Během posledních let už přišly z Iráku, Sýrie i Libye desítky fotografií různých obrněných strojů, které byly postaveny na základech běžných osobních automobilů, off-roadů nebo náklaďáků. Tato přestavby Toyoty Hilux je však šílená.
Série těchto fotek se objevila před cca 19 hodinami na twitterovém účtu @Objekt432Y, který pravidelně sleduje a sdílí fotky techniky, která byla vyrobena, spozorována nebo zajata během bojů na středním východě.
Ačkoliv je to na první pohled zcela k neuvěření, na těchto fotografiích je těžce modifikovaná Toyota Hilux modelové řady 2015+, která byla pancéřována a sloužila členům takzvaného Islámského státu k přepravě bojovníků do bojových zón. Nyní ji však využívá některá ze skupin bojujících proti IS k přepravě munice.
Jak už je z fotografií patrné, Toyota byla od základů přestavěna. Jediné, podle čeho se dá vůz identifikovat, je tak část palubní desky, která je vidět na jedné z fotografií interiéru.
Pancéřování které je na voze instalováno je však skutečně propracované. Zahrnuje i snadno demontovatelné kryty kol, střílny na boku nástavby a částečně uzavíratelný průhled pro řidiče. Pod pancéřovanou kapotou tohoto monstra se pravděpodobně nachází čtyřválcový benzínový motor 1TR-FE o objemu 2 litry a výkonu 139 koní.O dostatečný přívod vzduchu k němu se stará mříž v čele vozu, nad kterou je umístěn světlomet pro jízdu v noci.
Ačkoliv neznáme váhu vozu, je celkem jasné, že s touto pancéřovou nástavbou se bude pohybovat v řádech několika tun. Motor o výkonu necelých 140 koní a 189 Nm se tak musí pořádně zapotit při snaze rozpohybovat tento kolos.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?