Volkswagen potvrdil spekulace o vývoji nové dodávky, která odkazuje na legendární mikrobus T1. Vzhled i technika nového vozu budou odvozeny od konceptu I.D. Buzz, který se představil letos na autosalonu v Detroitu.
Spekulace o vývoji nového mikrobusu, který vychází z konceptu I.D. Buzz, potvrdil během rozhovoru pro motoristický web Autocar sám Herbert Diess, šéf Volkswagenu. Stalo se tak v pátek, po představení nové generace Volkswagenu Polo.
Důvodů k vzniku nového mikrobusu Volkswagen je hned několik, jako jeden z prvních však Diess uvádí emoce, které si lidé k vozu utvářejí. Právě díky emocím a nostalgii se daří Volkswagenu prodávat v USA velké množství modelu Beetle. Nový mikrobus, který by odkazoval na legendární T1, by tak mohl mít velkou šanci tento úspěch zopakovat.
Základem pro stavbu této nové kompaktní dodávky by měl být koncept I.D. Buzz, který už během představení na Detroitském autosalonu zdvihl velkou vlnu zájmu. Navíc má být elektricky poháněn, což by jen podpořilo snahu Volkswagenu prodávat do roku 2025 až 3 miiony elektromobilů ročně.
Elektromobily navíc mají zaplnit místo po dieselových motorech, o které poslední dobou prudce klesá zájem. Svůj podíl na tom má kauza Dieselgate i různé restrikce vztahující se k provozu dieselových automobilů ve městech.
Samotný I.D. Buzz byl postaven na nové, čistě elektrické, platformě MEB. Díky bateriím uloženým v podlaze by měl nabízet dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití a dva elektromotory zajišťují pohon všech kol. Mimo to má I.D Buzz nabídnout i prostornou kabinu, která pojme 8 cestujících. Těm by měly cestu zpříjemnit nejnovější technologie, mezi které patří pokročilé autonomní řízení nebo systémy rozšířené reality.
Pokusů o reinkarnaci modelu T1 už se během let objevilo několik, často však ztroskotaly na nízké bezpečnosti vozidel s plochou přídí a absenci kompaktního pohonného ústrojí, které by nezabíralo příliš místa. S pokrokem doby i technologií se však zdá, že legendární Hippie Van dostane svého nástupce.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.