Automobily značky Tesla patří mezi fascinující stroje jak po stránce technické, tak technologické. Obdiv však budí i u koček, které si z těchto vozů rády dělají prolézačku. Mnohdy však nevědí, jak se dostat z vozu ven. V ten moment musí nastoupit mechanici.
Jednou z předností vozů značky Tesla je naprosté ticho, které slyšíte během jízdy. Pokud tak ráno přijdete ke svému vozu, ze kterého se ozývá mňoukání, je celkem jasné, že se děje něco zvláštního. A přesně to se stalo i člověku, který celý incident umístil formou videa na YouTube.
Když ráno přišel ke svému vozu Tesla Model X, uslyšel z něj vycházet zvláštní zvuky. Později se ukázalo, že jde o mňoukání, které vychází odněkud ze zadní části vozu. Po chvilce dalšího hledání byl nakonec jako zdroj hluku určen zadní nárazník.
Zatímco u většiny automobilů by nebyl žádný problém se do něj dostat od podvozku, Tesla má podvozek svých aut pečlivě zakrytovaný. To má kromě ochrany důležitých komponent i vliv na lepší aerodynamiku, ovšem pokud se dostanete do takovéto situace, nezbývá než se s vozem vypravit do servisu.
A přesně to také majitel Tesly udělal. V servisním středisku automobilky pak natočil další video, které zachycuje technika, který po uvolnění několika šroubů držících plastový kryt podvozku vytahuje malým otvorem malé zrzavé kotě. Podle jeho čipernosti a ukřičenosti se však zdá, že kotě přežilo 14 hodin uvnitř automobilu i jízdu do servisního střediska bez úhony. Jeden ze servisních techniků se navíc kotěte později ujal.
V případě vozidel Tesla se však nejedná o první takový případ. Po krátkém hledání na YouTube se nám podařilo najít i případ z roku 2015, kdy se jiné zvědavé kotě dostalo do podvozku automobilu Tesla Model S. I v tomto případě bylo nutné částečně odstranit spodní kryt vozu a až poté bylo možné kotě z vozu vyprostit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.