Ačkoliv lidstvo sní o létajících autech již celá desetiletí, jejich vývoj postupuje jen velmi pomalu. Jedním z průkopníků v této oblasti je však společnost Moller, která stvořila skutečně první "létající auto" na světě. A to teď může být vaše, pokud si ho vydražíte na eBay.
Po více než 40 letech vývoje a neskutečně vysokých investicích se sen Paula Mollera o prodeji létajících aut začíná stávat realitou. K jeho smůle se však nejedná o prodej sériových výrobků, ale prvního prototypu "létajícího automobilu" Moller G90 M400 Skycar.
O tomto stroji již jste mohli bezpochyby slyšet nebo ho i vidět na videích. Vždyť začátek jeho vývoje se datuje až do roku 2001 a společnost vydala řadu publikací jak na téma techniky, na téma budoucnosti, ve které už není pro dopravní zácpy místo. Velkým vizím společnosti však stojí v cestě, jak to tak bývá, nedostatek financí. Po nezdařené crowdfundingové kampani a pokutách od finančního úřadu vykazuje společnost velké ztráty.
Podle různých vyjádření ze společnosti je však doba létajících automobilů vzdálená pouhé dva roky, tudíž je potřeba udělat vše, aby se společnost udržela a dokázala pokračovat ve vývoji. A jediným možným řešením se tak stal prodej prvního funkčního prototypu VTOL Moller M400 Skycar, který se na aukčním servru eBay draží od částky 1,000,000 dolarů, tedy cca 23 milionů korun.
Zdá se vám to hodně? Nemělo by. Společnost totiž podle různých odhadů investovala do vývoje těchto strojů cca 150,000,000 dolarů, což je zhruba 3,5 miliardy korun.
Ten, kdo se přesto rozhodně si tento stroj zakoupit, však ještě nebude moci se strojem létat. Jak se uvádí v dražbě na eBay, v současném stavu neodpovídá Moller M400 požadavkům amerického úřadu pro letectví, takže je to létající auto, které vlastně létat (alespoň legálně) nesmí.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.