Když jsme se v České republice konečně dočkali možnosti nechat si vyrobit značku na přání, byla z toho půlka národa štěstím bez sebe. Jakmile jsme se však dozvěděli, že nás jeden pár značek vyjde na 10 tisíc, zájem prudce opadl. Ve Velké Británii však nemají problém utratit za některé značky až 15 milionů korun.
Názory na "značky na přání" rozděluje společnost. Pro někoho jde o další možnost personalizace vozu, jiní v tom vidí zbytečně vyhozené peníze a sebestřednost. My neodsuzujeme žádnou z těchto stran, pouze bychom rádi upozornili, že 10 tisíc za značky na přání není ve srovnání se zahraničím zas tak moc.
Ve Velké Británii se totiž registrační značky považují za sběratelský artikl a vcelku volně se s nimi obchoduje. Některé níže jmenované značky tak nyní mohou mít i dvojnásobnou hodnotu, než za kterou byly před roky kupovány.
Motoristický web Autocar sestavit pořadí nejdražších registračních značek, jaké jsou v Anglii registrovány. Nebudeme vás dlouho napínat, ta nejdražší má hodnotu 15 milionů korun. Automobil na kterém se vozí má však hodnotu mnohonásobně vyšší.
1. Registrační značka: 25 O, hodnota 15,2 milionu
Ačkoliv se jedná o naprosto šílenou hodnotu, cena automobilu, který tato značka zdobí, je mnohonásobně větší. Jedná se totiž o Ferrari 250 GTO z roku 1961, které je považováno za nejdražší automobil, jaký byl kdy prodán v aukci. Jeho majitel za něj totiž zaplatil neskutečnou sumu 904 milionů korun.
2. Registrační značka: X 1, hodnota 14,77 milionu
O majiteli této registrační značky se toho příliš neví. Je známo pouze tolik, že byla zakoupena v roce 2012 a pravděpodobně nebude zdobit nárazník vozu BMW X1. Jen pro představu, za tuto značky byste si těchto BMW mohli pořídit cca 18.
3. Registrační značka: G 1, hodnota 14,7 milionu
Tato značka si držela svou výsostnou pozici druhé nejcennější RZ asi jen rok, než ji přeskočila výše jmenovaná X1. Ani o majiteli této registrační značky není příliš známo. Úsměvným faktem budiž alespoň skutečnost, že za tuto značku byste mohli vlastnit asi 28 Fordů Fiesta ST.
4. Registrační značka: F 1, hodnota 13 milionu
Tato registrační značka byla zakoupena zhruba před rokem, jejím vlastníkem je jistý Afzal Kahn a nezdobí McLaren F1, ale Bugatti Veyron. Předtím však byla umístěna na obyčejném Volvu S80. Pro pobavení, když Kahn v roce 2008 značku kupoval, mohl si za ní pořídit asi deset vozů Volvo S90 v nejvyšší výbavě.
5. Registrační značka: S 1, hodnota 11,8 milionu
Ani tato registrační značka nekoresponduje s automobilem, na kterém je umístěna. Místo sportovní Audi S1 byste jí totiž našli na voze Range Rover. V roce 2008, kdy byla značka zakoupena, bysta za ní však mohli pořídit cca 15 hot-hatchů S1.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?