Také tento víkend nebude klidný z pohledu dopravní situace v zahraničí. Klidný provoz ohrožuje návrat rekreantů na sever Evropy. Školákům končí prázdniny například v německé spolkové zemi Porýní-Falcko, Hesensko a Sársko, stejně jako v některých částech Skandinávie a Nizozemska.
Vzhledem k státnímu svátku Nanebevzetí Panny Marie v některých zemích (Rakousko, Itálie, část Německa) v úterý 15. srpna bude zakázána v tento den kamionová doprava nad 7,5 tuny. Navíc si velká část Italů bude brát na pondělí dovolenou a prodlouží si tak víkend. Silnice směrem k moři tak budou plné.
Moto GP v RakouskuŠampionát silničních motocyklů se v týdnu přesunul z Brna do rakouského Štýrska. Konkrétně mluvíme o okruhu Red Bull Ring u města Spielberg nedaleko velké turistické tepny města Graz. Tam také míří až na 200 tisíc návštěvníků. Situace tedy nebude dobrá na dálnicích A9 (Linz - Graz) a A2 (Villach - Graz - Vídeň). Pokud budete chtít cestovat na Moto GP přes krásný průsmyk Sölkpass, máte smůlu. Je uzavřen!
Lake festival v RakouskuNa tento festival elektronické hudby míří denně zhruba 25 tisíc fanoušků. Festival se koná od 10. do 12. srpna na jihu rakouského města Graz (jezero Schwarzl). Tedy kousek od hlavní turistické tepny dálnice A9 směrem z Graz na Maribor. Doprava tam bude v době nájezdu a odjezdu fanoušků elektronické hudby zcela kolabovat.
Rakouský tunel Arlberg je uzavřen do říjnaTěžké časy začaly pro cestující v Tyrolsku a Vorarlbersku. Na silnici SS 16 se kvůli náročné opravě uzavřel až do 2. října Arlberg tunel. Během této doby bude doprava odkloněna přes paralelní průsmyk Arlberg. Mimo dopravní špičku tam dochází ke ztrátě 15 až 20 minut. O prázdninách jsou však očekávány dlouhé dopravní zácpy. Tato ztráta času se může výrazně zvýšit.
Dopravní omezení v RakouskuOd pondělí 10. července do neděle 3. září opravují v Rakousku dálnici A23 před Vídní. Opravuje se tam vozovka a dva tunely (Stadlau a Hirschstetten) mezi exity Stadlau a Hirschstetten. V každém směru tam je průjezdný jen jeden jízdní pruh a Asfinag, což je tamní správce komunikací, doporučuje místo objíždět sjetím z dálnice A5 na rychlostní silnici S1 a dále pak pokračovat po dálnici A22, která vede od Znojma.
Hraniční kontroly v zahraničíNěmecko namátkově kontroluje vozidla přijíždějící ve směru z jihu na sever. Delší fronty se tvoří zejména na hraničních přechodech Suben (A3 Linec - Pasov), Walserberg (A8 Salzburg - Mnichov) a Kiefersfelden (A93 Kufstein - Rosenheim). Nejkritičtější je situace o víkendech a svátcích.
Silnější hraniční kontroly jsou mezi Slovinskem a Chorvatskem. Obě strany důsledně kontrolují doklady cestujících ve vozidlech. Pro přestup hranice vám tam stačí platný a nepoškozený občanský průkaz pro každého člena posádky, pas není nutný. Nejhorší kolony jsou kvůli kontrolám na hraničních přechodech Dragonja a Macelj.
Rakousko aktuálně zavádí přísnější hraniční kontroly s Itálií, Slovinskem, Maďarskem a Slovenskem. U přechodů může nastat zpoždění kvůli kontrole platných cestovních dokladů. Očekáváme nejhorší dopravní situaci na hraničních přechodech: na Brennerské dálnici A22 (trasa Verona - Innsbruck), na dálnici A23 u přechodu Tarvisio (trasa Udine - Villach), u tunelu Karawanken (trasa Ljubljana - Villach), na dálnici A1 u města Spiefeld (trasa Maribor - Graz), na dálnici A4 na hraničním přechodu Nickelsdorf (trasa Budapešť - Vídeň) a na dálnici A6 na hraničním přechodu Jarovce (trasa Bratislava - Vídeň).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?