Rolls-Royce Sweptail, který se minulý měsíc ukázal světu na výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este, vstoupil do paměti většiny z nás jako nejdražší automobil světa. Názory na jeho vzhled však rozdělily společnost. Proto přišel grafický mág X-Tomi a Swepatailu trochu pomohl.
S cenou přes 13 milionů dolarů (cca 303 milionů Kč) se zapsal Rolls-Royce Sweptail do historie jako nejdražší nové vozidlo na světě. Jeho cenu do velké míry ovlivnilo to, že jde o jedinečný kousek, který už jinde na světě nenajdete.
Na platformě poslední generace Rolls-Royce Phantom Coupe tak vznikl vůz, který byl zhotoven v jednom jediném provedení přímo na přání bohatého zákazníka. Automobily tak kombinuje luxus a styl vozidel z dvacátých a třicátých let s technikou nového vozu.
Pro mnoho lidí je však tento vůz jen důkazem rčení, že za peníze si vkus nekoupíš. Možná i proto se vozu chopil designér X-Tomi Design a ze Sweptailu, alespoň v grafickém editoru, vytvořil kabriolet.
Jeho výroba je samozřejmě takřka nereálná, ačkoliv lidé z automobilky už se nechali slyšet, že jsou otevřeni dalším novým zakázkám na unikátní automobil.
Pokud ale nutně netrváte na jedinečném voze, můžeme se již příští rok těšit na nový Phantom, který by měl být postaven na zcela novém podvozku a poháněn 6,5 litrovým motorem V12.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.