Automobilka Volvo si stanovila velmi ambiciozní cíl. Od roku 2020 by v žádném z jejich automobilů neměl nikdo zemřít ani být vážně zraněn. Za tímto účelem Volvo vyvíjí i řadu bezpečnostních systémů, včetně těch na detekci velké zvěře.
Například model S90 je tak schopen ve dne i v noci detekovat zvířata jako koně, losy nebo soby. Problémem se však překvapivě stali klokani. Podle informací zveřejněných na webu Motor1 totiž jejich pohyb mate systém na detekci velké zvěře "Large Animal Detection system".
Tento systém totiž využívá silnici jako referenční bod, podle kterého určuje vzdálenost zvířete před vozidlem. Pokud tak klokan na silnici stojí, systém jeho vzdálenost určí správně. Jakmile však vyskočí, systém si začne myslet, že klokan je daleko.
Ačkoliv je klokani typičtí endemité, vyskytující se jen v Austrálii, pro bezpečnost na silnicích jsou velkou výzvou. Ročně totiž dochází k cca 16,000 srážkám mezi klokany a automobily. To je samozřejmě nebezpečné jak pro populaci klokanů, tak pro řidiče vozidel. Váha některých druhů klokanovitých totiž může dosahovat několika desítek kilogramů.
Odborníci z Volva tak v Austrálii zkouší nové systémy využívající několik radarů a kamer. S jejich pomocí by měl být systém "Large Animal Detection system" schopen klokany včas zaregistrovat, sledovat je a v případě hrozící srážky zastavit automobil.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?