Když se vysloví jméno Eleanor, mnoho lidí si vybaví filmový Ford Shelby Mustang GT500 z filmu "60 sekund". Tento Shelby GT500 z roku 2007 však nemá s tímto filmem nic společného, přesto nese označení "Skutečná Eleanor". A důvod je veskrze prostý
Proč tedy Eleanor? Majitelkou tohoto konkrétního Fordu Mustang totiž byla Eleanor Clay Ford, pra-pravnučka samotného Henry Forda a zároveň sestřenice současného vedoucího podniku Williama Clay Forda mladšího.
Tento vůz hezky ukazuje propojení mezi rodinou Ford a společností, která vyrábí vozy s jejich jménem. Když totiž Eleanor zatoužila po tomto voze, byl jí objednán přímo v jedné z továren automobilky. Vůz tak nikdy nespatřil žádný showroom ani přepravu na kamionu či vlaku.
Jedná se o standardní model Shelby GT500, který však dostal sadu červených polepů, na palubní desce je malá plaketa s označením "The Real Eleanor" a vedle ní jsou podpisy Carolla Shelbyho i Eleanor Fordové.
Vůz byl Eleanor doručen prostřednictvím speciálního náklaďáku přímo až k ní domů. Když ho však Eleanor chtěla prodat, výrobce využil své právo odkoupit vůz zpět, takže GT500 se opět vrátilo do továrny Fordu.
Minulý měsíc se však vůz objevil na aukčním portálu Barret-Jackson, který se zaměřuje na zajímavé sběratelské vozy, kde byl nabídnut s vyvolávací cenou 55,000 dolarů, tedy cca 1,2 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?