Jeden šťastlivec z USA si užil vánoce mnohem dříve, než zbytek světa. Jak jinak nazvat moment, kdy vám jako prvnímu člověku na světě doručí Lamborghini svůj nejexkluzivnější model Lamborghini Centenario Roadster? Pokud byste však čekali, že vůz doručili majiteli před dům s mašlí na střeše, velmi byste se mýlili. Vůz totiž přicestoval v dřevěné bedně
Účel obrovské dřevěné krabice, ve které se Centenario přepravuje, je jednoduchý. Ochránit karoserii i lak před jakýmkoliv poškozením, ať už mechanickým či od matky přírody.Uvnitř nevzhledné krabice se však ukrývá jeden z nejexkluzivnějších vozů na světě, skryt pouze pod speciální plachtou.
Video, které bylo na internetu zveřejněno včera, zachycuje celý proces vykládání vozu z nákladního automobilu, opatrné rozebírání dřevěné bedny i slavnostní stažení plachty a odhalení celé krásy tohoto vozu, který patří mezi jeden z pouhých 20 vyrobených Centenario roadsterů na světě.
Vyvrcholením celé akce je pak první nastartování mistrovského díla v podobě 6.5 litrového atmosferického motoru V12, který technici z továrny v Boloně vyladili na výkon 770 koní a točivý moment 690 Nm. Ten je díky sedmistupňové automatické převodovce přenášen na všechny čtyři kola, díky čemuž zvládne Centenario akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a maximální rychlost se zastaví až na 350 km/h.
Lamborghini celkem vytvořilo pouze 40 těchto vozů. Polovina dostala uzavřenou karoserii, druhá polovina má podobu roadsteru. Ačkoliv každý vůz vyšel majitele na necelé 2 miliony dolarů (cca 47 milionů korun), všechny byly velmi rychle rezervovány.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.