Když jsme se v České republice konečně dočkali možnosti nechat si vyrobit značku na přání, byla z toho půlka národa štěstím bez sebe. Jakmile jsme se však dozvěděli, že nás jeden pár značek vyjde na 10 tisíc, zájem prudce opadl. Ve Velké Británii však nemají problém utratit za některé značky až 15 milionů korun.
Názory na "značky na přání" rozděluje společnost. Pro někoho jde o další možnost personalizace vozu, jiní v tom vidí zbytečně vyhozené peníze a sebestřednost. My neodsuzujeme žádnou z těchto stran, pouze bychom rádi upozornili, že 10 tisíc za značky na přání není ve srovnání se zahraničím zas tak moc.
Ve Velké Británii se totiž registrační značky považují za sběratelský artikl a vcelku volně se s nimi obchoduje. Některé níže jmenované značky tak nyní mohou mít i dvojnásobnou hodnotu, než za kterou byly před roky kupovány.
Motoristický web Autocar sestavit pořadí nejdražších registračních značek, jaké jsou v Anglii registrovány. Nebudeme vás dlouho napínat, ta nejdražší má hodnotu 15 milionů korun. Automobil na kterém se vozí má však hodnotu mnohonásobně vyšší.
1. Registrační značka: 25 O, hodnota 15,2 milionu
Ačkoliv se jedná o naprosto šílenou hodnotu, cena automobilu, který tato značka zdobí, je mnohonásobně větší. Jedná se totiž o Ferrari 250 GTO z roku 1961, které je považováno za nejdražší automobil, jaký byl kdy prodán v aukci. Jeho majitel za něj totiž zaplatil neskutečnou sumu 904 milionů korun.
2. Registrační značka: X 1, hodnota 14,77 milionu
O majiteli této registrační značky se toho příliš neví. Je známo pouze tolik, že byla zakoupena v roce 2012 a pravděpodobně nebude zdobit nárazník vozu BMW X1. Jen pro představu, za tuto značky byste si těchto BMW mohli pořídit cca 18.
3. Registrační značka: G 1, hodnota 14,7 milionu
Tato značka si držela svou výsostnou pozici druhé nejcennější RZ asi jen rok, než ji přeskočila výše jmenovaná X1. Ani o majiteli této registrační značky není příliš známo. Úsměvným faktem budiž alespoň skutečnost, že za tuto značku byste mohli vlastnit asi 28 Fordů Fiesta ST.
4. Registrační značka: F 1, hodnota 13 milionu
Tato registrační značka byla zakoupena zhruba před rokem, jejím vlastníkem je jistý Afzal Kahn a nezdobí McLaren F1, ale Bugatti Veyron. Předtím však byla umístěna na obyčejném Volvu S80. Pro pobavení, když Kahn v roce 2008 značku kupoval, mohl si za ní pořídit asi deset vozů Volvo S90 v nejvyšší výbavě.
5. Registrační značka: S 1, hodnota 11,8 milionu
Ani tato registrační značka nekoresponduje s automobilem, na kterém je umístěna. Místo sportovní Audi S1 byste jí totiž našli na voze Range Rover. V roce 2008, kdy byla značka zakoupena, bysta za ní však mohli pořídit cca 15 hot-hatchů S1.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?