Tohle není opožděná zpráva z 1. dubna ani jiný pokus o nevhodný žert. Svérázná důchodkyně žijící ve Velké Británii už zkrátka odmítala nadále akceptovat časté porušování rychlosti ve své čtvrti a vyrazila do boje s motoristy vybavená starým fénem.
Celá tahle komicky vypadající událost se odehrává v městě Nottingham ve Velké Británii. Svérázná důchodkyně Jean Brooks (64 let) už odmítala nadále snášet neustále překračování rychlosti ve své ulici a rozhodla se s tím něco udělat.
Jako její jediná "zbraň" jí překvapivě dobře posloužil starý černý fén. Ten totiž na dálku silně připomíná klasický radar, který používají policisté. Pak už jen stačilo postavit se k plotu a na rychle jedoucí řidiče fén namířit. Ačkoliv během reportáže, kterou pořídila BBC, nebyla paní Brooksová ani zdaleka oblečena jako policistka, z videa je krásně patrné, jak řidiči sundavají nohu z plynu a rychle šlapou na brzdu.
Jak sama důchodkyně ve videu říká "Nikdy jsem neviděla, aby se najednou rozsvítilo tolik brzdových světel. A to se jedná jen o obyčejný fén". Celý rozhovor uzavřela slovy "Když se nemůžeme cítit bezpečně ve vlastní ulici, jak se sakra máme cítit bezpečně ve světě?".
Její snaha zlepšit bezpečnostní podmínky v přilehlé ulici je sice chválihodná, ovšem pokud by někdo chtěl být extrémní šťoural, mohlo by důchodkyni hrozit obvinění za vydávání se za příslušníka policie. Nemluvě o tom, že pokud by někdo šlápl až příliš tvrdě na brzdy, mohlo by dojít k dopravní nehodě. V neposlední řadě je také jen otázkou času, kdy řidičům dojde že se nejedná o radar, ale jen o starý fén.
Důležité ale je, že díky reportáži BBC se z videa stál virál, o problému rychlé jízdy v této čtvrti se dozvědělo více lidí a problém se začal řešit. To není špatný výsledek pro jednu důchodkyni s fénem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.