Pokud jste náhodou vyhráli v loterii a už nevíte co s penězi, možná vás napadne pořídit si luxusní sportovní vůz. A pokud jste vyhráli opravdu hodně, možná vás napadne pořídit si Bugatti Veyron. Kolik však stojí údržba podobného vozu?
Pojďme ale začít od začátku. Pokud byste si opravdu chtěli pořídit Bugatti Veyron, budete muset začít hledat v zahraničí, protože v České republice byste jich příliš nenašli - natož nějaký na prodej. Pokud se ale podíváme na zahraniční server Mobile.de, situace je radostnější co se nabídky týče, cenově to však žádná sláva není.
V době psaní tohoto článku je nejlevnějším Veyronem na evropském kontinentu tmavě modrý vůz vyrobený v květnu 2008 s nájezdem 23,207 kilometrů o výkonu 736 kW (1,001 k). Pokud byste si ale chtěli vůz prohlédnout, budete muset letět do anglického města Kingsley. A cena? 1,199,995 liber odpovídá zhruba 35,8 milionu korun. Pořízením však vše jen začíná.
O tom se ostatně minulý rok rozpovídal pro web Road and Track i osmadvacetiletý Carl Hartley, který provozuje obchod s rychlými a exkluzivními vozy. Jednou z prvních věcí, do které musel zainvestovat, byly nové speciální pneumatiky Michelin.
Aby vůz mohl dosahovat vysokých rychlostí a zůstal bezpečným, musela pro něj společnost Michellin vyvinout zcela nový druh pneumatik, jejichž životnost je limitována dobou 5 let. Poté přestanou pneumatiky správně fungovat a je nutné je vyměnit. Cena? 32,000 liber odpovídá cca 995,000 korun.
Kdykoliv si ale kupujete nový automobil, je také důležité vzít ho na prohlídku v servisu, kde provedou základní údržbu včetně výměny oleje. Zatímco u normálních aut je to otázka pár tisíc, u Bugatti Veyron se pohybujeme okolo 41,000 dolarů - tedy cca 941,000 korun.
Když už tedy máme vůz zkontrolovaný a připravený vyjet na silnice, je potřeba ho ještě pojistit. Zde se samozřejmě dostáváme na tenký led, neboť v každé zemi se pojistky vypočítávají jinak. Osmadvacetiletý Carl nechtěl číslo říct, neboť v jeho případě proti němu jde i jeho nízký věk. Naznačil však, že za roční pojistné by si mohl každý rok koupit nový vůz.
A samozřejmě neopomenutelná otázka typického českého řidiče - kolik to žere? No, žere to hodně. Kombinoaná spotřeba se pohybuje okolo 24.2 l/100Km, ale věřte těmto údajům. Pokud se rozhodnete jet s Veyronem rychlostí 300 km/h, vycucne palivovou nádrž již za 12 minut.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?