Volkswagen potvrdil spekulace o vývoji nové dodávky, která odkazuje na legendární mikrobus T1. Vzhled i technika nového vozu budou odvozeny od konceptu I.D. Buzz, který se představil letos na autosalonu v Detroitu.
Spekulace o vývoji nového mikrobusu, který vychází z konceptu I.D. Buzz, potvrdil během rozhovoru pro motoristický web Autocar sám Herbert Diess, šéf Volkswagenu. Stalo se tak v pátek, po představení nové generace Volkswagenu Polo.
Důvodů k vzniku nového mikrobusu Volkswagen je hned několik, jako jeden z prvních však Diess uvádí emoce, které si lidé k vozu utvářejí. Právě díky emocím a nostalgii se daří Volkswagenu prodávat v USA velké množství modelu Beetle. Nový mikrobus, který by odkazoval na legendární T1, by tak mohl mít velkou šanci tento úspěch zopakovat.
Základem pro stavbu této nové kompaktní dodávky by měl být koncept I.D. Buzz, který už během představení na Detroitském autosalonu zdvihl velkou vlnu zájmu. Navíc má být elektricky poháněn, což by jen podpořilo snahu Volkswagenu prodávat do roku 2025 až 3 miiony elektromobilů ročně.
Elektromobily navíc mají zaplnit místo po dieselových motorech, o které poslední dobou prudce klesá zájem. Svůj podíl na tom má kauza Dieselgate i různé restrikce vztahující se k provozu dieselových automobilů ve městech.
Samotný I.D. Buzz byl postaven na nové, čistě elektrické, platformě MEB. Díky bateriím uloženým v podlaze by měl nabízet dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití a dva elektromotory zajišťují pohon všech kol. Mimo to má I.D Buzz nabídnout i prostornou kabinu, která pojme 8 cestujících. Těm by měly cestu zpříjemnit nejnovější technologie, mezi které patří pokročilé autonomní řízení nebo systémy rozšířené reality.
Pokusů o reinkarnaci modelu T1 už se během let objevilo několik, často však ztroskotaly na nízké bezpečnosti vozidel s plochou přídí a absenci kompaktního pohonného ústrojí, které by nezabíralo příliš místa. S pokrokem doby i technologií se však zdá, že legendární Hippie Van dostane svého nástupce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?