Volkswagen potvrdil spekulace o vývoji nové dodávky, která odkazuje na legendární mikrobus T1. Vzhled i technika nového vozu budou odvozeny od konceptu I.D. Buzz, který se představil letos na autosalonu v Detroitu.
Spekulace o vývoji nového mikrobusu, který vychází z konceptu I.D. Buzz, potvrdil během rozhovoru pro motoristický web Autocar sám Herbert Diess, šéf Volkswagenu. Stalo se tak v pátek, po představení nové generace Volkswagenu Polo.
Důvodů k vzniku nového mikrobusu Volkswagen je hned několik, jako jeden z prvních však Diess uvádí emoce, které si lidé k vozu utvářejí. Právě díky emocím a nostalgii se daří Volkswagenu prodávat v USA velké množství modelu Beetle. Nový mikrobus, který by odkazoval na legendární T1, by tak mohl mít velkou šanci tento úspěch zopakovat.
Základem pro stavbu této nové kompaktní dodávky by měl být koncept I.D. Buzz, který už během představení na Detroitském autosalonu zdvihl velkou vlnu zájmu. Navíc má být elektricky poháněn, což by jen podpořilo snahu Volkswagenu prodávat do roku 2025 až 3 miiony elektromobilů ročně.
Elektromobily navíc mají zaplnit místo po dieselových motorech, o které poslední dobou prudce klesá zájem. Svůj podíl na tom má kauza Dieselgate i různé restrikce vztahující se k provozu dieselových automobilů ve městech.
Samotný I.D. Buzz byl postaven na nové, čistě elektrické, platformě MEB. Díky bateriím uloženým v podlaze by měl nabízet dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití a dva elektromotory zajišťují pohon všech kol. Mimo to má I.D Buzz nabídnout i prostornou kabinu, která pojme 8 cestujících. Těm by měly cestu zpříjemnit nejnovější technologie, mezi které patří pokročilé autonomní řízení nebo systémy rozšířené reality.
Pokusů o reinkarnaci modelu T1 už se během let objevilo několik, často však ztroskotaly na nízké bezpečnosti vozidel s plochou přídí a absenci kompaktního pohonného ústrojí, které by nezabíralo příliš místa. S pokrokem doby i technologií se však zdá, že legendární Hippie Van dostane svého nástupce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.