Pokud jste se právě přestěhovali do Číny a hodláte si koupit automobil, pak byste možná měli vědět, že si ho sami doma neumyjete. Zní to možná nesmyslně, ovšem má to celkem jednoduché a rozumné vysvětlení.
Čína není zemí proslavenou svobodou či demokracií, ovšem že si zde nemůžete umýt ani svůj automobil, to překvapí kdekoho. YouTuber vystupující pod přezdívkou serpentza, který v Číně žije a pravidelně o tom natáčí videa, však vše vysvětluje a uvádí na pravou míru.
V naprosté většině čínských měst si automobil neumyjete proto, že na to zkrátka není místo ani prostředky. Většina lidí žije ve výškových budovách či bytech, u kterých chybí něco jako předzahrádka nebo přístup k vodě. Chybí zde také tzv. mycí boxy, ke kterým se v Číně prozatím nedopracovali. Soukromé vlastnictví automobilu je zde totiž stále něčím novým a proto zde chybí i odpovídající služby.
Pokud tedy chcete mít čistý automobil, pak s ním musíte zajet do specializovaných garáží a myček. Ty jsou sice levné a odvádějí svou práci dobře, ovšem i tak může být pro většinu lidí nezvyklé, že si svůj vůz nemohou sami umýt.
Autor videa se tedy rozhodl ukázat služby jedné z takových myček a zajel do ní. Za kompletní umytí vozu, včetně vyluxování interiéru, zde zaplatil 7.35 dolaru (162 korun) a personál mu ještě za 3 dolary (66 Kč) vyměnil prasklou žárovku. Podle autora videa je ale tato cena jednou z těch vyšších, protože žije ve velkém městě. Pokud by zajel do menšího, pak by celý proces vyšel ještě levněji.
Velkou zásluhu na takto nízkých cenách má zejména nízká cena práce na Čínském trhu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?