Nová fakta o Dodge Challenger SRT Demon vám vyrazí dech

Bezkonkurenční start. Dodge Challenger SRT Demon používá ultraširoké, téměř závodní pneumatiky Nitto ve spojení se systémem TransBrake
Bezkonkurenční start. Dodge Challenger SRT Demon používá ultraširoké, téměř závodní pneumatiky Nitto ve spojení se systémem TransBrake, foto: Fiat Chrysler Automobiles
AutoRoad.cz 6. června 2017 14:56
Sdílej:

Ačkoliv se Dodge Challenger SRT Demon dočkal pompézního oficiálního představení již na autosalonu v New Yorku, stále nás jeho výrobce udivuje novými zajímavostmi. Co nového nám tedy naposledy prozradil o nejrychlejším produkčním autě světa?

Že je Dodge Challenger Demon jedním z nejsilnějších aut není žádnou novinkou. Že má pod kapotou nejsilnější osmiválec na světě s výkonem 840 koní už také většina z nás ví. Je dokonce i známým faktem, že má tak ohromné zrychlení, že mu asociace pořádající závody na čtvrt míle zakázala účast. V sériovém stavu totiž dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za neuvěřitelných 2,3 vteřiny. Co nám tedy ještě Dodge o svém speciálním voze neřekl? Je toho překvapivě dost!

Motor, který Dodge Demon pohání, byl převzat ze slabšího Dodge Challenger SRT Hellcar. Aby však 6,2 litrová V8 vydržela nárůst výkonu, muselo být vyměněno přes 62% vnitřností motoru. Výměny se tak dočkal blok, kliková hřídel, písty nebo kompresor. Jednu věc však má Hellcat a Demon podobnou - hlava válců pro oba motory byla vytvářena na speciálním CNC stroji, určeném jen pro tyto dva vozy. Než je motor odeslán k zabudování do vozu, musí projít pořádnou zkouškou v podobě 42 minut v otáčkách 5,200 ot/min.

Kromě technických faktů ale Dodge uvolnil i některé zajímavosti. Jednou z nich jen informace o tom, že během závodu na 1/4 míle (402 metrů) spotřebuje Demon 4,900 litrů vzduchu - pro srovnání se jedná o kapacitu plic asi 816 lidí. Vzduch z kabiny posádky by Demon dokázal spotřebovat během pouhých 243 metrů.

Zajímavé jsou i parametry chladícího systému. Ten musí zvládat uchladit teplo, které by se dalo převést na jmenovitý výkon 258 kW. To by stačilo na ohřátí litru vody z pokojové teploty do bodu varu za 1,2 vteřiny. Podobnou elektrickou náročnost by mělo například 250 toustovačů. 

Pokud se vrátíme zpět k motoru, do toho přitéká vysokooktanové palivo rychlostí 5.1 litru za vteřinu, což odpovídá průměrné sprchové hlavici. Navíc je během každého zdvihu na píst a ojnici vyvíjena síla asi 11 tun (to odpovídá zhruba pěti Challengerum Demon) a to všechno 50x za vteřinu při otářkách 6,300 ot/min.

Poslední zajímavostí je přetížení, které dokáže vůz během zrychlení vyvinout. Díky točivému moment 1,044 Nm vám žaludek začne svírat přetížení 1,8G.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.