Stahování aut pro nově objevené závady bývá celkem časté. I když jsou vozidla podrobeny důkladnému testování dříve, než se dostanou do sériové výroby, nic neotestuje vozy tolik, jako reálný provoz. Své vozy nyní stahuje Mazda, jelikož objevená závada může snadno způsobit velké potíže.
Konkrétně se jedná o 228 tisíc vozidel modelové řady Mazda 3 a Mazda 6, které mohou mít problémy se špatně fungující parkovací brzdou. Naštěstí zatím nebyly nahlášeny žádná zranění, ke kterým by vlivem poruchy došlo.
Problém podle Japonské automobilky vzniká díky pronikání vody do brzdového třmenu vozidla, kde dochází k postupné korozi hřídele parkovací brzdy. To může mít za následek buď úplnou aktivaci či deaktivaci parkovací brzdy. Díky tomu se může parkovací brzda sama zapnout během jízdy, popřípadě se může zaparkované vozidlo rozjet.
Mazda začne postupně informovat veškerá dealerství a připravovat se na hromadné svolání a opravy, které začnou 21. srpna tohoto roku. Prodejci zkontrolují aktivační hřídel parkovací brzdy uvnitř brzdových čelistí. Všechny zkorodované budou nahrazeny novým upraveným brzdovým třmenem. Tam, kde bude hřídel parkovací brzdy v pořádku, dojde k výměně pouze problémových dílů tak, aby už k žádnému dalšímu pronikání vody do brzdových třmenů nedocházelo.
Veškeré opravy budou samozřejmě prováděny bezplatně. Problém se týká modelů Mazda 3 vyrobených mezi roky 2014 a 2016, a Mazdy 6 vyrobené od roku 2014 do roku 2015. Celkový počet vozidel s touto závadou je vyčíslen na 227 814. Naposledy Mazda stahovala téměř 760 tisíc vozidel pro problémy s vyklápěním zadních dveří.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?