Není to tak dlouho co jsme vás informovali o několika případech, kdy policisté hlídkující v policejních SUV Ford Explorer utrpěli otravu oxidem uhelnatým, který se do vozu dostával spolu s výfukovými plyny. Automobilka Ford odpovědnost za tyto vady odmítala, spustila však vyšetřování, které zřejmě našlo skutečnou příčinu.
Skandál s otravou několika policistů ve speciálních policejních vozech Ford Explorer spustil vyšetřování amerických úřadů, které čeká prošetřit zhruba 1,33 milionu těchto vozidel. Kromě úřadů však spustila vyšetřování i sama automobilka Ford, která již s největší pravděpodobností našla místo, kterým se spaliny do kabiny řidiče dostávají.
Ačkoliv první podezření hovořila o průsacích v klimatizačním systému, skutečnost byla zcela jiná. Podle všeho jde o několik děr a neutěsněných míst v zadní části karoserie policejních speciálů, které vznikly během instalace policejního vybavení až po opuštění výrobní linky.
Kdykoliv si totiž policie, hasiči či jiná složka záchranného systému objedná podobná vozidla, vyjíždějí z výrobní linky v sériovém provedení a až později jsou na ně instalována výstražná zařízení, vysílačky, atd. Aby však bylo možné toto vybavení zapojit a zprovoznit, musí být ve voze vyvrtáno několik děr, které umožní natáhnout kabely. Pokud se však tyto instalační otvory poté neutěsní, mohou do kabiny pronikat dokonce i výfukové zplodiny - jako v těchto případech.
Ačkoliv web CarScoops, který o kauze informoval, nezveřejnil více informací o tom kdo příslušenství instaloval, zda Ford či externí společnost, automobilka již prohlásila, že všechny policejní speciály nechá na své náklady zkontrolovat a utěsnit, bez ohledu na stáří, nájezd či dodatečné úpravy.
Tato opatření, která by měla zabránit dalším problémům, budou kromě inspekce celého vozu zahrnovat i zesílení klimatizačního systému který do vozů přinese více chladného vzduchu nebo kontrolu chybových hlášení motoru týkajících se problémů s katalyzátorem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.