Závodit s autem na boku? Žádný problém!

Trippy Tippy Hippy Van
Trippy Tippy Hippy Van, foto: youtube.com
-jka , AutoRoad.cz 29. července 2017 14:41
Sdílej:

Ne, opravdu se nejedná o aprílový žert. Stejně tak se nemusíte bát, že bychom vám chtěli ukázat záběry z nějaké ošklivé nehody. Tenhle legendární Volkswagen jezdí na boku prostě normálně. Než si ale pustíte video (které musíte vidět, protože je opravdu zábavné) povíme vám, kdo za tím vším vlastně stojí.

Závodní Volkswagen položený na boku vymyslel Mechanik Jeff Bloch, vystupující pod přezdívkou Speedycop. A nebyl to jeho první (a určitě ani poslední) počin. Podobné přestavby provádí již delší dobu, a to s jediným účelem – dobře pobavit ostatní. Přitom ale musíme zmínit Jeffovo životopis, jelikož za těmito vtípky nestojí žádný „blázen“, ale jistě správný chlápek s hodně zajímavou minulostí.

Jeff totiž působil od roku 1996 jako policejní důstojník speciálních týmů SWAT. Díky tomu strávil několik let hlídkováním ve Washingtonu DC a hlídání Bílého domu včetně samotného prezidenta Spojených států. Mimo to působil i jako týmový ostřelovač, takže jak bychom řekli u nás v Čechách, jeho kariéra se napínavými příběhy jenom hemží!

 

O to více je zajímavé, jakým žertovným kouskům se Jeff věnuje nyní. „Závodní“ mikrobus nazvaný „Trippy Tippy Hippy Van“ je namontován na Volkswagenu Rabbit (USA verze VW Golf) z roku 1988, přičemž pohonnou jednotku tvoří legendární motor GTI o objemu 1,8 litru a předpokládaném výkonu (vzhledem ke stáří) 120 koní. Z 0 na 100 km/h zrychlí tento upravený závodní speciál za 8 vteřin a maximální rychlost se snížila na 160 km/h.

Tento závodní stroj už stihli jeho tvůrci i dostatečně otestovat díky místním závodům, během kterých musel Trippy Tippy Hippy Van absolvovat 224 kol, přičemž délka jednoho kola je 2 kilometry. Celkem tedy 448 ostrých kilometrů ujetých bez žádné vážné závady. Jediným problémem byly ostré zatáčky, jelikož je auto na levé straně těžší, než na straně pravé. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.