Tesla Model X sice je SUV s pohonem všech kol, ovšem do opravdu drsného terénu se s ní prozatím nikdo nevydal. Prvním opravdu terénním automobilem Tesly by se tak mohl stát až plánovaný pracovní Pick-up, ovšem na jeho příchod si ještě chvíli počkáme.
Některým lidem se však čekat nechce, díky čemuž vznikají zajímavé designové koncepty alespoň na našich monitorech. Jedním z takových konceptů je i tato Tesla Model X upravená do naprostého extrému.
Za jejím stvořením stojí grafický designér vystupující pod jménem Mo Aoun, který svá díla vystavuje na svém Twitterovém účtu. Kromě Tesly už jsme tak na jeho účtu mohly vidět upravené terénní Toyoty, Mercedesy nebo různé sportovní vozy.
Tato Tesla je však skutečně dohnaná do extrémní dokonalosti. Podvozek byl zvýšen, podběhy byly zvětšeny a místo silničních kol se v nich zabydlely pořádné terénní drapáky.
Přední nárazník byl vyměněn za ocelový pevnostní nárazník s ochranným rámem, háky a také navijákem. Na střeše vozu je umístěna zahrádka ze silných trubek, která je na čelní straně vybavena LED světelnou rampou. Zadní část vozu pak doplňuje rám s náhradní terénní pneumatikou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.