Ačkoliv lidstvo sní o létajících autech již celá desetiletí, jejich vývoj postupuje jen velmi pomalu. Jedním z průkopníků v této oblasti je však společnost Moller, která stvořila skutečně první "létající auto" na světě. A to teď může být vaše, pokud si ho vydražíte na eBay.
Po více než 40 letech vývoje a neskutečně vysokých investicích se sen Paula Mollera o prodeji létajících aut začíná stávat realitou. K jeho smůle se však nejedná o prodej sériových výrobků, ale prvního prototypu "létajícího automobilu" Moller G90 M400 Skycar.
O tomto stroji již jste mohli bezpochyby slyšet nebo ho i vidět na videích. Vždyť začátek jeho vývoje se datuje až do roku 2001 a společnost vydala řadu publikací jak na téma techniky, na téma budoucnosti, ve které už není pro dopravní zácpy místo. Velkým vizím společnosti však stojí v cestě, jak to tak bývá, nedostatek financí. Po nezdařené crowdfundingové kampani a pokutách od finančního úřadu vykazuje společnost velké ztráty.
Podle různých vyjádření ze společnosti je však doba létajících automobilů vzdálená pouhé dva roky, tudíž je potřeba udělat vše, aby se společnost udržela a dokázala pokračovat ve vývoji. A jediným možným řešením se tak stal prodej prvního funkčního prototypu VTOL Moller M400 Skycar, který se na aukčním servru eBay draží od částky 1,000,000 dolarů, tedy cca 23 milionů korun.
Zdá se vám to hodně? Nemělo by. Společnost totiž podle různých odhadů investovala do vývoje těchto strojů cca 150,000,000 dolarů, což je zhruba 3,5 miliardy korun.
Ten, kdo se přesto rozhodně si tento stroj zakoupit, však ještě nebude moci se strojem létat. Jak se uvádí v dražbě na eBay, v současném stavu neodpovídá Moller M400 požadavkům amerického úřadu pro letectví, takže je to létající auto, které vlastně létat (alespoň legálně) nesmí.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?