Ačkoliv automobilka Lamborghini nemá žádnou svou tradiční barvu jako například Ferrari svou červenou, mnoho lidí si jí spojuje s několika specifickými odstíny. A jedním z nich je i žlutá.
Co si budeme nalhávat, většina klasických vozů vypadá se žlutou barvou přinejmenším divně. U Lamborghini však žlutá barva podtrhuje přirozenou drzost těchto exkluzivních sporťáků.
Jinak tomu není ani u speciální edice Lamborghini Centenario. Tento konkrétní vůz se ale od ostatních, které jsme zatím měli možnost vidět, výrazně odlišuje. Zatímco u zbylých vozů jsme vždy viděli zajímavou barevnou kombinace, majitel tohoto třetího Centenaria na území USA si objednal celý vůz v jednotné barvě.
Každý kousek karoserie je tak pokryt žlutou barvou. Jedinými výjimkami jsou nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru, střecha a zadní díl. Ten je tvořen barevnou kombinací žlutých pruhů na difuzoru, přirozeného karbonu, lesklé černé a šedé.
Pro připomenutí, Centenario ukrývá pod kapotou 6,5 litrový motor V12, který produkuje výkon 770 koní a 690 Nm. Díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a maximální rychlost dosahuje 340 km/h. Výroba však bude omezena pouze na 40 kusů, ty už navíc znají své majitele a postupně i nim poputují.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?