Ford Mustang je vozem, který zná snad i největší odpůrce automobilů na světě. Ovšem až s pomocí Carola Shelbyho začaly vznikat na základě těchto vozů skutečné skvosty na silnicích i závodních tratích. A jeden takový jde nyní do dražby až v neskutečně zachovalém stavu.
Podle dochovaných údajů se historie tohoto vozu začala psát 29.6.1965, kdy byl společností Shelby American sestaven. Vůz však nešel okamžitě na trh, ale byl ponechán ve společnosti pro potřeby zaměstnanců. O něco později však i tento kousek odcestoval na autosalon, konkrétně k dealerovi v Kansas City.
Ačkoliv nevíme přesně kdy se prodalo a jak se jmenoval jeho první vlastník, mělo se jednat o armádního důstojníka.V jeho vlastnictví se ovšem zdržel jen pár let a poté putoval do dalších rukou. Až do dnešních dnů tento Shelby vystřídal celkem 7 vlastníků, překvapivé ovšem je, že z cca 80% se jedná o původní vůz tovární vozidlo.
Všechny plechy jsou na voze původní, což dokazují sériová čísla, a nedotčená je i původní barva v odstínu Wimbledon white. Pod kapotou je umístěn původní 4,7 litrový motor V8 o výkonu 289 koní, který je také původní a ve skvělé kondici. Původní je i převodovka, kryty ventilů, brzdový válec, chladič i karburátor.
Oněch 20% věcí, které ve voze nejsou původní, se tak ukrývá v interiéru. Jedná se zejména o nově čalouněné přední sedačky, reprodukci zadního úložného prostoru a reprodukci ukazatele tlaku oleje. Zde však seznam končí a zbytek věcí je opět originální - z roku 1965. Bezpochyby se tak jedná o jeden z nejzachovalejších Mustangů / Shelby na světě.
To se samozřejmě podepíše i na jeho ceně. Aukční společnost RM Auctions sice odhad ceny ještě nezveřejnila, ovšem podle odhadu webu CarBuzz by cena mohla překročit půl milionu dolarů (11,5 milionu Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?