Pokud jste náhodou vyhráli v loterii a už nevíte co s penězi, možná vás napadne pořídit si luxusní sportovní vůz. A pokud jste vyhráli opravdu hodně, možná vás napadne pořídit si Bugatti Veyron. Kolik však stojí údržba podobného vozu?
Pojďme ale začít od začátku. Pokud byste si opravdu chtěli pořídit Bugatti Veyron, budete muset začít hledat v zahraničí, protože v České republice byste jich příliš nenašli - natož nějaký na prodej. Pokud se ale podíváme na zahraniční server Mobile.de, situace je radostnější co se nabídky týče, cenově to však žádná sláva není.
V době psaní tohoto článku je nejlevnějším Veyronem na evropském kontinentu tmavě modrý vůz vyrobený v květnu 2008 s nájezdem 23,207 kilometrů o výkonu 736 kW (1,001 k). Pokud byste si ale chtěli vůz prohlédnout, budete muset letět do anglického města Kingsley. A cena? 1,199,995 liber odpovídá zhruba 35,8 milionu korun. Pořízením však vše jen začíná.
O tom se ostatně minulý rok rozpovídal pro web Road and Track i osmadvacetiletý Carl Hartley, který provozuje obchod s rychlými a exkluzivními vozy. Jednou z prvních věcí, do které musel zainvestovat, byly nové speciální pneumatiky Michelin.
Aby vůz mohl dosahovat vysokých rychlostí a zůstal bezpečným, musela pro něj společnost Michellin vyvinout zcela nový druh pneumatik, jejichž životnost je limitována dobou 5 let. Poté přestanou pneumatiky správně fungovat a je nutné je vyměnit. Cena? 32,000 liber odpovídá cca 995,000 korun.
Kdykoliv si ale kupujete nový automobil, je také důležité vzít ho na prohlídku v servisu, kde provedou základní údržbu včetně výměny oleje. Zatímco u normálních aut je to otázka pár tisíc, u Bugatti Veyron se pohybujeme okolo 41,000 dolarů - tedy cca 941,000 korun.
Když už tedy máme vůz zkontrolovaný a připravený vyjet na silnice, je potřeba ho ještě pojistit. Zde se samozřejmě dostáváme na tenký led, neboť v každé zemi se pojistky vypočítávají jinak. Osmadvacetiletý Carl nechtěl číslo říct, neboť v jeho případě proti němu jde i jeho nízký věk. Naznačil však, že za roční pojistné by si mohl každý rok koupit nový vůz.
A samozřejmě neopomenutelná otázka typického českého řidiče - kolik to žere? No, žere to hodně. Kombinoaná spotřeba se pohybuje okolo 24.2 l/100Km, ale věřte těmto údajům. Pokud se rozhodnete jet s Veyronem rychlostí 300 km/h, vycucne palivovou nádrž již za 12 minut.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.