Vlajkové coupé Lexus LC 500, nebo nejnovější Aston Martin DB11? Podle srovnání AMCI Testing obě auta na dráze dosahují skoro identických výsledků. Pro výběr jednoho z těchto dvou vozů budou tedy rozhodujícím kritériem subjektivní preference nebo cena. A tady to začíná být zajímavé.
Aston Martin DB11 je auto jako stvořené pro honičky z filmů s Jamesem Bondem. Britský grand tourer pohání motor twin turbo V12 o objemu 5,2 litru, výkonu 608 koní a s maximálním točivým momentem 700 Nm spolupracující s osmistupňovým automatem. Tato sestava dokáže DB11 rozjet z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a umožňuje dosáhnout rychlost až 322 km/h.
Ve srovnání s takovým konkurentem vypadají parametry Lexusu LC skromněji. LC 500 pohání pětilitrový atmosférický motor V8 o výkonu 477,5 koní s maximálním točivým momentem 540 Nm ve spojení s desetistupňovou automatickou převodovkou. Toto uspořádání dovoluje vlajkovému coupé Lexusu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 270 km/h.
Výkon není vše
Výsledky zkoušek AMCI Testing potvrdily, že výkon sám o sobě není vše. I přes slabší motor a větší hmotnost dosáhl Lexus LC 500 o cca 0,1 sekundy kratšího času na okruhu než Aston Martin DB11. Byl také o zlomek sekundy rychlejší ve slalomu, a to jak na suchém, tak na mokrém povrchu. Test přetížení rovněž ukázal poněkud lepší přilnavost LC 500 v mokré 180 stupňové zatáčce – DB11 měl drobnou převahu pouze ve 180 stupňové zatáčce na suchém povrchu.
Čím si vysvětlit tak dobré výsledky Lexusu LC 500 ve srovnání se silnějším a lehčím DB11? Oba vozy otestoval britský závodní jezdec Justin Bell, mistr FIA GT2 z roku 1997 a vítěz 24hodinového závodu Le Mans GT2 z roku 1998, který zopakoval zkušební scénáře AMCI. Bell poznamenal, že díky mechanismu roztáčení zadních kol LC 500 neobyčejně dobře vjíždí do zatáček a dokonale plní vůli řidiče.
Třešničkou na dortu je skutečnost, že zatímco testovaný Aston Martin stojí více než čtvrt milionu dolarů, v přepočtu přes pět milionů korun, plně vybavený Lexus LC 500 lze koupit za téměř polovinu této sumy, a to 2 890 000 Kč.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?