Pokud jste se právě přestěhovali do Číny a hodláte si koupit automobil, pak byste možná měli vědět, že si ho sami doma neumyjete. Zní to možná nesmyslně, ovšem má to celkem jednoduché a rozumné vysvětlení.
Čína není zemí proslavenou svobodou či demokracií, ovšem že si zde nemůžete umýt ani svůj automobil, to překvapí kdekoho. YouTuber vystupující pod přezdívkou serpentza, který v Číně žije a pravidelně o tom natáčí videa, však vše vysvětluje a uvádí na pravou míru.
V naprosté většině čínských měst si automobil neumyjete proto, že na to zkrátka není místo ani prostředky. Většina lidí žije ve výškových budovách či bytech, u kterých chybí něco jako předzahrádka nebo přístup k vodě. Chybí zde také tzv. mycí boxy, ke kterým se v Číně prozatím nedopracovali. Soukromé vlastnictví automobilu je zde totiž stále něčím novým a proto zde chybí i odpovídající služby.
Pokud tedy chcete mít čistý automobil, pak s ním musíte zajet do specializovaných garáží a myček. Ty jsou sice levné a odvádějí svou práci dobře, ovšem i tak může být pro většinu lidí nezvyklé, že si svůj vůz nemohou sami umýt.
Autor videa se tedy rozhodl ukázat služby jedné z takových myček a zajel do ní. Za kompletní umytí vozu, včetně vyluxování interiéru, zde zaplatil 7.35 dolaru (162 korun) a personál mu ještě za 3 dolary (66 Kč) vyměnil prasklou žárovku. Podle autora videa je ale tato cena jednou z těch vyšších, protože žije ve velkém městě. Pokud by zajel do menšího, pak by celý proces vyšel ještě levněji.
Velkou zásluhu na takto nízkých cenách má zejména nízká cena práce na Čínském trhu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.