Ačkoliv automobilka Lamborghini nemá žádnou svou tradiční barvu jako například Ferrari svou červenou, mnoho lidí si jí spojuje s několika specifickými odstíny. A jedním z nich je i žlutá.
Co si budeme nalhávat, většina klasických vozů vypadá se žlutou barvou přinejmenším divně. U Lamborghini však žlutá barva podtrhuje přirozenou drzost těchto exkluzivních sporťáků.
Jinak tomu není ani u speciální edice Lamborghini Centenario. Tento konkrétní vůz se ale od ostatních, které jsme zatím měli možnost vidět, výrazně odlišuje. Zatímco u zbylých vozů jsme vždy viděli zajímavou barevnou kombinace, majitel tohoto třetího Centenaria na území USA si objednal celý vůz v jednotné barvě.
Každý kousek karoserie je tak pokryt žlutou barvou. Jedinými výjimkami jsou nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru, střecha a zadní díl. Ten je tvořen barevnou kombinací žlutých pruhů na difuzoru, přirozeného karbonu, lesklé černé a šedé.
Pro připomenutí, Centenario ukrývá pod kapotou 6,5 litrový motor V12, který produkuje výkon 770 koní a 690 Nm. Díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a maximální rychlost dosahuje 340 km/h. Výroba však bude omezena pouze na 40 kusů, ty už navíc znají své majitele a postupně i nim poputují.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.