Smart má v současnosti v nabídce pouze dva modely: ForTwo a ForFour. Jak by to ale vypadalo, pokud by Smart propadl módnímu trendu SUV a pokusil se něco takového na základě svých vozítek postavit? Na to odpovídá tenhle stylový koncept od Aksyonova Nikity.
Automobily Smart cílí zejména na řidiče ve stěstech, kteří potřebují snadno najít místo k zaparkování a lehce se proplést městskou dopravou. Jak by to ale vypadalo, pokud by se Smart rozhodl postavit SUV? Takovou otázku si položil designér Aksyonov Nikita a odpovědí je tento designový koncept, který vystavil na webu Behance.net.
Během návrhu nezůstal kámen na kameni. Ze Smartu jak ho známe zbyla pouze maska chladiče a přední světlomety, všechno ostatní narostlo a také nabobtnalo, včetně kol. Místo městského vozítka by Smart SUV narostl na rozměry supermini podobných rozměrů, jako Peugeot 2008 nebo Nissan Juke.
Díky dvousedadlové konstrukci a dynamickým tvarům by vůz s největší pravděpodobností cílil zejména na mladší zákazníky hledající stylový městský crossover.
Pokud si teď ale ťukáte na čelo a říkáte si, že něco takového je zcela nemožné, tak byste měli vědět, že Smart už několik konceptů SUV představil. Tím prvním byl koncept Smart ForMore postavený na základě starého Smart ForFour. Tím novější pak stylový koncept ForStars, který vypadal opravdu dobře. Žádný z nich se však nedočkal realizace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.