Stahování aut pro nově objevené závady bývá celkem časté. I když jsou vozidla podrobeny důkladnému testování dříve, než se dostanou do sériové výroby, nic neotestuje vozy tolik, jako reálný provoz. Své vozy nyní stahuje Mazda, jelikož objevená závada může snadno způsobit velké potíže.
Konkrétně se jedná o 228 tisíc vozidel modelové řady Mazda 3 a Mazda 6, které mohou mít problémy se špatně fungující parkovací brzdou. Naštěstí zatím nebyly nahlášeny žádná zranění, ke kterým by vlivem poruchy došlo.
Problém podle Japonské automobilky vzniká díky pronikání vody do brzdového třmenu vozidla, kde dochází k postupné korozi hřídele parkovací brzdy. To může mít za následek buď úplnou aktivaci či deaktivaci parkovací brzdy. Díky tomu se může parkovací brzda sama zapnout během jízdy, popřípadě se může zaparkované vozidlo rozjet.
Mazda začne postupně informovat veškerá dealerství a připravovat se na hromadné svolání a opravy, které začnou 21. srpna tohoto roku. Prodejci zkontrolují aktivační hřídel parkovací brzdy uvnitř brzdových čelistí. Všechny zkorodované budou nahrazeny novým upraveným brzdovým třmenem. Tam, kde bude hřídel parkovací brzdy v pořádku, dojde k výměně pouze problémových dílů tak, aby už k žádnému dalšímu pronikání vody do brzdových třmenů nedocházelo.
Veškeré opravy budou samozřejmě prováděny bezplatně. Problém se týká modelů Mazda 3 vyrobených mezi roky 2014 a 2016, a Mazdy 6 vyrobené od roku 2014 do roku 2015. Celkový počet vozidel s touto závadou je vyčíslen na 227 814. Naposledy Mazda stahovala téměř 760 tisíc vozidel pro problémy s vyklápěním zadních dveří.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?