Tohle není opožděná zpráva z 1. dubna ani jiný pokus o nevhodný žert. Svérázná důchodkyně žijící ve Velké Británii už zkrátka odmítala nadále akceptovat časté porušování rychlosti ve své čtvrti a vyrazila do boje s motoristy vybavená starým fénem.
Celá tahle komicky vypadající událost se odehrává v městě Nottingham ve Velké Británii. Svérázná důchodkyně Jean Brooks (64 let) už odmítala nadále snášet neustále překračování rychlosti ve své ulici a rozhodla se s tím něco udělat.
Jako její jediná "zbraň" jí překvapivě dobře posloužil starý černý fén. Ten totiž na dálku silně připomíná klasický radar, který používají policisté. Pak už jen stačilo postavit se k plotu a na rychle jedoucí řidiče fén namířit. Ačkoliv během reportáže, kterou pořídila BBC, nebyla paní Brooksová ani zdaleka oblečena jako policistka, z videa je krásně patrné, jak řidiči sundavají nohu z plynu a rychle šlapou na brzdu.
Jak sama důchodkyně ve videu říká "Nikdy jsem neviděla, aby se najednou rozsvítilo tolik brzdových světel. A to se jedná jen o obyčejný fén". Celý rozhovor uzavřela slovy "Když se nemůžeme cítit bezpečně ve vlastní ulici, jak se sakra máme cítit bezpečně ve světě?".
Její snaha zlepšit bezpečnostní podmínky v přilehlé ulici je sice chválihodná, ovšem pokud by někdo chtěl být extrémní šťoural, mohlo by důchodkyni hrozit obvinění za vydávání se za příslušníka policie. Nemluvě o tom, že pokud by někdo šlápl až příliš tvrdě na brzdy, mohlo by dojít k dopravní nehodě. V neposlední řadě je také jen otázkou času, kdy řidičům dojde že se nejedná o radar, ale jen o starý fén.
Důležité ale je, že díky reportáži BBC se z videa stál virál, o problému rychlé jízdy v této čtvrti se dozvědělo více lidí a problém se začal řešit. To není špatný výsledek pro jednu důchodkyni s fénem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?