Stahování aut pro nově objevené závady bývá celkem časté. I když jsou vozidla podrobeny důkladnému testování dříve, než se dostanou do sériové výroby, nic neotestuje vozy tolik, jako reálný provoz. Své vozy nyní stahuje Mazda, jelikož objevená závada může snadno způsobit velké potíže.
Konkrétně se jedná o 228 tisíc vozidel modelové řady Mazda 3 a Mazda 6, které mohou mít problémy se špatně fungující parkovací brzdou. Naštěstí zatím nebyly nahlášeny žádná zranění, ke kterým by vlivem poruchy došlo.
Problém podle Japonské automobilky vzniká díky pronikání vody do brzdového třmenu vozidla, kde dochází k postupné korozi hřídele parkovací brzdy. To může mít za následek buď úplnou aktivaci či deaktivaci parkovací brzdy. Díky tomu se může parkovací brzda sama zapnout během jízdy, popřípadě se může zaparkované vozidlo rozjet.
Mazda začne postupně informovat veškerá dealerství a připravovat se na hromadné svolání a opravy, které začnou 21. srpna tohoto roku. Prodejci zkontrolují aktivační hřídel parkovací brzdy uvnitř brzdových čelistí. Všechny zkorodované budou nahrazeny novým upraveným brzdovým třmenem. Tam, kde bude hřídel parkovací brzdy v pořádku, dojde k výměně pouze problémových dílů tak, aby už k žádnému dalšímu pronikání vody do brzdových třmenů nedocházelo.
Veškeré opravy budou samozřejmě prováděny bezplatně. Problém se týká modelů Mazda 3 vyrobených mezi roky 2014 a 2016, a Mazdy 6 vyrobené od roku 2014 do roku 2015. Celkový počet vozidel s touto závadou je vyčíslen na 227 814. Naposledy Mazda stahovala téměř 760 tisíc vozidel pro problémy s vyklápěním zadních dveří.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.