Volkswagen potvrdil spekulace o vývoji nové dodávky, která odkazuje na legendární mikrobus T1. Vzhled i technika nového vozu budou odvozeny od konceptu I.D. Buzz, který se představil letos na autosalonu v Detroitu.
Spekulace o vývoji nového mikrobusu, který vychází z konceptu I.D. Buzz, potvrdil během rozhovoru pro motoristický web Autocar sám Herbert Diess, šéf Volkswagenu. Stalo se tak v pátek, po představení nové generace Volkswagenu Polo.
Důvodů k vzniku nového mikrobusu Volkswagen je hned několik, jako jeden z prvních však Diess uvádí emoce, které si lidé k vozu utvářejí. Právě díky emocím a nostalgii se daří Volkswagenu prodávat v USA velké množství modelu Beetle. Nový mikrobus, který by odkazoval na legendární T1, by tak mohl mít velkou šanci tento úspěch zopakovat.
Základem pro stavbu této nové kompaktní dodávky by měl být koncept I.D. Buzz, který už během představení na Detroitském autosalonu zdvihl velkou vlnu zájmu. Navíc má být elektricky poháněn, což by jen podpořilo snahu Volkswagenu prodávat do roku 2025 až 3 miiony elektromobilů ročně.
Elektromobily navíc mají zaplnit místo po dieselových motorech, o které poslední dobou prudce klesá zájem. Svůj podíl na tom má kauza Dieselgate i různé restrikce vztahující se k provozu dieselových automobilů ve městech.
Samotný I.D. Buzz byl postaven na nové, čistě elektrické, platformě MEB. Díky bateriím uloženým v podlaze by měl nabízet dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití a dva elektromotory zajišťují pohon všech kol. Mimo to má I.D Buzz nabídnout i prostornou kabinu, která pojme 8 cestujících. Těm by měly cestu zpříjemnit nejnovější technologie, mezi které patří pokročilé autonomní řízení nebo systémy rozšířené reality.
Pokusů o reinkarnaci modelu T1 už se během let objevilo několik, často však ztroskotaly na nízké bezpečnosti vozidel s plochou přídí a absenci kompaktního pohonného ústrojí, které by nezabíralo příliš místa. S pokrokem doby i technologií se však zdá, že legendární Hippie Van dostane svého nástupce.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?