Rolls-Royce Sweptail, který se minulý měsíc ukázal světu na výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este, vstoupil do paměti většiny z nás jako nejdražší automobil světa. Názory na jeho vzhled však rozdělily společnost. Proto přišel grafický mág X-Tomi a Swepatailu trochu pomohl.
S cenou přes 13 milionů dolarů (cca 303 milionů Kč) se zapsal Rolls-Royce Sweptail do historie jako nejdražší nové vozidlo na světě. Jeho cenu do velké míry ovlivnilo to, že jde o jedinečný kousek, který už jinde na světě nenajdete.
Na platformě poslední generace Rolls-Royce Phantom Coupe tak vznikl vůz, který byl zhotoven v jednom jediném provedení přímo na přání bohatého zákazníka. Automobily tak kombinuje luxus a styl vozidel z dvacátých a třicátých let s technikou nového vozu.
Pro mnoho lidí je však tento vůz jen důkazem rčení, že za peníze si vkus nekoupíš. Možná i proto se vozu chopil designér X-Tomi Design a ze Sweptailu, alespoň v grafickém editoru, vytvořil kabriolet.
Jeho výroba je samozřejmě takřka nereálná, ačkoliv lidé z automobilky už se nechali slyšet, že jsou otevřeni dalším novým zakázkám na unikátní automobil.
Pokud ale nutně netrváte na jedinečném voze, můžeme se již příští rok těšit na nový Phantom, který by měl být postaven na zcela novém podvozku a poháněn 6,5 litrovým motorem V12.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.