Ačkoliv má tohle Ferrari 365 GTB sběratelskou hodnotu už jen díky svému datu výroby a perfektnímu stavu, jeho hodnotu do jisté míry navýší i jeho první majitel, kterým nebyl nikdo jiný než cenami ověšený hudebník Sir Elton John, který je sovu slabostí pro Ferrari dobře známý.
Sytě rudé Ferrari 365 GTB/4 vyrobené v roce 1972 si koupil Elton John v roce 1973, krátce po vydání velmi úspěšného alba "Goodbye Yellow Brick Road". V roce 1975 však vůz prodal a ten prošel rukami několika dalších majitelů - všichni však byli členy Ferrari klubu, takže vůz má kompletní historii oprav i majitelů.
U posledního majitele Ferrari zakotvilo na dlouhých 16 let, během kterých bylo garážováno a poctivě udržováno, bez ohledu na cenu. Snad i díky tomu je rudá barva karoserie "Rosso Chiaro" původní a v perfektní kondici. Totéž se dá říci o stavu karoserie i stavu interiéru, který je vyveden v tmavé kůži.
Pokud bychom se podívali na tachometr, zřejmě by vás zarazil údaj o nájezdu vozidla. Podobné skvosty totiž bývají většinu času pod plachtou a v garáži, tento však najel přes 131,000 kilometrů. Díky řádné péči to na něm však takřka nepoznáte.
Motor V12 chytá napoprvé a je stále připraven vydat stádo svých 352 koňských sil, díky kterým je tento vůz schopen dosáhnout maximální rychlosti 282 km/h. Pětistupňová manuální převodovka ve voze je také původní a také funguje bezchybně. Tento vůz tak musí být skutečná radost řídit.
Pokud patříte mezi vášnivé sběratele Ferrari a chcete tohle přidat do své sbírky, bude potřeba si připravit cca 15,5 až 17 milionů korun. Takový je odhad společnosti Silverstone Auctions, která má dražbu na starosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.