Když jsme se v České republice konečně dočkali možnosti nechat si vyrobit značku na přání, byla z toho půlka národa štěstím bez sebe. Jakmile jsme se však dozvěděli, že nás jeden pár značek vyjde na 10 tisíc, zájem prudce opadl. Ve Velké Británii však nemají problém utratit za některé značky až 15 milionů korun.
Názory na "značky na přání" rozděluje společnost. Pro někoho jde o další možnost personalizace vozu, jiní v tom vidí zbytečně vyhozené peníze a sebestřednost. My neodsuzujeme žádnou z těchto stran, pouze bychom rádi upozornili, že 10 tisíc za značky na přání není ve srovnání se zahraničím zas tak moc.
Ve Velké Británii se totiž registrační značky považují za sběratelský artikl a vcelku volně se s nimi obchoduje. Některé níže jmenované značky tak nyní mohou mít i dvojnásobnou hodnotu, než za kterou byly před roky kupovány.
Motoristický web Autocar sestavit pořadí nejdražších registračních značek, jaké jsou v Anglii registrovány. Nebudeme vás dlouho napínat, ta nejdražší má hodnotu 15 milionů korun. Automobil na kterém se vozí má však hodnotu mnohonásobně vyšší.
1. Registrační značka: 25 O, hodnota 15,2 milionu
Ačkoliv se jedná o naprosto šílenou hodnotu, cena automobilu, který tato značka zdobí, je mnohonásobně větší. Jedná se totiž o Ferrari 250 GTO z roku 1961, které je považováno za nejdražší automobil, jaký byl kdy prodán v aukci. Jeho majitel za něj totiž zaplatil neskutečnou sumu 904 milionů korun.
2. Registrační značka: X 1, hodnota 14,77 milionu
O majiteli této registrační značky se toho příliš neví. Je známo pouze tolik, že byla zakoupena v roce 2012 a pravděpodobně nebude zdobit nárazník vozu BMW X1. Jen pro představu, za tuto značky byste si těchto BMW mohli pořídit cca 18.
3. Registrační značka: G 1, hodnota 14,7 milionu
Tato značka si držela svou výsostnou pozici druhé nejcennější RZ asi jen rok, než ji přeskočila výše jmenovaná X1. Ani o majiteli této registrační značky není příliš známo. Úsměvným faktem budiž alespoň skutečnost, že za tuto značku byste mohli vlastnit asi 28 Fordů Fiesta ST.
4. Registrační značka: F 1, hodnota 13 milionu
Tato registrační značka byla zakoupena zhruba před rokem, jejím vlastníkem je jistý Afzal Kahn a nezdobí McLaren F1, ale Bugatti Veyron. Předtím však byla umístěna na obyčejném Volvu S80. Pro pobavení, když Kahn v roce 2008 značku kupoval, mohl si za ní pořídit asi deset vozů Volvo S90 v nejvyšší výbavě.
5. Registrační značka: S 1, hodnota 11,8 milionu
Ani tato registrační značka nekoresponduje s automobilem, na kterém je umístěna. Místo sportovní Audi S1 byste jí totiž našli na voze Range Rover. V roce 2008, kdy byla značka zakoupena, bysta za ní však mohli pořídit cca 15 hot-hatchů S1.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?