Když jsme se v České republice konečně dočkali možnosti nechat si vyrobit značku na přání, byla z toho půlka národa štěstím bez sebe. Jakmile jsme se však dozvěděli, že nás jeden pár značek vyjde na 10 tisíc, zájem prudce opadl. Ve Velké Británii však nemají problém utratit za některé značky až 15 milionů korun.
Názory na "značky na přání" rozděluje společnost. Pro někoho jde o další možnost personalizace vozu, jiní v tom vidí zbytečně vyhozené peníze a sebestřednost. My neodsuzujeme žádnou z těchto stran, pouze bychom rádi upozornili, že 10 tisíc za značky na přání není ve srovnání se zahraničím zas tak moc.
Ve Velké Británii se totiž registrační značky považují za sběratelský artikl a vcelku volně se s nimi obchoduje. Některé níže jmenované značky tak nyní mohou mít i dvojnásobnou hodnotu, než za kterou byly před roky kupovány.
Motoristický web Autocar sestavit pořadí nejdražších registračních značek, jaké jsou v Anglii registrovány. Nebudeme vás dlouho napínat, ta nejdražší má hodnotu 15 milionů korun. Automobil na kterém se vozí má však hodnotu mnohonásobně vyšší.
1. Registrační značka: 25 O, hodnota 15,2 milionu
Ačkoliv se jedná o naprosto šílenou hodnotu, cena automobilu, který tato značka zdobí, je mnohonásobně větší. Jedná se totiž o Ferrari 250 GTO z roku 1961, které je považováno za nejdražší automobil, jaký byl kdy prodán v aukci. Jeho majitel za něj totiž zaplatil neskutečnou sumu 904 milionů korun.
2. Registrační značka: X 1, hodnota 14,77 milionu
O majiteli této registrační značky se toho příliš neví. Je známo pouze tolik, že byla zakoupena v roce 2012 a pravděpodobně nebude zdobit nárazník vozu BMW X1. Jen pro představu, za tuto značky byste si těchto BMW mohli pořídit cca 18.
3. Registrační značka: G 1, hodnota 14,7 milionu
Tato značka si držela svou výsostnou pozici druhé nejcennější RZ asi jen rok, než ji přeskočila výše jmenovaná X1. Ani o majiteli této registrační značky není příliš známo. Úsměvným faktem budiž alespoň skutečnost, že za tuto značku byste mohli vlastnit asi 28 Fordů Fiesta ST.
4. Registrační značka: F 1, hodnota 13 milionu
Tato registrační značka byla zakoupena zhruba před rokem, jejím vlastníkem je jistý Afzal Kahn a nezdobí McLaren F1, ale Bugatti Veyron. Předtím však byla umístěna na obyčejném Volvu S80. Pro pobavení, když Kahn v roce 2008 značku kupoval, mohl si za ní pořídit asi deset vozů Volvo S90 v nejvyšší výbavě.
5. Registrační značka: S 1, hodnota 11,8 milionu
Ani tato registrační značka nekoresponduje s automobilem, na kterém je umístěna. Místo sportovní Audi S1 byste jí totiž našli na voze Range Rover. V roce 2008, kdy byla značka zakoupena, bysta za ní však mohli pořídit cca 15 hot-hatchů S1.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.