Pokud jste se právě přestěhovali do Číny a hodláte si koupit automobil, pak byste možná měli vědět, že si ho sami doma neumyjete. Zní to možná nesmyslně, ovšem má to celkem jednoduché a rozumné vysvětlení.
Čína není zemí proslavenou svobodou či demokracií, ovšem že si zde nemůžete umýt ani svůj automobil, to překvapí kdekoho. YouTuber vystupující pod přezdívkou serpentza, který v Číně žije a pravidelně o tom natáčí videa, však vše vysvětluje a uvádí na pravou míru.
V naprosté většině čínských měst si automobil neumyjete proto, že na to zkrátka není místo ani prostředky. Většina lidí žije ve výškových budovách či bytech, u kterých chybí něco jako předzahrádka nebo přístup k vodě. Chybí zde také tzv. mycí boxy, ke kterým se v Číně prozatím nedopracovali. Soukromé vlastnictví automobilu je zde totiž stále něčím novým a proto zde chybí i odpovídající služby.
Pokud tedy chcete mít čistý automobil, pak s ním musíte zajet do specializovaných garáží a myček. Ty jsou sice levné a odvádějí svou práci dobře, ovšem i tak může být pro většinu lidí nezvyklé, že si svůj vůz nemohou sami umýt.
Autor videa se tedy rozhodl ukázat služby jedné z takových myček a zajel do ní. Za kompletní umytí vozu, včetně vyluxování interiéru, zde zaplatil 7.35 dolaru (162 korun) a personál mu ještě za 3 dolary (66 Kč) vyměnil prasklou žárovku. Podle autora videa je ale tato cena jednou z těch vyšších, protože žije ve velkém městě. Pokud by zajel do menšího, pak by celý proces vyšel ještě levněji.
Velkou zásluhu na takto nízkých cenách má zejména nízká cena práce na Čínském trhu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?