Na nedávno konané akci Goodwood Festival of Speed (FOS) toho bylo k vidění mnoho. Od prvních pokusů o automobil, až po ty nejnovější a nejextrémnější sportovní vozy světa. Kromě toho však byly k vidění i závody starších sportovních vozů, ze kterých jejich řidiči dolovali absolutní maximum.
Jedním z takových strojů byla i modrá Bugatti Type 35B z roku 1927, za jejímž volantem usedl zkušený závodník Julian Majzub, který je ve světě známý právě pro své zkušenosti v závodech se staršími vozy, zvláště pak Bugatti. A své jedinečné schopnosti předvedl i nyní, během slavného závodu do kopce, který se v Goodwoodu každoročně koná a je jedním z hlavních lákadel.
Celá show začala již na startu, kdy po krátké mechanické přípravě světle modrá Bugattka doslova vystřelila ze startovního roštu za neskutečného zvuku motoru a její úzká kola měla několik metrů problém získat alespoň nějakou přilnavost.
Přetáčivost vozu tak na sebe nenechala dlouho čekat a hned v první zatáčce předvedl závodník s tímto historickým vozem nádherně zvládnutý smyk, který vypadá jak z filmu. Zbytkem závodní trati už se Bugattka prohnala bez jediného zaváhání a návštěvníci si tak mohli prohlédnout její elegantní tvary a hlavně poslechnout ten úžasný zvuk motoru.
Co se historie tohoto vozu týče, ve své době byla Bugatti Type 35 jedním z nejdravějších a nejextrémnějších vozů, jaký se mohl na závodní trati objevit. Pod kapotou se ukrýval řadový osmiválec o objemu 2,3 litru, který byl přeplňován kompresorem. Díky tomu vůz disponoval výkonem na tu dobu úctyhodných 140 koní.
Celkově se Bugatti Type 35 vyrobilo cca 400 kusů, v této konfiguraci jich však bylo pouze 45. V tehdejším Československu se tento typ vozu proslavil zejména ve spojení se závodnicí Eliškou Junkovou, mezi jejíž významné úspěchy patřilo například páté místo v závodě Targa Florio v roce 1928
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.