Pokud chcete zajistit svému dítěti komfortní a hlavně bezpečné cestování, je potřeba mu zvolit vhodnou autosedačku. Ačkoliv vám toto téma může přijít triviálním, možná vás samotné překvapí, na co všechno je třeba si dát pozor.
Kdykoliv převážíte malé dítě v autě, vystavujete ho vysokému riziku poranění. To se však dá minimalizovat koupí a používáním kvalitní a bezpečné autosedačky, která se o vaše dítě postará za všech okolností.
Pokud jste si doteď mysleli, že rozhodující roli hraje při výběru autosedačky věk, musíme vás zklamat. Nejdůležitější je totiž velikost vašeho dítěte, zejména váha a výška. Jedině správně zvolená autosedačka, která bude vaše dítě perfektně obklopovat, vám zajistí maximální možnou míru ochrany.
Také se smiřte s tím, že nemá smysl kupovat větší sedačku se slovy "Do toho doroste", neboť byste riskovali dětský život a beztak příliš neušetřili. Během růstu totiž každé dítě několik autosedaček vystřídá. Pro snazší výběr se ale můžete orientovat alespoň podle jednoduché tabulky se čtyřmi skupinami podle hmotnosti:
Skupina 0: od narození do 13 kg Skupina I: od 9 do 18 kg Skupina II: od 15 do 25 kg Skupina III: od 22 do 36 kgPokud tedy víte,v jaké skupině budete hledat, máte z poloviny vyhráno. Nyní je ale potřeba zhodnotit další detaily, jako např. výška dítěte, hodnocení v testech bezpečnosti, upevňovací systém, univerzálnost, směr ukotvení, materiály nebo komfort.
Chcete-li mít jistotu o bezpečí pro vaše dítě, rozhodně se vydejte pátrat na internet po informacích o vámi zvoleném modelu. Testy autosedaček můžete najít na různých webech zaměřených na spotřebitelské testy, YouTube nebo u ADAC. Kromě bezpečí při nárazech samotných se zaměřte i na jedovaté látky v materiálech atd.
Samotná volba systému uchycení je poměrně jednoduchá - buď sáhnete po klasickém kotvení pomocí bezpečnostních pásů, nebo si zvolíte systém ISOFIX. V každém případě je ale vhodné přijet s vozem k prodejně a montáž sedačky si vyzkoušet, případně požádat o pomoc. Systém ISOFIX totiž může být univerzální i specificky zaměřen na určitě modely. Naopak při poutání pásem může dojít ke špatnému umístění pásu a jeho pozdějšímu uvolnění.
Pokud cestujete více jak jedním vozem, zaměřte se i na to, zda je autosedačka univerzální. Některé sedačky, zvláště ty pro nejmenší, navíc mohou disponovat oddělitelnou základnou. Ta může ve voze zůstat a využít hlavní část autosedačky k přenášení dítěte nebo ve spojení s kočárkem.
Vhodné je také uvažovat o směru, jakým se autosedačka montuje. Ačkoliv je hezké, že chcete dopřát svým dětem výhled na cestu před sebou a chcete na ně vidět ve zpětném zrcátku, podle posledních testů se ukazuje, že sedačky montované zády proti směru jízdy jsou pro děti bezpečnější. V případě čelního nárazu totiž nedochází k takovému namáhání jejich páteře.
Často opomíjenou věcí je i komfort sedačky. Při cestách na dlouhé vzdálenosti je totiž dítě dlouho pevně upoutané na jednom místě, což by nebavilo nikoho. Nejlepší možností proto je, vybírat sedačku přímo s dítětem.
Závěrem je ještě třeba říci, že výběr autosedačky je věc, u které se nevyplatí šetřit. Koupě autosedačky z bazaru je pak vyloženým hazardováním. Materiál, ze kterého jsou sedačky vyrobeny, totiž časem ztrácí své vlastnosti a hlavně tuhost. Navíc nikdy nemáte stoprocentní jistotu, zda si dětská sedačka v rukou původního majitele nějakou nehodou neprošla a není tak skrytě poškozena.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.