Ačkoliv automobilka Lamborghini nemá žádnou svou tradiční barvu jako například Ferrari svou červenou, mnoho lidí si jí spojuje s několika specifickými odstíny. A jedním z nich je i žlutá.
Co si budeme nalhávat, většina klasických vozů vypadá se žlutou barvou přinejmenším divně. U Lamborghini však žlutá barva podtrhuje přirozenou drzost těchto exkluzivních sporťáků.
Jinak tomu není ani u speciální edice Lamborghini Centenario. Tento konkrétní vůz se ale od ostatních, které jsme zatím měli možnost vidět, výrazně odlišuje. Zatímco u zbylých vozů jsme vždy viděli zajímavou barevnou kombinace, majitel tohoto třetího Centenaria na území USA si objednal celý vůz v jednotné barvě.
Každý kousek karoserie je tak pokryt žlutou barvou. Jedinými výjimkami jsou nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru, střecha a zadní díl. Ten je tvořen barevnou kombinací žlutých pruhů na difuzoru, přirozeného karbonu, lesklé černé a šedé.
Pro připomenutí, Centenario ukrývá pod kapotou 6,5 litrový motor V12, který produkuje výkon 770 koní a 690 Nm. Díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a maximální rychlost dosahuje 340 km/h. Výroba však bude omezena pouze na 40 kusů, ty už navíc znají své majitele a postupně i nim poputují.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.