Ačkoliv lidstvo sní o létajících autech již celá desetiletí, jejich vývoj postupuje jen velmi pomalu. Jedním z průkopníků v této oblasti je však společnost Moller, která stvořila skutečně první "létající auto" na světě. A to teď může být vaše, pokud si ho vydražíte na eBay.
Po více než 40 letech vývoje a neskutečně vysokých investicích se sen Paula Mollera o prodeji létajících aut začíná stávat realitou. K jeho smůle se však nejedná o prodej sériových výrobků, ale prvního prototypu "létajícího automobilu" Moller G90 M400 Skycar.
O tomto stroji již jste mohli bezpochyby slyšet nebo ho i vidět na videích. Vždyť začátek jeho vývoje se datuje až do roku 2001 a společnost vydala řadu publikací jak na téma techniky, na téma budoucnosti, ve které už není pro dopravní zácpy místo. Velkým vizím společnosti však stojí v cestě, jak to tak bývá, nedostatek financí. Po nezdařené crowdfundingové kampani a pokutách od finančního úřadu vykazuje společnost velké ztráty.
Podle různých vyjádření ze společnosti je však doba létajících automobilů vzdálená pouhé dva roky, tudíž je potřeba udělat vše, aby se společnost udržela a dokázala pokračovat ve vývoji. A jediným možným řešením se tak stal prodej prvního funkčního prototypu VTOL Moller M400 Skycar, který se na aukčním servru eBay draží od částky 1,000,000 dolarů, tedy cca 23 milionů korun.
Zdá se vám to hodně? Nemělo by. Společnost totiž podle různých odhadů investovala do vývoje těchto strojů cca 150,000,000 dolarů, což je zhruba 3,5 miliardy korun.
Ten, kdo se přesto rozhodně si tento stroj zakoupit, však ještě nebude moci se strojem létat. Jak se uvádí v dražbě na eBay, v současném stavu neodpovídá Moller M400 požadavkům amerického úřadu pro letectví, takže je to létající auto, které vlastně létat (alespoň legálně) nesmí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.