Vlajkové coupé Lexus LC 500, nebo nejnovější Aston Martin DB11? Podle srovnání AMCI Testing obě auta na dráze dosahují skoro identických výsledků. Pro výběr jednoho z těchto dvou vozů budou tedy rozhodujícím kritériem subjektivní preference nebo cena. A tady to začíná být zajímavé.
Aston Martin DB11 je auto jako stvořené pro honičky z filmů s Jamesem Bondem. Britský grand tourer pohání motor twin turbo V12 o objemu 5,2 litru, výkonu 608 koní a s maximálním točivým momentem 700 Nm spolupracující s osmistupňovým automatem. Tato sestava dokáže DB11 rozjet z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a umožňuje dosáhnout rychlost až 322 km/h.
Ve srovnání s takovým konkurentem vypadají parametry Lexusu LC skromněji. LC 500 pohání pětilitrový atmosférický motor V8 o výkonu 477,5 koní s maximálním točivým momentem 540 Nm ve spojení s desetistupňovou automatickou převodovkou. Toto uspořádání dovoluje vlajkovému coupé Lexusu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 270 km/h.
Výkon není vše
Výsledky zkoušek AMCI Testing potvrdily, že výkon sám o sobě není vše. I přes slabší motor a větší hmotnost dosáhl Lexus LC 500 o cca 0,1 sekundy kratšího času na okruhu než Aston Martin DB11. Byl také o zlomek sekundy rychlejší ve slalomu, a to jak na suchém, tak na mokrém povrchu. Test přetížení rovněž ukázal poněkud lepší přilnavost LC 500 v mokré 180 stupňové zatáčce – DB11 měl drobnou převahu pouze ve 180 stupňové zatáčce na suchém povrchu.
Čím si vysvětlit tak dobré výsledky Lexusu LC 500 ve srovnání se silnějším a lehčím DB11? Oba vozy otestoval britský závodní jezdec Justin Bell, mistr FIA GT2 z roku 1997 a vítěz 24hodinového závodu Le Mans GT2 z roku 1998, který zopakoval zkušební scénáře AMCI. Bell poznamenal, že díky mechanismu roztáčení zadních kol LC 500 neobyčejně dobře vjíždí do zatáček a dokonale plní vůli řidiče.
Třešničkou na dortu je skutečnost, že zatímco testovaný Aston Martin stojí více než čtvrt milionu dolarů, v přepočtu přes pět milionů korun, plně vybavený Lexus LC 500 lze koupit za téměř polovinu této sumy, a to 2 890 000 Kč.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.