Jeden šťastlivec z USA si užil vánoce mnohem dříve, než zbytek světa. Jak jinak nazvat moment, kdy vám jako prvnímu člověku na světě doručí Lamborghini svůj nejexkluzivnější model Lamborghini Centenario Roadster? Pokud byste však čekali, že vůz doručili majiteli před dům s mašlí na střeše, velmi byste se mýlili. Vůz totiž přicestoval v dřevěné bedně
Účel obrovské dřevěné krabice, ve které se Centenario přepravuje, je jednoduchý. Ochránit karoserii i lak před jakýmkoliv poškozením, ať už mechanickým či od matky přírody.Uvnitř nevzhledné krabice se však ukrývá jeden z nejexkluzivnějších vozů na světě, skryt pouze pod speciální plachtou.
Video, které bylo na internetu zveřejněno včera, zachycuje celý proces vykládání vozu z nákladního automobilu, opatrné rozebírání dřevěné bedny i slavnostní stažení plachty a odhalení celé krásy tohoto vozu, který patří mezi jeden z pouhých 20 vyrobených Centenario roadsterů na světě.
Vyvrcholením celé akce je pak první nastartování mistrovského díla v podobě 6.5 litrového atmosferického motoru V12, který technici z továrny v Boloně vyladili na výkon 770 koní a točivý moment 690 Nm. Ten je díky sedmistupňové automatické převodovce přenášen na všechny čtyři kola, díky čemuž zvládne Centenario akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a maximální rychlost se zastaví až na 350 km/h.
Lamborghini celkem vytvořilo pouze 40 těchto vozů. Polovina dostala uzavřenou karoserii, druhá polovina má podobu roadsteru. Ačkoliv každý vůz vyšel majitele na necelé 2 miliony dolarů (cca 47 milionů korun), všechny byly velmi rychle rezervovány.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.