Pokud chcete zajistit svému dítěti komfortní a hlavně bezpečné cestování, je potřeba mu zvolit vhodnou autosedačku. Ačkoliv vám toto téma může přijít triviálním, možná vás samotné překvapí, na co všechno je třeba si dát pozor.
Kdykoliv převážíte malé dítě v autě, vystavujete ho vysokému riziku poranění. To se však dá minimalizovat koupí a používáním kvalitní a bezpečné autosedačky, která se o vaše dítě postará za všech okolností.
Pokud jste si doteď mysleli, že rozhodující roli hraje při výběru autosedačky věk, musíme vás zklamat. Nejdůležitější je totiž velikost vašeho dítěte, zejména váha a výška. Jedině správně zvolená autosedačka, která bude vaše dítě perfektně obklopovat, vám zajistí maximální možnou míru ochrany.
Také se smiřte s tím, že nemá smysl kupovat větší sedačku se slovy "Do toho doroste", neboť byste riskovali dětský život a beztak příliš neušetřili. Během růstu totiž každé dítě několik autosedaček vystřídá. Pro snazší výběr se ale můžete orientovat alespoň podle jednoduché tabulky se čtyřmi skupinami podle hmotnosti:
Skupina 0: od narození do 13 kg Skupina I: od 9 do 18 kg Skupina II: od 15 do 25 kg Skupina III: od 22 do 36 kgPokud tedy víte,v jaké skupině budete hledat, máte z poloviny vyhráno. Nyní je ale potřeba zhodnotit další detaily, jako např. výška dítěte, hodnocení v testech bezpečnosti, upevňovací systém, univerzálnost, směr ukotvení, materiály nebo komfort.
Chcete-li mít jistotu o bezpečí pro vaše dítě, rozhodně se vydejte pátrat na internet po informacích o vámi zvoleném modelu. Testy autosedaček můžete najít na různých webech zaměřených na spotřebitelské testy, YouTube nebo u ADAC. Kromě bezpečí při nárazech samotných se zaměřte i na jedovaté látky v materiálech atd.
Samotná volba systému uchycení je poměrně jednoduchá - buď sáhnete po klasickém kotvení pomocí bezpečnostních pásů, nebo si zvolíte systém ISOFIX. V každém případě je ale vhodné přijet s vozem k prodejně a montáž sedačky si vyzkoušet, případně požádat o pomoc. Systém ISOFIX totiž může být univerzální i specificky zaměřen na určitě modely. Naopak při poutání pásem může dojít ke špatnému umístění pásu a jeho pozdějšímu uvolnění.
Pokud cestujete více jak jedním vozem, zaměřte se i na to, zda je autosedačka univerzální. Některé sedačky, zvláště ty pro nejmenší, navíc mohou disponovat oddělitelnou základnou. Ta může ve voze zůstat a využít hlavní část autosedačky k přenášení dítěte nebo ve spojení s kočárkem.
Vhodné je také uvažovat o směru, jakým se autosedačka montuje. Ačkoliv je hezké, že chcete dopřát svým dětem výhled na cestu před sebou a chcete na ně vidět ve zpětném zrcátku, podle posledních testů se ukazuje, že sedačky montované zády proti směru jízdy jsou pro děti bezpečnější. V případě čelního nárazu totiž nedochází k takovému namáhání jejich páteře.
Často opomíjenou věcí je i komfort sedačky. Při cestách na dlouhé vzdálenosti je totiž dítě dlouho pevně upoutané na jednom místě, což by nebavilo nikoho. Nejlepší možností proto je, vybírat sedačku přímo s dítětem.
Závěrem je ještě třeba říci, že výběr autosedačky je věc, u které se nevyplatí šetřit. Koupě autosedačky z bazaru je pak vyloženým hazardováním. Materiál, ze kterého jsou sedačky vyrobeny, totiž časem ztrácí své vlastnosti a hlavně tuhost. Navíc nikdy nemáte stoprocentní jistotu, zda si dětská sedačka v rukou původního majitele nějakou nehodou neprošla a není tak skrytě poškozena.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?