Není to tak dlouho co jsme vás informovali o několika případech, kdy policisté hlídkující v policejních SUV Ford Explorer utrpěli otravu oxidem uhelnatým, který se do vozu dostával spolu s výfukovými plyny. Automobilka Ford odpovědnost za tyto vady odmítala, spustila však vyšetřování, které zřejmě našlo skutečnou příčinu.
Skandál s otravou několika policistů ve speciálních policejních vozech Ford Explorer spustil vyšetřování amerických úřadů, které čeká prošetřit zhruba 1,33 milionu těchto vozidel. Kromě úřadů však spustila vyšetřování i sama automobilka Ford, která již s největší pravděpodobností našla místo, kterým se spaliny do kabiny řidiče dostávají.
Ačkoliv první podezření hovořila o průsacích v klimatizačním systému, skutečnost byla zcela jiná. Podle všeho jde o několik děr a neutěsněných míst v zadní části karoserie policejních speciálů, které vznikly během instalace policejního vybavení až po opuštění výrobní linky.
Kdykoliv si totiž policie, hasiči či jiná složka záchranného systému objedná podobná vozidla, vyjíždějí z výrobní linky v sériovém provedení a až později jsou na ně instalována výstražná zařízení, vysílačky, atd. Aby však bylo možné toto vybavení zapojit a zprovoznit, musí být ve voze vyvrtáno několik děr, které umožní natáhnout kabely. Pokud se však tyto instalační otvory poté neutěsní, mohou do kabiny pronikat dokonce i výfukové zplodiny - jako v těchto případech.
Ačkoliv web CarScoops, který o kauze informoval, nezveřejnil více informací o tom kdo příslušenství instaloval, zda Ford či externí společnost, automobilka již prohlásila, že všechny policejní speciály nechá na své náklady zkontrolovat a utěsnit, bez ohledu na stáří, nájezd či dodatečné úpravy.
Tato opatření, která by měla zabránit dalším problémům, budou kromě inspekce celého vozu zahrnovat i zesílení klimatizačního systému který do vozů přinese více chladného vzduchu nebo kontrolu chybových hlášení motoru týkajících se problémů s katalyzátorem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?