Ačkoliv má tohle Ferrari 365 GTB sběratelskou hodnotu už jen díky svému datu výroby a perfektnímu stavu, jeho hodnotu do jisté míry navýší i jeho první majitel, kterým nebyl nikdo jiný než cenami ověšený hudebník Sir Elton John, který je sovu slabostí pro Ferrari dobře známý.
Sytě rudé Ferrari 365 GTB/4 vyrobené v roce 1972 si koupil Elton John v roce 1973, krátce po vydání velmi úspěšného alba "Goodbye Yellow Brick Road". V roce 1975 však vůz prodal a ten prošel rukami několika dalších majitelů - všichni však byli členy Ferrari klubu, takže vůz má kompletní historii oprav i majitelů.
U posledního majitele Ferrari zakotvilo na dlouhých 16 let, během kterých bylo garážováno a poctivě udržováno, bez ohledu na cenu. Snad i díky tomu je rudá barva karoserie "Rosso Chiaro" původní a v perfektní kondici. Totéž se dá říci o stavu karoserie i stavu interiéru, který je vyveden v tmavé kůži.
Pokud bychom se podívali na tachometr, zřejmě by vás zarazil údaj o nájezdu vozidla. Podobné skvosty totiž bývají většinu času pod plachtou a v garáži, tento však najel přes 131,000 kilometrů. Díky řádné péči to na něm však takřka nepoznáte.
Motor V12 chytá napoprvé a je stále připraven vydat stádo svých 352 koňských sil, díky kterým je tento vůz schopen dosáhnout maximální rychlosti 282 km/h. Pětistupňová manuální převodovka ve voze je také původní a také funguje bezchybně. Tento vůz tak musí být skutečná radost řídit.
Pokud patříte mezi vášnivé sběratele Ferrari a chcete tohle přidat do své sbírky, bude potřeba si připravit cca 15,5 až 17 milionů korun. Takový je odhad společnosti Silverstone Auctions, která má dražbu na starosti.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.