Na světě existují stovky různě upravených vozů Rolls Royce Phantom V, jen jediný však dokonale kombinuje vznešenost svého aristokratického původu s uvolněným "Hippie" obdobím šedesátých let. A tím jedinečným vozem je osobní Rolls Royce zpěváka Johna Lennona, který se nyní z Kanady vrací zpět do Londýna
Ku příležitosti oslav 50 výročí od vydání alba "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" skupiny The Beatles se koncem tohoto měsíce vrátí do Londýna ikonicky zbarvený Rolls Royce Phantom V zpěváka Johna Lennona.
Tento specifický vůz se v současné době nachází v muzeu "Royal Britis Columbia" v Kanadě, kterému ho v roce 1977 věnoval miliardář Jim Pattison. Brzy však bude přepraven do Londýna, kde se zúčastní jak výše zmíněných oslav 50. výročí od vydání alba skupiny Beatles, tak výstavy "The Great Eight Phantoms", která se bude konat od 29.7. do 2.8. v showroomu Bonhams v Londýně.
Co se samotného vozu Rolls-Royce týče, slavnému zpěvákovi byl doručen v červnu roku 1965. Tou dobou byl ještě vybaven standardní tovární výbavou a jeho karoserii zdobil lak v odstínu "Valentine Black". Netrvalo to však dlouho a Lennon si ho začal přizpůsobovat svým potřebám.
Zadní sedačky byly vyměněny za dvoulůžkovou postel a k vybavení vozu přibyla televize, telefon a lednice. Krátce nato navštívil Lennon i neznámou karosárnu, kde si objednal divoký lak, jaký vidíme na snímcích.
Vůz se v podobě, v jaké ho nyní vidíme, ukázal světu jen několik dnů předtím, než skladba "Sgt. Pepper" pobláznila většinu tehdejšího světa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.