Pokud jste se právě přestěhovali do Číny a hodláte si koupit automobil, pak byste možná měli vědět, že si ho sami doma neumyjete. Zní to možná nesmyslně, ovšem má to celkem jednoduché a rozumné vysvětlení.
Čína není zemí proslavenou svobodou či demokracií, ovšem že si zde nemůžete umýt ani svůj automobil, to překvapí kdekoho. YouTuber vystupující pod přezdívkou serpentza, který v Číně žije a pravidelně o tom natáčí videa, však vše vysvětluje a uvádí na pravou míru.
V naprosté většině čínských měst si automobil neumyjete proto, že na to zkrátka není místo ani prostředky. Většina lidí žije ve výškových budovách či bytech, u kterých chybí něco jako předzahrádka nebo přístup k vodě. Chybí zde také tzv. mycí boxy, ke kterým se v Číně prozatím nedopracovali. Soukromé vlastnictví automobilu je zde totiž stále něčím novým a proto zde chybí i odpovídající služby.
Pokud tedy chcete mít čistý automobil, pak s ním musíte zajet do specializovaných garáží a myček. Ty jsou sice levné a odvádějí svou práci dobře, ovšem i tak může být pro většinu lidí nezvyklé, že si svůj vůz nemohou sami umýt.
Autor videa se tedy rozhodl ukázat služby jedné z takových myček a zajel do ní. Za kompletní umytí vozu, včetně vyluxování interiéru, zde zaplatil 7.35 dolaru (162 korun) a personál mu ještě za 3 dolary (66 Kč) vyměnil prasklou žárovku. Podle autora videa je ale tato cena jednou z těch vyšších, protože žije ve velkém městě. Pokud by zajel do menšího, pak by celý proces vyšel ještě levněji.
Velkou zásluhu na takto nízkých cenách má zejména nízká cena práce na Čínském trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?