Pohled na 90 let starou Bugatti, projíždějící zatáčku bokem, je fascinující

Pohled na "driftující" Bugatti Type 35B je skutečně fascinující
Pohled na "driftující" Bugatti Type 35B je skutečně fascinující, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. července 2017 09:44
Sdílej:

Na nedávno konané akci Goodwood Festival of Speed (FOS) toho bylo k vidění mnoho. Od prvních pokusů o automobil, až po ty nejnovější a nejextrémnější sportovní vozy světa. Kromě toho však byly k vidění i závody starších sportovních vozů, ze kterých jejich řidiči dolovali absolutní maximum.

Jedním z takových strojů byla i modrá Bugatti Type 35B z roku 1927, za jejímž volantem usedl zkušený závodník Julian Majzub, který je ve světě známý právě pro své zkušenosti v závodech se staršími vozy, zvláště pak Bugatti. A své jedinečné schopnosti předvedl i nyní, během slavného závodu do kopce, který se v Goodwoodu každoročně koná a je jedním z hlavních lákadel.

Celá show začala již na startu, kdy po krátké mechanické přípravě světle modrá Bugattka doslova vystřelila ze startovního roštu za neskutečného zvuku motoru a její úzká kola měla několik metrů problém získat alespoň nějakou přilnavost.

Přetáčivost vozu tak na sebe nenechala dlouho čekat a hned v první zatáčce předvedl závodník s tímto historickým vozem nádherně zvládnutý smyk, který vypadá jak z filmu. Zbytkem závodní trati už se Bugattka prohnala bez jediného zaváhání a návštěvníci si tak mohli prohlédnout její elegantní tvary a hlavně poslechnout ten úžasný zvuk motoru.

Co se historie tohoto vozu týče, ve své době byla Bugatti Type 35 jedním z nejdravějších a nejextrémnějších vozů, jaký se mohl na závodní trati objevit. Pod kapotou se ukrýval řadový osmiválec o objemu 2,3 litru, který byl přeplňován kompresorem. Díky tomu vůz disponoval výkonem na tu dobu úctyhodných 140 koní.

Celkově se Bugatti Type 35 vyrobilo cca 400 kusů, v této konfiguraci jich však bylo pouze 45. V tehdejším Československu se tento typ vozu proslavil zejména ve spojení se závodnicí Eliškou Junkovou, mezi jejíž významné úspěchy patřilo například páté místo v závodě Targa Florio v roce 1928

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.