Nissan představil svou poslední novinku určenou pro řidiče se smyslem pro dobrodružství. Nese název JukeCam a je světově první integrovanou víceúčelovou 360° kamerou na palubní desku, která se za pár sekund dokáže proměnit v kameru pro akční sporty.
Dva speciální úchyty – jeden integrovaný do palubní desky crossoveru Nissan Juke a druhý upevněný na helmu – znamenají, že JukeCam je ideální pro zachycení každého aspektu života řidiče.
Může to být život na cestách, kde kamery na palubní desce přispívají ke snížení pojistného a k vyřízení pojistných událostí. Nebo to mohou být zážitky na svazích hor, ve vzduchu, na horských cestách nebo jiná dobrodružství, při nichž je kamera zaznamenávající pohled aktéra nezbytnou součástí výbavy.
Nissan JukeCam je technologický koncept vyvinutý ve spolupráci se společností 360fly, výrobcem 360° kamer. Možnosti dvojího použití kamery JukeCam jsou prezentovány v úchvatném novém videoklipu s rozlišením 4K, kde vystupují členové extrémního skokanského týmu Xpogo.
Během filmování přeskočil kaskadér Dalton Smith přes tři vozy Nissan Juke za sebou pouze s jedním odrazem uprostřed. Zaznamenal tím nový rekord Guinness World Record™ v kategorii „Největší počet automobilů přeskočených na skákací tyči pogo“. Tento rekord byl zachycen na kameru Nissan JukeCam a poskytuje divákům unikátní záběry z perspektivy samotného aktéra.
Předchozí verze tohoto systému byla poprvé představena v roce 2012 na Qashqai. Nissan dlouhodobě pracuje na tom, aby své technologie inteligentních kamer ve vozidle zpřístupnil široké veřejnosti. Soustředí se přitom na 360° zobrazení pro zvýšení bezpečnosti na silnicích. Inteligentní panoramatický kamerový systém je inovativní systém parkovací kamery vytvářející panoramatické zobrazení z ptačí perspektivy, které řidičům pomáhá lépe vidět překážky při manévrování za nízké rychlosti. Předchozí verze tohoto systému byla poprvé představena v roce 2012 u modelu Qashqai.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?