Není to tak dlouho co jsme vás informovali o několika případech, kdy policisté hlídkující v policejních SUV Ford Explorer utrpěli otravu oxidem uhelnatým, který se do vozu dostával spolu s výfukovými plyny. Automobilka Ford odpovědnost za tyto vady odmítala, spustila však vyšetřování, které zřejmě našlo skutečnou příčinu.
Skandál s otravou několika policistů ve speciálních policejních vozech Ford Explorer spustil vyšetřování amerických úřadů, které čeká prošetřit zhruba 1,33 milionu těchto vozidel. Kromě úřadů však spustila vyšetřování i sama automobilka Ford, která již s největší pravděpodobností našla místo, kterým se spaliny do kabiny řidiče dostávají.
Ačkoliv první podezření hovořila o průsacích v klimatizačním systému, skutečnost byla zcela jiná. Podle všeho jde o několik děr a neutěsněných míst v zadní části karoserie policejních speciálů, které vznikly během instalace policejního vybavení až po opuštění výrobní linky.
Kdykoliv si totiž policie, hasiči či jiná složka záchranného systému objedná podobná vozidla, vyjíždějí z výrobní linky v sériovém provedení a až později jsou na ně instalována výstražná zařízení, vysílačky, atd. Aby však bylo možné toto vybavení zapojit a zprovoznit, musí být ve voze vyvrtáno několik děr, které umožní natáhnout kabely. Pokud se však tyto instalační otvory poté neutěsní, mohou do kabiny pronikat dokonce i výfukové zplodiny - jako v těchto případech.
Ačkoliv web CarScoops, který o kauze informoval, nezveřejnil více informací o tom kdo příslušenství instaloval, zda Ford či externí společnost, automobilka již prohlásila, že všechny policejní speciály nechá na své náklady zkontrolovat a utěsnit, bez ohledu na stáří, nájezd či dodatečné úpravy.
Tato opatření, která by měla zabránit dalším problémům, budou kromě inspekce celého vozu zahrnovat i zesílení klimatizačního systému který do vozů přinese více chladného vzduchu nebo kontrolu chybových hlášení motoru týkajících se problémů s katalyzátorem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.