Vlajkové coupé Lexus LC 500, nebo nejnovější Aston Martin DB11? Podle srovnání AMCI Testing obě auta na dráze dosahují skoro identických výsledků. Pro výběr jednoho z těchto dvou vozů budou tedy rozhodujícím kritériem subjektivní preference nebo cena. A tady to začíná být zajímavé.
Aston Martin DB11 je auto jako stvořené pro honičky z filmů s Jamesem Bondem. Britský grand tourer pohání motor twin turbo V12 o objemu 5,2 litru, výkonu 608 koní a s maximálním točivým momentem 700 Nm spolupracující s osmistupňovým automatem. Tato sestava dokáže DB11 rozjet z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a umožňuje dosáhnout rychlost až 322 km/h.
Ve srovnání s takovým konkurentem vypadají parametry Lexusu LC skromněji. LC 500 pohání pětilitrový atmosférický motor V8 o výkonu 477,5 koní s maximálním točivým momentem 540 Nm ve spojení s desetistupňovou automatickou převodovkou. Toto uspořádání dovoluje vlajkovému coupé Lexusu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 270 km/h.
Výkon není vše
Výsledky zkoušek AMCI Testing potvrdily, že výkon sám o sobě není vše. I přes slabší motor a větší hmotnost dosáhl Lexus LC 500 o cca 0,1 sekundy kratšího času na okruhu než Aston Martin DB11. Byl také o zlomek sekundy rychlejší ve slalomu, a to jak na suchém, tak na mokrém povrchu. Test přetížení rovněž ukázal poněkud lepší přilnavost LC 500 v mokré 180 stupňové zatáčce – DB11 měl drobnou převahu pouze ve 180 stupňové zatáčce na suchém povrchu.
Čím si vysvětlit tak dobré výsledky Lexusu LC 500 ve srovnání se silnějším a lehčím DB11? Oba vozy otestoval britský závodní jezdec Justin Bell, mistr FIA GT2 z roku 1997 a vítěz 24hodinového závodu Le Mans GT2 z roku 1998, který zopakoval zkušební scénáře AMCI. Bell poznamenal, že díky mechanismu roztáčení zadních kol LC 500 neobyčejně dobře vjíždí do zatáček a dokonale plní vůli řidiče.
Třešničkou na dortu je skutečnost, že zatímco testovaný Aston Martin stojí více než čtvrt milionu dolarů, v přepočtu přes pět milionů korun, plně vybavený Lexus LC 500 lze koupit za téměř polovinu této sumy, a to 2 890 000 Kč.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.