Ford Mustang je vozem, který zná snad i největší odpůrce automobilů na světě. Ovšem až s pomocí Carola Shelbyho začaly vznikat na základě těchto vozů skutečné skvosty na silnicích i závodních tratích. A jeden takový jde nyní do dražby až v neskutečně zachovalém stavu.
Podle dochovaných údajů se historie tohoto vozu začala psát 29.6.1965, kdy byl společností Shelby American sestaven. Vůz však nešel okamžitě na trh, ale byl ponechán ve společnosti pro potřeby zaměstnanců. O něco později však i tento kousek odcestoval na autosalon, konkrétně k dealerovi v Kansas City.
Ačkoliv nevíme přesně kdy se prodalo a jak se jmenoval jeho první vlastník, mělo se jednat o armádního důstojníka.V jeho vlastnictví se ovšem zdržel jen pár let a poté putoval do dalších rukou. Až do dnešních dnů tento Shelby vystřídal celkem 7 vlastníků, překvapivé ovšem je, že z cca 80% se jedná o původní vůz tovární vozidlo.
Všechny plechy jsou na voze původní, což dokazují sériová čísla, a nedotčená je i původní barva v odstínu Wimbledon white. Pod kapotou je umístěn původní 4,7 litrový motor V8 o výkonu 289 koní, který je také původní a ve skvělé kondici. Původní je i převodovka, kryty ventilů, brzdový válec, chladič i karburátor.
Oněch 20% věcí, které ve voze nejsou původní, se tak ukrývá v interiéru. Jedná se zejména o nově čalouněné přední sedačky, reprodukci zadního úložného prostoru a reprodukci ukazatele tlaku oleje. Zde však seznam končí a zbytek věcí je opět originální - z roku 1965. Bezpochyby se tak jedná o jeden z nejzachovalejších Mustangů / Shelby na světě.
To se samozřejmě podepíše i na jeho ceně. Aukční společnost RM Auctions sice odhad ceny ještě nezveřejnila, ovšem podle odhadu webu CarBuzz by cena mohla překročit půl milionu dolarů (11,5 milionu Kč).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?