Není to tak dlouho co jsme vás informovali o několika případech, kdy policisté hlídkující v policejních SUV Ford Explorer utrpěli otravu oxidem uhelnatým, který se do vozu dostával spolu s výfukovými plyny. Automobilka Ford odpovědnost za tyto vady odmítala, spustila však vyšetřování, které zřejmě našlo skutečnou příčinu.
Skandál s otravou několika policistů ve speciálních policejních vozech Ford Explorer spustil vyšetřování amerických úřadů, které čeká prošetřit zhruba 1,33 milionu těchto vozidel. Kromě úřadů však spustila vyšetřování i sama automobilka Ford, která již s největší pravděpodobností našla místo, kterým se spaliny do kabiny řidiče dostávají.
Ačkoliv první podezření hovořila o průsacích v klimatizačním systému, skutečnost byla zcela jiná. Podle všeho jde o několik děr a neutěsněných míst v zadní části karoserie policejních speciálů, které vznikly během instalace policejního vybavení až po opuštění výrobní linky.
Kdykoliv si totiž policie, hasiči či jiná složka záchranného systému objedná podobná vozidla, vyjíždějí z výrobní linky v sériovém provedení a až později jsou na ně instalována výstražná zařízení, vysílačky, atd. Aby však bylo možné toto vybavení zapojit a zprovoznit, musí být ve voze vyvrtáno několik děr, které umožní natáhnout kabely. Pokud se však tyto instalační otvory poté neutěsní, mohou do kabiny pronikat dokonce i výfukové zplodiny - jako v těchto případech.
Ačkoliv web CarScoops, který o kauze informoval, nezveřejnil více informací o tom kdo příslušenství instaloval, zda Ford či externí společnost, automobilka již prohlásila, že všechny policejní speciály nechá na své náklady zkontrolovat a utěsnit, bez ohledu na stáří, nájezd či dodatečné úpravy.
Tato opatření, která by měla zabránit dalším problémům, budou kromě inspekce celého vozu zahrnovat i zesílení klimatizačního systému který do vozů přinese více chladného vzduchu nebo kontrolu chybových hlášení motoru týkajících se problémů s katalyzátorem.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?