Jeden šťastlivec z USA si užil vánoce mnohem dříve, než zbytek světa. Jak jinak nazvat moment, kdy vám jako prvnímu člověku na světě doručí Lamborghini svůj nejexkluzivnější model Lamborghini Centenario Roadster? Pokud byste však čekali, že vůz doručili majiteli před dům s mašlí na střeše, velmi byste se mýlili. Vůz totiž přicestoval v dřevěné bedně
Účel obrovské dřevěné krabice, ve které se Centenario přepravuje, je jednoduchý. Ochránit karoserii i lak před jakýmkoliv poškozením, ať už mechanickým či od matky přírody.Uvnitř nevzhledné krabice se však ukrývá jeden z nejexkluzivnějších vozů na světě, skryt pouze pod speciální plachtou.
Video, které bylo na internetu zveřejněno včera, zachycuje celý proces vykládání vozu z nákladního automobilu, opatrné rozebírání dřevěné bedny i slavnostní stažení plachty a odhalení celé krásy tohoto vozu, který patří mezi jeden z pouhých 20 vyrobených Centenario roadsterů na světě.
Vyvrcholením celé akce je pak první nastartování mistrovského díla v podobě 6.5 litrového atmosferického motoru V12, který technici z továrny v Boloně vyladili na výkon 770 koní a točivý moment 690 Nm. Ten je díky sedmistupňové automatické převodovce přenášen na všechny čtyři kola, díky čemuž zvládne Centenario akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a maximální rychlost se zastaví až na 350 km/h.
Lamborghini celkem vytvořilo pouze 40 těchto vozů. Polovina dostala uzavřenou karoserii, druhá polovina má podobu roadsteru. Ačkoliv každý vůz vyšel majitele na necelé 2 miliony dolarů (cca 47 milionů korun), všechny byly velmi rychle rezervovány.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?