoval možnost více upoutat pozornost zákazníků klasickými hodnotami značky, mezi které patří styl, výkon nebo zvuk motoru. Těmito názory ale překvapil mnoho expertů na značku, neboť ho dlouho pokládali za člověka, který myšlenku na vznik Dina obhajoval.
Marchionne však prozatím zaujímá stejné stanovisko jako Luca di Montezemolo, bývalý ředitel automobilky. Ten vzniku Dina bránil dlouhé roky.
Osud modelu Dino je tak stále ve hvězdách, ovšem konečné rozhodnutí automobilky bychom se měli dozvědět začátkém příštího roku, kdy Ferrari oznámí své plány na následujících pět let. Součástí těchto plánů pak bude i osud modelu Dino.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.