Rolls-Royce Sweptail, který se minulý měsíc ukázal světu na výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este, vstoupil do paměti většiny z nás jako nejdražší automobil světa. Názory na jeho vzhled však rozdělily společnost. Proto přišel grafický mág X-Tomi a Swepatailu trochu pomohl.
S cenou přes 13 milionů dolarů (cca 303 milionů Kč) se zapsal Rolls-Royce Sweptail do historie jako nejdražší nové vozidlo na světě. Jeho cenu do velké míry ovlivnilo to, že jde o jedinečný kousek, který už jinde na světě nenajdete.
Na platformě poslední generace Rolls-Royce Phantom Coupe tak vznikl vůz, který byl zhotoven v jednom jediném provedení přímo na přání bohatého zákazníka. Automobily tak kombinuje luxus a styl vozidel z dvacátých a třicátých let s technikou nového vozu.
Pro mnoho lidí je však tento vůz jen důkazem rčení, že za peníze si vkus nekoupíš. Možná i proto se vozu chopil designér X-Tomi Design a ze Sweptailu, alespoň v grafickém editoru, vytvořil kabriolet.
Jeho výroba je samozřejmě takřka nereálná, ačkoliv lidé z automobilky už se nechali slyšet, že jsou otevřeni dalším novým zakázkám na unikátní automobil.
Pokud ale nutně netrváte na jedinečném voze, můžeme se již příští rok těšit na nový Phantom, který by měl být postaven na zcela novém podvozku a poháněn 6,5 litrovým motorem V12.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?