Ford Mustang je vozem, který zná snad i největší odpůrce automobilů na světě. Ovšem až s pomocí Carola Shelbyho začaly vznikat na základě těchto vozů skutečné skvosty na silnicích i závodních tratích. A jeden takový jde nyní do dražby až v neskutečně zachovalém stavu.
Podle dochovaných údajů se historie tohoto vozu začala psát 29.6.1965, kdy byl společností Shelby American sestaven. Vůz však nešel okamžitě na trh, ale byl ponechán ve společnosti pro potřeby zaměstnanců. O něco později však i tento kousek odcestoval na autosalon, konkrétně k dealerovi v Kansas City.
Ačkoliv nevíme přesně kdy se prodalo a jak se jmenoval jeho první vlastník, mělo se jednat o armádního důstojníka.V jeho vlastnictví se ovšem zdržel jen pár let a poté putoval do dalších rukou. Až do dnešních dnů tento Shelby vystřídal celkem 7 vlastníků, překvapivé ovšem je, že z cca 80% se jedná o původní vůz tovární vozidlo.
Všechny plechy jsou na voze původní, což dokazují sériová čísla, a nedotčená je i původní barva v odstínu Wimbledon white. Pod kapotou je umístěn původní 4,7 litrový motor V8 o výkonu 289 koní, který je také původní a ve skvělé kondici. Původní je i převodovka, kryty ventilů, brzdový válec, chladič i karburátor.
Oněch 20% věcí, které ve voze nejsou původní, se tak ukrývá v interiéru. Jedná se zejména o nově čalouněné přední sedačky, reprodukci zadního úložného prostoru a reprodukci ukazatele tlaku oleje. Zde však seznam končí a zbytek věcí je opět originální - z roku 1965. Bezpochyby se tak jedná o jeden z nejzachovalejších Mustangů / Shelby na světě.
To se samozřejmě podepíše i na jeho ceně. Aukční společnost RM Auctions sice odhad ceny ještě nezveřejnila, ovšem podle odhadu webu CarBuzz by cena mohla překročit půl milionu dolarů (11,5 milionu Kč).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?