Zdá se vám cena za značky na přání příliš vysoká? Britové ochotně platí i několik milionů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. července 2017, 16:46 Aktualizováno 13.7.2017, 09:01 Google+

Když jsme se v České republice konečně dočkali možnosti nechat si vyrobit značku na přání, byla z toho půlka národa štěstím bez sebe. Jakmile jsme se však dozvěděli, že nás jeden pár značek vyjde na 10 tisíc, zájem prudce opadl. Ve Velké Británii však nemají problém utratit za některé značky až 15 milionů korun.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Státní poznávací značka, ilustrační foto

Státní poznávací značka, ilustrační foto | foto: INCORP images

Sdílejte článek

Názory na "značky na přání" rozděluje společnost. Pro někoho jde o další možnost personalizace vozu, jiní v tom vidí zbytečně vyhozené peníze a sebestřednost. My neodsuzujeme žádnou z těchto stran, pouze bychom rádi upozornili, že 10 tisíc za značky na přání není ve srovnání se zahraničím zas tak moc. 

Ve Velké Británii se totiž registrační značky považují za sběratelský artikl a vcelku volně se s nimi obchoduje. Některé níže jmenované značky tak nyní mohou mít i dvojnásobnou hodnotu, než za kterou byly před roky kupovány.

Motoristický web Autocar sestavit pořadí nejdražších registračních značek, jaké jsou v Anglii registrovány. Nebudeme vás dlouho napínat, ta nejdražší má hodnotu 15 milionů korun. Automobil na kterém se vozí má však hodnotu mnohonásobně vyšší.

1. Registrační značka: 25 O, hodnota 15,2 milionu

img-responsive

Ferrari Classiche kompletně zrenovovalo model 250 GT SWB Berlinetta Competizione | foto: Ferrari S.p.a.

Ačkoliv se jedná o naprosto šílenou hodnotu, cena automobilu, který tato značka zdobí, je mnohonásobně větší. Jedná se totiž o Ferrari 250 GTO z roku 1961, které je považováno za nejdražší automobil, jaký byl kdy prodán v aukci. Jeho majitel za něj totiž zaplatil neskutečnou sumu 904 milionů korun.

2. Registrační značka: X 1, hodnota 14,77 milionu

O majiteli této registrační značky se toho příliš neví. Je známo pouze tolik, že byla zakoupena v roce 2012 a pravděpodobně nebude zdobit nárazník vozu BMW X1. Jen pro představu, za tuto značky byste si těchto BMW mohli pořídit cca 18.

3. Registrační značka: G 1, hodnota 14,7 milionu

Tato značka si držela svou výsostnou pozici druhé nejcennější RZ asi jen rok, než ji přeskočila výše jmenovaná X1. Ani o majiteli této registrační značky není příliš známo. Úsměvným faktem budiž alespoň skutečnost, že za tuto značku byste mohli vlastnit asi 28 Fordů Fiesta ST.

4. Registrační značka: F 1, hodnota 13 milionu

img-responsive

Bugatti Veyron | foto: wheelsage.org

Tato registrační značka byla zakoupena zhruba před rokem, jejím vlastníkem je jistý Afzal Kahn a nezdobí McLaren F1, ale Bugatti Veyron. Předtím však byla umístěna na obyčejném Volvu S80. Pro pobavení, když Kahn v roce 2008 značku kupoval, mohl si za ní pořídit asi deset vozů Volvo S90 v nejvyšší výbavě.

5. Registrační značka: S 1, hodnota 11,8 milionu

img-responsive

Range Rover | foto: Land Rover

Ani tato registrační značka nekoresponduje s automobilem, na kterém je umístěna. Místo sportovní Audi S1 byste jí totiž našli na voze Range Rover. V roce 2008, kdy byla značka zakoupena, bysta za ní však mohli pořídit cca 15 hot-hatchů S1.

Vytisknout

Diskuze: Zdá se vám cena za značky na přání příliš vysoká? Britové ochotně platí i několik milionů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Amar G. Bose

Fenomenální reproduktory BOSE aneb jak to všechno začalo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud