Pořídit si exkluzivní sportovní vůz jako je Lamborghini Gallardo je jedna věc, ovšem platit za jeho servis a údržbu je věc druhá. Tento pětiletý chlapec to však zvládá absolutně bez problému.
Mnoho z nás se možná v dětství potloukalo po garáži a dívalo se rodičům pod ruce, když pracovali na automobilech. Tyto první krůčky pak vedly k vlastním pokusům, k prvnímu přezutí kol nebo první výměně oleje. Většinou jsme se to však učili na starších vozech domácí výroby.
Pětiletý Markus z USA však hraje vyšší ligu. Nejen že v pěti letech vystupuje před kamerou jako ostřílený "Petrolhead, ale dokáže i takřka sám vyměnit olej v exkluzivním voze jako je právě Lamborghini Gallardo vyráběné mezi lety 2004 až 2008.
Kromě skvělých jízdních vlastností, vysokých rychlostí a astronomických pořizovacích cen se však tyto vozy pyšní ještě jednou vlastnosti: nepříliš snadným servisem. S tím si však Markus hravě poradil a ještě přitom stihl dělat i správný YouTube marketing.
Speciálním klíčem povolil a odstranil olejový filtr, poděkoval sponzorům za nový, zvedl vůz na hydraulickém zvedáku, vypustil starý olej, vyměnil podložky pod výpustními šrouby, vyměnil olejový filtr a dolil čerstvý olej. Poté ještě nechal běžet vůz 2 minuty při 2 tisících otáček aby měl jistotu že vše správně pracuje a "vydal se na testovací vyjížďku".
Nakonec videa pak znovu udělal malou reklamu výrobci olejů a rozloučil se s obecenstvem. Jako by to nic nebylo. V pouhých pěti letech. Přesně v tom věku, kdy většina z nás jezdila nanejvýš na plastové Tatrovce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?