Pořídit si exkluzivní sportovní vůz jako je Lamborghini Gallardo je jedna věc, ovšem platit za jeho servis a údržbu je věc druhá. Tento pětiletý chlapec to však zvládá absolutně bez problému.
Mnoho z nás se možná v dětství potloukalo po garáži a dívalo se rodičům pod ruce, když pracovali na automobilech. Tyto první krůčky pak vedly k vlastním pokusům, k prvnímu přezutí kol nebo první výměně oleje. Většinou jsme se to však učili na starších vozech domácí výroby.
Pětiletý Markus z USA však hraje vyšší ligu. Nejen že v pěti letech vystupuje před kamerou jako ostřílený "Petrolhead, ale dokáže i takřka sám vyměnit olej v exkluzivním voze jako je právě Lamborghini Gallardo vyráběné mezi lety 2004 až 2008.
Kromě skvělých jízdních vlastností, vysokých rychlostí a astronomických pořizovacích cen se však tyto vozy pyšní ještě jednou vlastnosti: nepříliš snadným servisem. S tím si však Markus hravě poradil a ještě přitom stihl dělat i správný YouTube marketing.
Speciálním klíčem povolil a odstranil olejový filtr, poděkoval sponzorům za nový, zvedl vůz na hydraulickém zvedáku, vypustil starý olej, vyměnil podložky pod výpustními šrouby, vyměnil olejový filtr a dolil čerstvý olej. Poté ještě nechal běžet vůz 2 minuty při 2 tisících otáček aby měl jistotu že vše správně pracuje a "vydal se na testovací vyjížďku".
Nakonec videa pak znovu udělal malou reklamu výrobci olejů a rozloučil se s obecenstvem. Jako by to nic nebylo. V pouhých pěti letech. Přesně v tom věku, kdy většina z nás jezdila nanejvýš na plastové Tatrovce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?